تصاویری از پدر شعر انقلاب روی تخت بیمارستان / آیا مسئولان دیار سربداران حمید سبزواری را در می یابند؟

این روزها در حالی که به سی و هفتمین سالروز فجر انقلاب شکوهمند اسلامی نزدیک می شویم و بار دیگر طنین سروده های خاطره انگیز و جاودانه استاد حمید سبزواری در جای جای کشور و از جمله در شبکه های مختلف صدا و سیما طنین انداز خواهد شد، پدر شعر انقلاب حال ناخوشی دارد و گرفتار تخت بیمارستان شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه به همین مناسبت از لحظه پخش خبر بستری بودن استاد حمید سبزواری در بیمارستان شماری از چهره های سرشناس، فرهنگی، سیاسی ، ادبی و هنری به عیادت وی شتافته اند تا به سراینده بعضی از جاودانه ترین سروده های انقلابی ادای احترام کنند.

شاید مهمترین عیادت ها از حمید سبزواری عیادت بعضی شعرای برجسته کشور، عیادت نماینده دفتر مقام معظم رهبری و عیادت بعضی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... باشد که در عین حال این سئوال را به ذهن مردم سبزوار می رساند که آیا مسئولان فرهنگی شهر زادگاه پدر شعر انقلاب این باربه موقع نسبت به عیادت و همچنین نسبت به فراهم آوردن مقدمات دیگری که ممکن است ضرورت پیدا کند، اقدام درستی  کرده و برنامه صحیحی دارند؟

البته استاد حمید سبزواری نسبت به بعضی دیگر از همشهریان فرهخته و هنرمند خود نظیر محمود دولت آبادی، دکتر حسین قندی، دکتر بسکی، پروفسور امین و ...  شانس بهتری دارد زیرا یک مرتبه در سال 91 نکوداشت ملی پدر شعر انقلاب در زادگاهش برگزار شد و همچنین در طول سال های پربرکت و طولانی عمرشان تا کنون همواره کم و بیش ذکر خیر او در رسانه های کشور و سبزوار بوده است. با این حال هنوز هم این نگرانی وجود دارد که مسئولان فرهنگی سبزوار نتوانند از برکت وجود چنین شخصیتی، چنان که باید و شاید به نفع توسعه فرهنگی دیار سربداران بهره بگیرند.

یادآوری می شود، در اردیبهشت 94 استاد حسین قندی سلطان تیتر مطبوعات ایران و روزنامه نگار برجسته سبزواری پس از سپری کردن یک دوره از بیماری، دار فانی را وداع گفت و مسئولان شهرستان سبزوار تازه پس از وفاتش به فکر برقراری ارتباط با خانواده وی افتادند که هیچ سودی نبخشید.

اینک باید دید آیا مسئولان فرهنگی شهرستان حمید سبزواری را که خانه خود در سبزوار را وقف شعر انقلاب کرده است، به موقع در می یابند؟

*    *    *

در تصاویر زیر استاد حمید سبزواری و همسرش بانو «شکوه اقدس شفقی» را در بیمارستان مشاهده می کنیم:

نظرت را بنویس
comments

مهدی شریعتمدار

از صمیم قلب از خدا براش شفای عاجل آرزومندم...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما