با انتصاب محمودرضا سلیمانی به ریاست اداره میراث فرهنگی سبزوار، کار به کاردان سپرده شد

جمله معروفی هست که می گوید کار را باید به کاردان سپرد. این عبارت امروز در جریان انتصاب رئیس جدید  اداره میراث فرهنگی سبزوار تحقق یافته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، با انتصاب دکتر محمودرضا سلیمانی به عنوان رئیس جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیار سربداران، می توان گفت یکی از بهترین انتصابات اداری در چند سال گذشته غرب خراسان رضوی به وقوع پیوسته است.

سلیمانی هم تحصیل کرده و هم پژوهشگر تاریخ و تمدن سبزوار است و همچنین یک نیروی بومی است و بنابراین از جنبه های مختلف می تواند یکی از بهترین مدیرانی باشد که تا کنون در اداره میراث فرهنگی سبزوار روی کار آمده اند.

البته همیشه داشتن تخصص علمی، تضمینی بر موفقیت یک مدیر درجایگاه خود نیست و امر خطیر مدیریت در هر مجموعه ای به ویژه ادارات دولتی ایران با ساز و کارهای سرشار از بروکراسی طویل، هنری است که توانایی های مختلفی را می طلبد و اینک عرصه ای فراهم شده است تا مدیرعامل سابق موزه شهر سبزوار، به عنوان یک فرد متخصص در جایگاه شغلی کنونی نشان دهد که آیا شهروندان سبزواری سرانجام می توانند اداره میراث فرهنگی این شهر را با اجرای پروژه ها و برنامه هایی بشناسند که در خور شهر دیرینه های پایدار بوده و می تواند علاوه بر امور روزمره اداری، منشأ تاثیرگذاری های عملی در سطح شهری بشود که به واسطه فراوانی ابنیه زیبای تاریخی و آداب و رسوم کهن فرهنگی مانند گنجینه کمتر شناخته شده ای از تاریخ و فرهنگ اصیل ایران است.

گفتنی است، دکتر سلیمانی مدتی قبل در یکی ازمراسمات فرهنگی که در سبزوار برگزار شد، پیشنهاد داد روز اول آبان که به بزرگداشت ابوالفضل بیهقی اختصاص داده شده است، به عنوان روز تاریخ ایران درتقویم رسمی کشور ثبت شود.

وی همچنین در برخی اظهار نظرهایی که در فضاهای مجازی نظیر گروه تلگرامی سبزوارتوسعه داشته است، ایده های خوب فراوانی را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری سبزوارمطرح کرده است که حالا سمت ریاست اداره میراث فرهنگی سبزوار، می تواند جایگاه موثری باشد برای اینکه وی بتواند ایده هایی مناسبی از این دست را برای اعتلای سبزوار پیگیری نماید.

اسرارنامه در ادامه متن خبر وبسایت شهرداری سبزوار درباره انتصاب دکتر سلیمانی در اداره میراث فرهنگی را منتشر می کند:

مدیرعامل موزه شهرداری، رئیس میراث فرهنگی سبزوار شد

ظهر امروز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمودرضا سلیمانی مدیرعامل موزه شهر شهرداری به عنوان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمدحسین زارع صفت، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های گردشگری است، اظهار داشت: این شهرستان تاریخی ۷ هزار سال دارد و وجود برخی آثار تاریخی به جا مانده از دوران گذشته سند این ادعاست.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای آثار تاریخی زیادی در حوزه‌های مختلف است گفت: باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های خوب تاریخی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شویم.

زارع صفت با اشاره به اینکه آثار تاریخی به جا مانده از دوران گذشته در حقیقت هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ماست، گفت: این آثار باید حفظ و احیا شود و در این زمینه ما نیازمند همکاری بین بخشی همه ادارات هستیم.

فرماندار سبزوار نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان اظهار داشت: در شهرستان هنرمندان خوبی در حوزه صنایع‌دستی داریم که می‌توان با ایجاد بازارچه‌های سوغات و صنایع‌دستی به این بخش توجه ویژه کرد.

احمد برادران با بیان اینکه امروز اقتصاد گردشگری یکی از زیرساخت‌های توسعه پایدار در هر منطقه است، افزود: شهرستان سبزوار دارای ظرفیت‌های خوبی در این زمینه است که انتظار ما از مجموعه میراث فرهنگی توجه به این ظرفیت‌ها و تقویت آنهاست.

گفتی است در پایان این نشست از زحمات حسنعلی حبیب‌پور رئیس سابق میراث فرهنگی سبزوار تقدیر و محمودرضا سلیمانی به عنوان رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار معرفی شد.

منبع: وبسایت شهرداری سبزوار

*     *     *

لازم به ذکر است محمودرضا سلیمانی پیش از این مصاحبه ای مفصل درباره موزه شهر سبزوار، با خبرنگار اسرارنامه داشته است که مخاطبان گرامی می توانند متن  آن مصاحبه را در پیوند زیر مطالعه کنند:

موزه شهر سبزوار دریچه ای برای شناخت تاریخ و فرهنگ دیار کهن سربداران


نظرت را بنویس
comments

سمانه پوررضایی

استاد بی نهایت خوشحالم که افتخار شاگردی شما رو داشتم...همیشه موفق باشید

حسین خسروجردی

خبرنگار و گزارشگر ارجمند و شایسته جناب آقای امید برومندی با سلام و بهترین آرزوهای قلبی ام و تهنیت و شادمانی به خاطر روز خبر نگاران و با درود به همکارانِ ثمر بخش و همراهتان که به نیروی فعال و رسای ِ خود ، اکنون با طرحی نو اعتبار شایسته ای به نقش و جایگاه ِ سازنده ی خود بخشبده اند و می روند تا در صنف و حرفه ی آزموده و مردمی خود ، مدافع حقیقت و عدالتی شوندکه روزگاری مصلحان جهان با غرورِ تمام ، پرچم آن را به دوش کشیده اند و بر آن افتخار کرده اند . اما در فرازنا و تثبیت چنین مرتبتی ، تنها یک شرط و یک ابلاغ وجود دارد که فردوسی بزرگ آن را چنین سروده است : ( البته نقل به مضمون ) ز آفتاب تا سایه مویی بود که این روشنی وان ، تیره روزی بود با تبریک و شادمانی دوباره ، قربانت : حسین خسروجردی

مهدی حسین پور

ضمن عرض تبریک به آقای سلیمانی امید که ریاست جدید غبار ازآثار میراث فرهنگی دیار کهن ششتمد را برطرف نمایند

حسین خسروجردی

جناب آقای دکتر محمود رضا سلیمانی ، محقق و پژوهشگر گرامی انتصاب و گزینش جناب عالی را به ریاست اداره ی میراث فرهنگی سبزوار تبریک گفته و از این اتفاق خجسته و بسیار بجا ، مسرور و خوشحالیم . باشد که دوره ی فترت و قصور و کارهای بر زمین مانده و ناتمام ِ آن اداره هرچه زودتر به تدبیر و درایت و شایستگی شما و همکاران آزموده ی آن سازمان ، پیش رود و به سامان برسد . با احترام و ابراز مسرت دوباره : حسین خسروجردی

س.م 32

اسرارنامه شما یک ایراد دارید اینجور مواقع زود ذوق زده میشید حالا بذارید یک ماه بگذره عملکرد رئیس جدیدو ببینید بعد بگید کا ربه کاردان سپرده شد اخه دلیل نمیشه هرکی توی فعالیت علمی و دانشگاهی خوب عمل کنه توی مدیریت یک اداره درب و داغونم موفق باشه! اتفاقا نیروهای علمی ومتخصص مثل دکتر سلیمانی توی ایران وقتی وارد کارای اجرایی و مدیریتی میشن ضعیف عمل میکنن چون با ساختارهای بروکراسی ادارات خیلی اشنا نیستن و همه چیزومیخوان طبق اصول علمی پیش ببرن که در عمل جور نمیشه

باشتینی

سلام.خبر بسیار خوشحال کننده ای بود.ازین به بعد شاهد اتفاقات خوبی در حفظ و احیای میراث ارزشمندمان هستیم.. خدا رو شکر که کار به کاردان سپرده شد.

محمود سرمدی

خدمت جناب دکتر سلیمانی عزیز تبریک فراوان عرض می کنم.ایشان از شهروندان شریف و بسیار با فرهنگ و متین سبزوارند که حضورشان در اداره میراث فرهنگی فرصت مغتنمی برای این شهر خواهد بود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما