سبزوار، مجوز اولین مرکز ثبت زایمان زودرس را درکشور اخذ کرد

 
دکتر ژیلا آگاه سرپرست دانشکده پزشکی دانشگاه [علوم پزشکی سبزوار] در مصاحبه با خبرنگار وبدا اظهار داشت : ثبت بیماریها که از چند دهه گذشته در کشور های پیشرفته  همچون سوئد منجر به پژوهش های گسترده و دستاوردهای بسیار زیادی از نظر پیشگیری و درمان بیماریها شده است  و در همین راستا با حمایت های معاونت تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت برنامه ملی ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت از  ابتداء سال 1393 کلید خورد .
 
 
دکتر آگاه هدف اصلی از ایجاد این برنامه، ایجاد بستر مناسب برای طراحی و ساماندهی ثبت بیماریها در حوزه سلامت به‏ عنوان زیربنایی برای گسترش پژوهش‏های علوم پزشکی و بهداشت عنوان کرد و گفت : ارتقاء ارائه خدمات تشخیصی و درمانی بهتر به بیماران ، شبکه سازی و ارتقاء همکاری های بین متخصصی و گروههای تحقیقاتی کشور و ارتباطات بین المللی و ایجاد بستر مناسب جهت تولید شواهد ارزیابی وضعیت خدمات پیشگیری و درمانی در سیستم سلامت کشور از دیگر اهداف این برنامه است .
 
سرپرست دانشکده پزشکی و متخصص زنان و زایمان دانشگاه در ادامه افزود : با پیگیری ها فراوان و حمایت های ریاست و معاونت تحقیقات و فناوری ، دانشگاه موفق به کسب مجوز ثبت "زایمان زودرس "در حوزه بیماریهای زنان و زایمان با اعتبار اولیه بالغ بر 500 میلیون ریال از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت شد .
 
وی با اشاره به اینکه این مرکز بعد از مراکز تبریز ، اصفهان و تهران چهارمین مرکز ثبت بیماری درکشور می باشد ، اظهار داشت : در این مرکز ضمن بررسی فاکتور های خطر پذیر در زایمان زودرس ، عوارض و ناهنجاریهای نوزادان زودرس  نیز بررسی و پیگیری می شود .
 
دکتر آگاه در پایان گفت : با راه اندازی اولیه  و مقدماتی این سامانه در سبزوار در سالهای آتی شاهد ثبت تمامی آمار و داده های این بیماری برای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور، در سبزوار هستیم.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

مفتح

موفق و پیروز باشید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما