ساخت المان «سلام» در سبزوار

مدير اداره فرهنگي هنري شهرداري سبزوار از ساخت و نصب تنديس “سلام“ در سبزوار خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، محمد اختريان افزود: ابراز ارادت به ائمه و بيان سلام و اعلام خضوع و خشوع به امام رضا(ع) نشاني از فرهنگ شيعي- رضوي است كه زنده نگه داشتن و انتقال آن به عنوان نسل آينده  به عنوان يك سنت حسنه ، رسالتي فرهنگي و ضرورتي ديني است.
 
وي اظهار داشت: اين تنديس متشكل از ۵ پيكره (۲ زن، دو مرد و يك كودك) است كه در ابعاد يك و نيم در ۳ متر توسط هنرمند سبزواري استاد حسين ماستياني از جنس فايبرگلاس در حال ساخت مي باشد.
 
اختريان گفت: اين تنديس تا پايان سال جاري در ورودي سبزوار به مشهد نصب مي شود.
 
سرپرست واحد معماري شهرداري سبزوار هم در اين رابطه گفت: پس از ساخت تنديس سلام توسط هنرمند سبزواري استاد حسين ماستياني شهرداري سبزوار با طراحي و پايه اين المان آمده نصب آن در محور بارگاه امام هشتم مي شود.
 
محمد ايمان پناه با اظهار اينكه در طراحي اين پايه تلاش شده تا هماهنگي بين اثر و محل نصب ايجاد شود، اظهار داشت: تعالي و صعود ، گشايش و روشنايي مفاهيمي هستند كه در طرح پايه المان با بياني معمارگونه استفاده شده است.
 
او اضافه كرد: بهره گيري از مصالح و معماري بومي به نوعي معرف جايگاه مكاني پروژه هستند و فضاسازي محوطه مرتبط با اثر در راستاي تعريف و تاكيد بر آن مي باشد.
 
ايمان پناه گفت: با رايزني هاي انجام شده اميد است مراحل اجرايي طرح تا قبل از سال انجام و تنديس ها هرچه سريعتر نصب شود.
 
 
 
 
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما