با حضور استاندار خراسان رضوی،

مرکز درمان بستر شهرستان خوشاب بهره برداری شد/ لزوم ارتقاء مرکز درمان بستر خوشاب به بیمارستان 32 تختخوابی

سبزوار- ایرنا- مرکز درمان بستر شهر سلطان آباد، مرکز شهرستان خوشاب روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان محلی بهره برداری شد.
 
به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی در این آیین گفت: با توجه به جمعیت شهرستان خوشاب این مرکز درمان بستر باید به مرکزی 32 تختخوابی ارتقا یافته و خدمات مناسب و بهتری را به مردم ارائه دهد. 
علیرضا رشیدیان افزود: از دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انتظار داریم با پیگیری این موضوع، بستر لازم برای ارائه خدمات بهتر پزشکی در مردم این منطقه را فراهم سازد. 
 
وی اظهار کرد: امیدواریم با بهره برداری از مرکز درمان بستر خوشاب، شاهد حضور پزشکان متخصص در این مرکز باشیم تا خدمات تخصصی بهداستی و درمانی به مردم این منطقه ارائه شود.
 
فرماندار خوشاب نیز گفت: تکمیل و راه اندازی این طرح بهداشتی و درمانی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان بود که خوشبختانه امروز محقق شد. 
 
حسین ابراهیمی کردیانی با بیان اینکه این مرکز بهداشتی و درمانی دارای امکانات بستری است، افزود: با بهره برداری از این مرکز جمعیت حدود 40 هزار نفری خوشاب شامل یک شهر، دو بخش و 73 روستای این شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی شبانه روزی در منطقه بهره مند می شوند. 
 
وی افزود: یکی از خواست های مردم شهرستان خوشاب ارتقای این مرکز درمان بستر به بیمارستان است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: عملیات اجرایی مرکز درمان بستر 14 تختخوابی خوشاب در سال 1389 با زیربنای 1100 متر مربع در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع آغاز شد. 
 
علیرضا مسلم افزود: برای ایجاد و تجهیز این مرکز که دارای بخش های آزمایشگاه، زنان و مامایی، اورژانس و بستری موقت است، حدود 15 میلیارد ریال هزینه شده است. 
 
وی از مساعدت استاندار خراسان رضوی برای تکمیل و تجهیز طرح های بهداشتی و درمانی این شهرستان تقدیر کرد. 
 
امام جمعه خوشاب و نمایندگان مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند. 
 
استاندار خراسان رضوی در سفر سال گذشته به خوشاب بر تکمیل و راه اندازی مرکز درمان بستر این شهرستان تاکید کرده بود. 
 
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی همچنین امروز در محل گلزار شهدای خوشاب حضور یافت و با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.
 
خوشاب که پیش تر یکی از بخشهای تابعه شهرستان سبزوار بود در چهارچوب تقسیمات کشوری مهرماه 1389 به شهرستان ارتقاء یافت. 
 
سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب در فاصله حدود 200 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است. 
 

 

 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما