در کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری :

«طرح صدایت را اهدا کن» میزبان صدای همه علاقه مندان از سرتاسر ایران

طرح صدایت را اهداء کن که برای اولین بار در استان خراسان رضوی در بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری شهرستان سبزوار به اجرا در آمده است، می تواند میزبان صدای همه علاقه مندان از سرتاسر کشور باشد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه به دنبال انتشار خبر اولیه اجرای طرح صدایت را اهدا کن در سبزوار که اخیراً در برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی نیز اطلاع رسانی شده است، برای عده ای از علاقه مندان این طرح سئوالاتی پیش آمد که خبرنگار اسرارنامه در همین رابطه با زیبا باغانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار و نیز با علی بشیری مسئول بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری به گفتگو پرداخته و توضیحات آنان را جویا شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار در این رابطه گفت: اجرای طرح صدایت را اهدا کن فقط محدود به هفته کتاب نیست و علاقه مندان می توانند در تمام طول سال در این زمینه اقدام کنند.

زیبا باغانی افزود: هرچند پیش از این نیز ضبط کتاب های صوتی در کشور سابقه داشته است، اما این اولین بار است که این طرح به شکل همگانی و با دعوت گسترده از عموم علاقه مندان صورت می گیرد و به عبارت دیگر طرح صدایت را اهدا کن احتمالا در کل کشور و به طور قطع در خراسان رضوی برای اولین بار است که در سبزوار به اجرا در می آید.

وی ادامه داد: هرچند کتاب های درسی و دانشگاهی مهمترین اولویت و نیاز نابینایان است که معمولا با کمبود منابع مورد نیازشان در امر تحصیل مواجهند، اما از آنجایی که ممکن است خواندن کتاب های درسی برای همه علاقه مندان طرح صدایت را اهدا کن جذابیت کافی نداشته باشد، کتاب های عمومی نیز در این طرح مورد نظر ما قرار دارد.

باغانی سپس گفت: شرکت در طرح صدایت را اهدا کن فقط مخصوص کسانی که در سبزوار سکونت دارند نیست، بلکه اگر علاقه مندانی در شهرهای دیگر حضور داشته باشند نیز می توانند در این طرح شرکت کنند و فایل های صوتیشان را برای ما ارسال نمایند.

وی تأکید کرد: البته کلیه علاقه مندان این طرح ابتدا باید با ما در تماس باشند و کتاب مورد نظر خود را معرفی نمایند تا پس از گرفتن استعلام، در صورتی که فایل صوتی این کتاب قبلا تهیه شده باشد، کتاب های دیگری به آن ها پیشنهاد شود.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری نیز در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه اظهار داشت: در نخستین روزهای اجرای طرح صدایت را اهدا کن، استقبال خوبی به عمل آمده و تا کنون مهندس جلال تعصبی عضو شورای شهر سبزوار برای تولید فایل صوتی یک کتاب داوطلب شده است.

علی بشیری گفت: در هفته گذشته از استان خوزستان نیز فایل صوتی کتاب «قاف» توسط یکی از هموطنان خوزستانی برای ما ارسال و به مجموعه کتب صوتی کتابخانه نابینایان سبزوار اضافه شد.

وی افزود: هرچند وجود شرایط استدیویی برای برای ضبط کتاب های صوتی ، باعث بالا رفتن کیفیت کار می شود، اما چون همه علاقه مندان این طرح امکان دسترسی به استدیو برای ضبط فایل ها را ندارند، کلیه فایل های صوتی در هر محیطی که ضبط شده باشند به شرط آنکه از کیفیت صدای مناسبی برخوردار باشند برای ما قابل قبول است.

بشیری افزود: آن دسته از داوطلبان غیر سبزواری که می خواهند در طرح صدایت را اهدا کن بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری شرکت کنند، می توانند پس از تهیه فایل های صوتی آن را از طریق ایمیل یا از طریق آدرس پستی کتابخانه به دست ما برسانند.

ایمیل:    alibashiri313@yahoo.com
شماره تماس کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری:   44455160
شماره تماس علی بشیری مسئول بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری:  09158726180 (تماس در ساعات اداری)
 
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما