شرایط لازم برای توسعه صنعت سبزوار فراهم آمده است.


سایت خبری تحلیلی سبزوار نیوز که یکی از رسانه های پرمخاطب و با سابقه دیار سربداران است ، اخیراً از افتتاح یک پروژه صنعتی در سبزوار خبر داده است.

براساس همین خبر ، افتتاح خط تولید اتوماتیک تایل و سنگ فرش بتنی پروژه ای است که هفته گذشته  قاسم شعبانی عطار معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و دکتر محسنی ثانی نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی وتعدادی دیگر از مسوولان شهرستان را به محل کارخانه بتن اسوه سبزوار تحت مدیریت مهندس منوچهر خیراندیش کشانید.

در حاشیه این افتتاحیه ، رشد صنعتی شهرستان سبزوار در چندسال اخیر مورد توجه تعدادی از مقامات محلی قرار گرفت و بیان شد ، شرایط مناسب برای توسعه کامل صنعتی سبزوار فراهم آمده است.

متن کامل این خبر به شرح زیر است :

 افتتاح نخستین خط تولید اتوماتیک تایل و سنگ فرش بتونی در سبزوار
سبزوارنیوز/ نخستین خط تولید اتوماتیک تایل و سنگ فرش بتونی در سبزوار افتتاح شد.

در این مراسم که در محل کارخانه بتون اسوه و با حضور شعبانی فرماندار سبزوار، محسنی ثانی نماینده مردم در مجلس، اعضای شورای شهر، شهردار و جمعی از مسئولان شهر برگزار شد، معاون استاندار و فرماندار سبزوار با اشاره به بحران کشور در سال های گذشته برای تامین سیمان در بخش های مختلف عمرانی و ساختمانی گفت: در گذشته با کمبود این محصول در گذشته کشور با مشکلات فراوانی روبرو بود که خوشبختانه امروز با تلاش همه صنعتگران و تولیدئکنندگان شاهد رفع این مشکل در کشور هستیم.

قاسم شعبانی عطار با اشاره به وجود کاخانه های سیمان در سطح شهرستان سبزوار گفت: در حال حاضر نه تنها این مشکل حداقل در سبزوار برطرف شده بلکه اکنون این شهرستان به عنوان قطب سیمان در منطقه شرق شناخته می شود چرا که توانسته علاوه بر مایحتاج شهرستانی خود، عمده محصولاتش را نیز به استان خراسان رضوی و سایر استان های کشور نیز  صادر می کند.

وی خواستار بستر سازی جهت احداث چنین واحدهایی تولیدی در سطح شهرستان شد و گفت: راه اندازی این چنین واحدهایی نقش بسزایی در تولید، خودکفایی و استقلال کشور خواهد داشت.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار به سایر محصولات سیمان سبزوار نیز اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان همچنین در تامین شن و ماسه مورد نیاز سیمان به یکی از شهرستان های غنی تبدیل شده که جای بسی خرسندی و تقدیر از همه مدیران  و صنعتگران این عرصه دارد.

شعبانی در ادامه از همه تولیدکنندگان و صنعتگران این عرصه درخواست کرد برای کیفیت بیشتر محصولات و کاهش قیمت ها تلاش کنند چرا که این مهم نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال و افزایش درآمدهای ارزش افزوده بر عهده دارد.

فرماندار سبزوار در این مراسم از راه اندازی کارخانه سیمان سفید خوشاب در آینده ای نزدیک نیز خبر داد و افزود: با افتتاح این کارخانه قطعا سبد سیمانی شهرستان کامل و راه صادرات بیشتر در این زمینه برای این شهرستان فراهم خواهد شد.

شعبانی همچنین به همه ادارات، تعاونی های مسکن مهر و شهرداری سبزوار تاکید کرد با استفاده از محصولات این واحد و واحدهای این چنینی در تحقق شعار امسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش کنند تا گام های موثر تری در صنعت و رفع مشکل اشتغال این منطقه از کشور نسبت به گذشته  برداشته شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد نیز در این مراسم گفت: امروز سبزوار در عرصه صنعت خصوصا صنعت پایه از یک رشد کمی و کیفی برخوردار شده است که این حاکی از تلاش همه مسئولان، صنعتگران و تولیدکنندگان این عرصه است.

دکتر محمدرضا محسنی ثانی از راه اندازی سیمان سفید خوشاب در آینده ای نزدیک نیز خبر داد و گفت: با افتتاح این کارخانه نه تنها سبد سیمانی سبزوار کامل خواهد شد که قطعاد در منطقه شرق کشور نیز حرف اول را خواهیم زد.

وی خواستار پیگیری صنایع تکمیلی برای ارتقای صنعت از سوی همه تولیدکنندگان و صنعتگران در این منطقه از کشور شد و ابراز امیدواری کرد سبزوار در آینده ای نزدیک تبدیل به قطب سیمانی با تلاش همه صنعتگران و سرمایه گذاران باشد.

منوچهر خیراندیش مدیرعامل شرکت بتون اسوه سبزوار نیز در این مراسم گفت: در سال 91 با خرید دستگاه اتوماتیک تایل و کف پوش زن بتونی از شرکت سان لاین ماشین از کشور چین واردات ماشین آلات را انجام داده و در حال حاضر موفق به راه اندازی خط تولید اتوماتیک تایل و کف پوش بتونی در سبزوار شده ایم .

وی با بیان اینکه ماشین آلات فوق ضمن تولید کف پوش در ابعاد و اشکال متفاوت قادر به تولید بلوک دیواری و جدول بتونی و انواع تولیدات و قطعات بتونی پرسی می باشد، سرمایه خرید این دستگاه را بالغ بر 250 هزار یورو با مشارکت بانک صنعت و معدن سبزوار بیان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این خط تولید تعداد 15 نفر اشتغال زایی به صورت مستقیم و حدود 40 نفر اشتغال زایی بصورت غیر مستقیم  در سبزوار ایجاد خواهد شد.

خیراندیش در ادامه دریافت پروانه تأسیس از اداره کل خراسان در  سال 62 ، اخذ مجوز پروانه بهره برداری تولید تیرچه و بلوک و قطعات بتنی در سال 65 از اداره کل صنایع خراسان ، اخذ مجوز طرح توسعه بتون آماده پروانه بهره برداری بتون آماده از اداره صنایع سبزوار در سال 84، راه اندازی واحد کنترل کیفیت کارخانه و کسب نشان استاندارد از اداره استاندارد خراسان رضوی در سال 88، کسب گواهینامه ایزو 2008-9001 از کشور انگلستان و انتخاب واحد صنعتی نمونه مدیریت برتر در سال های 89 و 90 را از فعالیت های 30 ساله داین واحد بیان کرد.

منبع : سبزوارنیوز
 
گفتنی است هرچند شهرستان سبزوار در چند دهه اخیر به دلیل برخی غفلت های مسوولان وقت علی رغم وجودتوانمندی های فراوان ، به یک محرومیت شدید صنعتی دچار شد و شمار زیادی از جوانان این شهر با معضل بیکاری مواجه شدند ، اما با توجه  به پتانسیل های بالایی که در منطقه غرب خراسان رضوی وجود دارد ، و با توجه به تلاش های زیرساختی خوبی که در چندسال گذشته صورت گرفته ، سبزوار همینک در آستانه تجربه یک رشد صنعتی سریع قرار گرفته است.

رشدی که به موجب آن سبزوار بزرگ  (شامل سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد) هم اکنون به قطب تولید سیمان در کشور تبدیل شده است و برخی صنایع مهم مادر نظیر شرکت داروسازی طه ، مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی ستاره خراسان ، کارخانه سیمان فرجاد ، مجتمع فولاد ، نیروگاه برق و ... را در این منطقه در دست احداث دارد.

چندی قبل نیز یک اجتماع بزرگ صنعتی با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن ، تجارت و شماری از مسوولان بلندپایه صنعتی استان و کشور، در سبزوار به وقوع پیوست که این جلسه به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای صنعتی سبزوار در چنددهه اخیر شناخته شد.

در جلسه نام برده با حضور معاون سبزواری الاصل وزیر صنعت ، معدن و تجارت به تعدادی از مسائل صنعتی ناحیه سربداران از نزدیک و به صورت ریشه ای رسیدگی شد و مصوبات ارزشمند فراوانی در راستای توسعه صنعتی سبزوار بزرگ به همراه آورد.

برگزاری جلسه مورد ذکر حاصل تلاش دو نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی بود که در ماه های اخیر علاوه بر فعالیت های گسترده ملی در مجلس شورای اسلامی ، برای توسعه حوزه انتخابیه خود نیز گام های موثری را برداشته اند.
شما مخاطبین گرامی می توانید برای مشاهده گزارش تصویری از این افتتاحیه صنعتی در بخش عکس نامه همین وبسایت به پیوند زیر مراجعه نمایند:
گزارش تصویری از افتتاح خط تولید اتوماتیک تایل و سنگ فرش بتونی در سبزوار

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
مسوولین از پروژه داروسازی طه حمایت کنند.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما