مفتح:

از حرف تا عمل/ تذکری برای فرماندار و سایر مسئولان سبزواری

 مفتح: این مطلب را در اینجا آوردم تا فرماندار و مسئولین سبزواری پشتکار یک مدیر را بخوانند و الگو بردارند :

فرماندار ویژه نیشابور گفت: مجوز شهرک جدید صنعتی نیشابور با محور صنایع آی‌.تی اخذ شده است.

غلامحسین مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور اظهار داشت: مرکز منطقه‌ای رایتل در استان‌های شرقی کشور با استخدام صد نفر کارشناس و کاردان نیشابوری در نیشابور راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به قرارداد بیش از چهارصد میلیارد تومانی سازمان اقتصادی کوثر از ورود این سازمان به مرحله اجرا برای 9 پروژه صنعتی، کشاورزی، درمانی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

فرماندار ویژه نیشابور با نام بردن از موضوع آب به عنوان بحران جدی کشور از برگزاری چهار بار جلسه با کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی برای پیگیری مصوبات همایش ملی آب خبر داد که چندی پیش در نیشابور برگزار شد و افزود: وزارت ‌قبول کرده ‌که نیشابور به‌عنوان یک پایلوت برای پروژه الگوی کشت و تعادل‌بخشی به آب محسوب شود و البته بودجه هم اختصاص داده‌اند.

مظفری تاکید کرد: برخی واحدهای صنعتی نیز حاضر شده‌اند در پروژه کشت‌های متراکم ورود پیدا کنند؛ همچنین شرکتی حاضر شده ‌در محوطه حصارکشی شده محور نیشابور- فیروزه مقابل جاده فولاد خراسان که زمانی قرار بود نیروگاه آنجا ساخته شود، نیروگاهی در مقیاس کوچک و مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای ایجاد کند.

وی افزود: مقدمات سرمایه‌گذاری شرکت تعاونی کارکنان برق خراسان رضوی با مشارکت سرمایه‌گذاران هلندی برای ایجاد مجتمع کشاورزی کشت متراکم فراهم شده است، البته هلندی‌ها مسئولیت بازاریابی و فروش را عهده‌دار شده‌اند.

فرماندار نیشابور با اشاره به اینکه عرصه کشاورزی استان برای تقویت تولیدات، رویکرد و نگاه جدید را می‌خواهد، تاکید کرد: باید روی کشت‌های متراکم کار کنیم زیرا آبیاری قطره‌ای به اندازه کشت متراکم جواب نمی‌دهد.

مظفری با بیان اینکه در حوزه گردشگری بی‌نهایت کار داریم به لحاظ ظرفیت گردشگری از خیلی از استان‌ها جلوتر هستیم، گفت: 37 پروژه در حوزه گردشگری تعریف شده که باید آنها را به سمت اجرایی شدن ببریم.

وی خاطرنشان کرد: مجوز لازم برای توسعه آرامگاه‌های امامزادگان محروق(ع) و حکیم خیام از پهنه شرقی گرفته شده و آرامگاه فضل ابن شاذان نیز باید از حالت آرامستان دربیاید.

منبع: تسنیم نیوز

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما