دعوت آیت الله حاج محمدحسن علوی از خیران سبزوار برای احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی / 18 ماه فرصت برای حفظ دانشکده علوم قرآنی در سبزوار

رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار گفت: در پی مطرح شدن زمزمه های برچیده شدن دانشکده علوم قرآنی سبزوار و احتمال ادغام آن با دانشکده علوم قرآنی شاهرود به دلیل مشکلات مالی، آیت الله حاج سید محمدحسن علوی که از روحانیون برجسته سبزوار است، از مردم خیر و مسئولان شهرستان دعوت کرده است که در احداث ساختمان دانشکده در سبزوار مشارکت کنند.

 دکتر محمد فاتحی در گفتگویی با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: در زمان تاسیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار در سال 90 تاسیس شد یک سری تعهداتی در شهرستان و استان برای حمایت از آن وجود داشت  که حتی استاندار هم پای صورتجلسات را امضا کرده بود.

وی افزود: فرماندار ویژه سبزوار، نمایندگان، امام جمعه شهرستانپ برای احداث ساختمان دانشکده و اختصاص زمین به آن قول همکاری داده بودند اما به دلیل مشکلات اقتصادی دولت این امر میسر نشد.

فاتحی ادامه داد: امسال دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصمیم گرفت به دلیل بار مالی و توجیه نداشتن بعضی دانشکده ها، 6 دانشکده تازه تاسیس علوم قرآنی در شهرهای مختلف کشور را با دیگر دانشکده ها ادغام کند که سبزوار یکی از آن ها بود.

وی  سپس اظهار داشت: قرار بود دانشکده علوم قرآنی سبزوار در شاهرود ادغام شود زیرا دانشکده علوم قرآنی شاهرود ساختمان کامل و همه امکانات لازم را دارد. اما در حال حاضر ساختمان های ما در سبزوار استیجاری یا امانی و با انقضای مهلت هستند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار در ادامه گفت: از همین رو خدمت آیت الله علوی رسیدیم و حاج آقا با دست خط خود از شماری از خیران و مسئولان شهرستان دعوت کردند که یک شب در منزل ایشان جمع شوند تا پیرامون این موضوع جلسه ای تشکیل شود که خوشبختانه این جلسه در بیت حاج آقا علوی برگزار شد و مقدمه ای شد که در ایام دهه فجر کلنگ احداث دانشکده را بر زمین بزنیم.

وی افزود: طی صورت جلسه ای که از سوی خیران برای آیت الله عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تنظیم شده، خیران سبزوار از ایشان 18 ماه فرصت خواسته اند تا در این مدت ساختمان دانشکده علوم قرآنی را تکمیل کنند.

فاتحی همچنین گفت: زمین دانشکده  با پیگیری مسئولان توسط دولت واگذار شده اما به جهت مشکلات اقتصادی دولت در چند سال گذشته اقدامی برای ساخت صورت نگرفته  اما اینک انشاالله به برکت همت خیرین و همراهی مسئولان شهرستان ساختمانی ساخته می شود تا خیری ماندگار برای آیندگان برجای بماند.

وی سپس به همکاری و حمایت شهردار، رئیس شورای شهر، رئیس نظام مهندسی، معاون فرماندار دکتر شاد و تعدادی از خیران سبزوار در این پروژه اشاره کرد و گفت: بحث های دقیقی درباره چگونگی تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث ساختمان دانشکده انجام شده است.

فاتحی ادامه داد: تسطیح زمین توسط شهرداری انجام شد، و سایر کارهای اولیه و مقدمات لازم قبل از احداث پروژه انجام شده است و عملیات ساخت انشاالله از این هفته آغاز می شود.

وی گفت: زمین اختصاص داده شده به ساخت دانشکده علوم قرآنی به مساحت 4 هکتار در سایت دانشگاهی شهرستان درست روبه روی دانشگاه حکیم سبزواری در نظر گرفته شده که زمین ارزشمندی است چون در مسیر پیش بینی شده برای توسعه سبزوار است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار برآورد اولیه برای احداث ساختمان را چیزی حدود 3 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به محض اینکه پروژه با همت خیران آغاز شود و تا حدی پیشرفت کند و در قالب یک پروژه نیمه تمام درآید، حمایت های دولت هم شامل حالش می شود.

وی توضیح داد: چون احداث پروژه جدید در دولت ممنوع شده وفعلا باید همان پروژه های قبلی را تمام کنند و پروژه دانشکده علوم قرآنی سبزوار نیز ابتدا باید با هزینه و همت مردم تا حدی پیش برود و در گروه  پروژه های نیمه تمام قرار گیرد تا در ادامه کمک های دولت نیز شامل حال این پروژه شود.

دکتر فاتحی در ادامه گفت: سبزوار از معدود شهرستان غیر مرکز استان در کشور است که در کنار مرکز استان دانشکده علوم قرآنی دارد. 

وی تصریح کرد: شهرستان شاهرود هم اگر در استان سمنان دانشکده علوم قرآنی دارد به خاطر این است که خود سمنان به عنوان شهر مرکز استان دانشکده علوم قرآنی ندارد و در هر استانی معمولا فقط یک شهر و آن هم معمولا شهرهای مرکز استان دارای دانشکده علوم قرآنی هستند ،  اما سبزوار توانسته از سال 90 در کنار مشهد در استان خراسان رضوی صاحب دانشکده علوم قرآنی بشود.

وی افزود: دانشکده علوم قرآنی سبزوار در حال حاضر 100 دانشجو دارد و از آنجایی که با مشکل فضا مواجهیم نتوانسته ایم تعداد رشته ها و دانشجویان را افزایش دهیم زیرا الان در ساختمان فعلی که در اختیار دانشکده قرار دارد فقط در حد 4 کلاس درس مناسب داریم و می توانیم بر مبنای همان 4 کلاس فعالیت های آموزشی داشته باشیم.

فاتحی افزود: دانشکده علوم قرانی سبزوار تا کنون یک دوره فارغ التحصیلی داشته و ما سعی می کنیم انشاالله در آینده مقطع کارشناسی ارشد را نیز در این دانشکده راه اندازی کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد مردم نیک اندیش و مومن شهرستان سبزوار با حمایت های خود به هرشکلی که در توانشان است، کمک کنند تا ساختمان دانشکده علوم قرآنی در این شهر احداث شود و به عنوان یک باقیات الصالحات از آن ها تا همیشه برجای بماند. 
 
وی تأکید کرد ثواب مشارکت دراین ساخت این پروژه علمی، قرآنی و پژوهشی کمتر از ساخت مسجد و مدرسه و سایر نذورات نیست و دانشکده علوم قرآنی از طریق شماره حسابی که اعلام خواهد شد، می تواند پذیرای کمک های مردمی برای احداث ساختمان و تأمین سایر امکانات مورد نیاز باشد.
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments

سلام دم حاج اقا گرم که به جاي مسئولان همت کردند که اين دانشکده در سبوزار بماند. خيلي بد است که دانشکده سبزوار با شاهرود ادغام شود. گر اين اتفاق بيفتد سبزوار عقب خواهد ماند. ان شا الله مسئولان هم همت کنند و پاي کار بيايند و نگذارند دانشکده خارج شود. با چه زحمتي آورديمش و حالا خيلي حيف است ه به اين راحتي از دستش بدهيم.

بیکار

واقعا دلتون برای کی میسوزه؟ برای خودتون که بدون آزمون و با پارتی کارمند شدید ذر حالیکه نه شرایط سنی داشتین و نه شرایط مدرکی اگه حاج آقای علوی خبر داشت شماها چطور جذب شدید اصلا راهتون نمیداد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما