به مناسبت سالروز ولادت امام هشتم شیعیان(ع)

محمدرضا محسنی ثانی با لباس خادمی حرم مطهر رضوی در مجلس حضور یافت

محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن که توفیق  خادمی حرم مطهر رضوی را نیز دارد، امروز به مناسبت سالروز ولادت آن امام همام به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس که آن ها نیز خادم حرم رضوی هستند، با لباس خادمی در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

خبرگزاری خانه ملت متعلق به مجلس شورای اسلامی حال و هوای این روز را در صحن مجلس به شرح زیر  توصیف  کرده است:


جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز در حالی برگزار شد که حال و هوای میلاد خجسته امام هشتم ،حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در خانه ملت مشهود بود.

 

 

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز- چهارشنبه 4 شهریور- در حالی برگزار شد که حال و هوای میلاد خجسته امام هشتم ،حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در خانه ملت و صحن علنی مجلس مشهود بود.
 


بر این اساس به مناسبت میلاد حضرت رضا (ع) به تمامی نمایندگان مردم در مجلس یک جلد قرآن نیز هدیه داده شد.
 
در این راستا در ابتدای ورود نمایندگان به صحن علنی مجلس به مناسبت این عید خجسته بین نمایندگان شیرینی توزیع  و صلوات خاصه امام رضا(ع) نیز در صحن علنی مجلس پخش شد.


 
علاوه بر این تعدادی از نمایندگان نیز که خادم حرم امام رضا (ع) هستند با پوشش خدمی در صحن مجلس حضور داشتند.


 
در این بین دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم نیز که خادم حرم علی بن موسی الرضا هستند، با لباس خاص خدام حضرت در صحن علنی حضور یافتند./

 

 

 

گفتنی است امروز محسنی ثانی در مجلس نطق میان دستور نیز داشت، که گزارش این نطق در وبسایت این نماینده مردم منطقه سبزواربزرگ به شرح زیر درج شده است:

مشروح نطق میان دستور محمدرضا محسنی ثانی در مجلس (چهارشنبه ۴/۶/۱۳۹۴)


محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن صبح امروز در صحن علنی مجلس به قرائت نطق میان دستور پرداخت.
 
وی در ابتدای سخنرانی خود ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) و هفته دولت، از تلاش های رئیس دولت یازدهم و تیم کابینه اش در آغاز سومین سال خدمتشان که باعث مهار تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی و توفیقات موثر در حوزه سلامت کشور شده و بار سنگین هزینه های درمان را از دوش مردم برداشته است تقدیر کرد.
 

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین از دیپلماسی قوی و عزتمندانه تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مقابل آنچه به اصطلاح کشورهای زر و زور و تزویر نامیده می شود، قدردانی کرد و از تلاش های موفقیت آمیز نخبگان و دانشمندان بسیجی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزیردفاع سردار سرتیپ پاسدار دهقان و همه نیروهای دیگر
 این وزارتخانه بابت تولید و آزمایش موفقیت آمیز موشک نقطه زن فاتح ۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر  که جدیدترین نسل موشکی پیشرفته با سوخت جامد مرکب محسوب می شود، تجلیل به عمل آورد و گفت این دستاورد پاسخ محکمی به همه یاوه گویی های کسانی است که به خیال خود گمان می کنند، تحریم و محدودیت ها جلوی توسعه و توان موشکی ما را می گیرد.
 
وی سپس بانگاهی به مسائل داخلی یکی از مشکلات امروز جامعه را که بارها و بارها در سخنرانی ها و اشارات مقام معظم رهبری هم به آن توجه شده فساد در بخش اقتصادی است.
 
وی گفت: ما به پاکدستی و سلامت اکثریت افراد در دستگاههای مختلف قوا اذعان داریم ولی موارد اندک هم برای این نظام و انقلاب و مردم قابل تحمل نیست.
 
محسنی ثانی سپس اظهار داشت: با نگاهی به تفکرات شهید مطهری و انطباق آن بر وضعیت فعلی در می یابیم که ایشان تأکید بر استقلال
 فکری، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داشتند. اما این استقلال را به معنی بستن درهای کشور نمی دانستند .
 
وی افزود: شهید مطهری عقیده دارند که استقلال سیاسی بر مبنای استقلال اقتصادی است . منتها اقتصاد سالم. سئوال این است.
 آیا امروز ما اقتصاد سالمی داریم؟ آیا فساد مانند موریانه بخش های مختلف اقتصاد ما را معیوب نساخته است؟ آیا مردم مشکل معیشتی ندارند؟ آیا بنگاه های اقتصادی تماماً سالمند؟ آیا دست های کثیف و ناپاک در دستگاه های مختلف اداری وجود ندارند؟ آیا قبول ندارید که اقتصاد ما بیمار است؟
 
ماینده مردم سبزوار در ادامه گفت: وجود فساد ، ساختار معیوب نظام اداری، کثرت پست های سازمانی و تورم نیروی انسانی به طوری که ما حدود ۱۵ برابر ژاپن نیرو داریم، اطاله بیش از حد بروکراسی اداری و باقی ماندن انحصارات دولتی و نداشتن راهبرد مشخص اقتصادی و اداری و چندین عوامل دیگر از جمله دلایل بیماری امروز اقتصاد کشور است.
 
وی سپس تأکید کرد: البته برای اکثر این مشکلات ، برنامه ریزی شده و قانون وضع گردیده وچاره اندیشی شده و مقام معظم رهبری
 نیز در سال ۱۳۸۰ با ابلاغ فرمان ۸ ماده ای به همه قوا و قبل و بعد از آن همواره  تذکرات لازم را  داده اند و حتی در پاسخ به نامه دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ارتباط با برگزاری همایش ملی ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مرقوم داشتند: که نفس اهتمام  آقایان در امر مبارزه با فساد را تحسین می کنم اما این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟
 
محسنی ثانی در ادامه گفت: آیا به آن فرمان ۸ ماده ای عمل کرده ایم و فضای مناسب را برای کسانی که میخواهند فعالیت سالم
 اقتصادی داشته باشند فراهم آورده ایم؟ آیا مبارزه با فساد را به افراد مطمئن و سالم و امانت دار سپرده ایم؟ آیا از تبعیض پرهیز کرده ایم؟
 
وی افزود: قرار بود در قالب دولت الکترونیک رابطه بین ارباب رجوع وکارگزاران برای جلوگیری از فساد به حداقل برسد اما حالا انگار به عقب تر هم رفته ایم. الان برای یک پروانه ده ها استعلام را باید ماه ها از  اداره ای به اداری از کمیته ای به کمیته ای ازکمیسیوینی به کمیسیونی و در یک پروسه زمانی طولانی پیگیری کرد و هزینه های زیادی در این مسیر پرداخته شود و گاهی دستگاهی صدور پروانه ای را در صلاحیت خود می داند و دیگری در صلاحیت خود و با یکدیگر تضاد دارند و در این بی تدبیری ها و دعواهای دستگاه های مختلف عموما سرمایه گذار است که قربانی  می شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی  مجلس شورای اسلامی سپس گفت: سران  محترم سه قوه که مخاطب فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری هستید، مردم انتظار اصلاحات اساسی و اقدامات عاجل عملی دارند نه از جنس سمینارها و جلسات .
 
وی سپس به عراق اشاره کرد که دولت در تبعیت از خواسته مرجعیت دینی و خواست مردم دست به یک سری اصلاحات اساسی در وضع
 بعضی وزارتخانه ها و معاونین رئیس جمهور و نخست وزیر و وزرا و کاهش پست ها و مبارزه با فساد اقتصادی  و اداری زده و  در ایران هم باید به پیروی از فرمان ۸ ماده ای رهبری همه آستین بالا بزنند تا به فرموده شهید مطهری بتوانیم به استقلال اقتصادی برسیم.
 
نماینده سبزوار در پایان اشاره ای هم به قصه  پر غصه دو بنگاه بزرگ اقتصادی کشور یعنی  موسسه میزان و شرکت پدیده کرد که چند ماه است چندین میلیون نفر از سپرده گذاران و سهامداران این  دو بنگاه به مشکلات شدیدی برخورد کرده اند و ده ها هزارنفر  خانواده در استان های خراسان و دیگر مناطق کشور از دولت انتظار رسیدگی صحیح دارند.
 
وی گفت: بارها و بارها مشکلات میزان و پدیده را پیگیری کرده و به گوش مسئولان رسانیده و از آنها راه حل خواسته ام اما هنوز اقدام صحیحی صورت نگرفته و بسیاری  از سپرده گذاران و  سهامادان این  دو موسسه در رنج بی تدبیری ها گرفتار هستند که دولت باید در ارتباط با این مشکل اقدامات ضروری را هرچه سریعتر انجام دهد.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما