در جلسه شورای اداری و با حضور استاندار خراسان رضوی مطرح شد:

ادعای متضاد فرماندار سبزوار با اظهارات وزیر ارتباطات درباره شهرهای هوشمند ایران

فرماندار سبزوار امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مدعی شد سبزوار به عنوان چهارمین شهر هوشمند کشور مصوب شده است، اما وزیر ارتباطات این ادعای فرماندار سبزوار را تایید نمی کند زیرا چندی قبل محمود واعظی در همایشی که خبر آن توسط ایسنا منتشر شده ، گفته است: طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده پنج شهر ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران و مشهد به عنوان شهرهای هوشمند در نظر گرفته شدند.(منبع)
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه احمد برادران در مدت دو سال و نیم گذشته که در جایگاه معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان سبزوار قرار گرفته است، مشابه این گونه اظهار نظرات را که به نظر می رسد چندان منطبق با واقعیت نیست، باز هم داشته است.
 
مثلا برادران چند روز قبل مدعی شد که آمار اشتغال در سبزوار طی دو سال گذشته رشد 5 برابری داشته است که این ادعا همان روزها با واکنش بعضی رسانه های شهرستان مواجه شد زیرا سبزواری ها در سال های اخیر همواره بیکاری را مهمترین معضل خود می دانسته اند و در این مدت نیز تغییر محسوسی در وضعیت اشتغال شهرستان مشاهده نکرده اند.
 
فرماندار سبزوار اما امروز در جلسه شورای اداری شهرستان و در حضور استاندار خراسان رضوی آمار و اطلاعات دیگری را هم در سخنرانی خود مطرح کرده است که با این اوصاف اصحاب رسانه و مردم باید با هوشیاری و نگاه منتقدانه تری این اظهارات را مطالعه و بررسی کنند. 
 
البته درباره ادعای امروز فرماندار سبزوار مبنی بر قرار گرفتن سبزوار در زمره چهارمین شهر هوشمند ایران ، ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که در مراحل اجرای طرح شهرهای هوشمند  کشور، سبزوار جایگزین یکی از آن 5 شهری شده باشد که وزیر ارتباطات قبلا نام برده است.
 
اما این احتمال بسیار ضعیف به نظر می رسد زیرا کمی دور از ذهن است که شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، تهران و ارومیه که هر کدام از کلانشهرها و مراکز استان های کشور هستند در میدان رقابت از شهرستان غیر مرکز استان و کوچکتری مانند سبزوار عقب بمانند؟! و اگر چنین شده باشد، واقعا جای تبریک و تشکر به فرماندار و سایر مسئولان شهرستان را دارد.
 
به هرحال به نظر می رسد فرماندار سبزوار باید نسبت به اظهارات امروزش جهت تنویر افکار عمومی توضیحات بیشتری برای خبرنگاران و مردم سبزوار بدهد.
 
اسرارنامه در ادامه متن کامل اظهارات فرماندار سبزوار در جلسه امروز شورای اداری سبزوار را به نقل از خبرگزاری مهر منتشر می کند:
 
فرماندار ویژه سبزوار خبر داد؛
سند توسعه سبزوار تدوین و اجرایی شد/سبزوار چهارمین شهر هوشمند کشور
 
سبزوار- معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: سند توسعه این شهرستان تدوین و در مرحله اجرایی است.
به گزارش خبرنگار مهر، احمد برادران در جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار که با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد افزود: سبزوار به عنوان دومین شهر جمعیتی استان دارای توانمندی ها و  ظرفیت های زیادی درحوزه های مختلف علمی، صنعتی و دانشگاهی و همچنین پرورش نخبگان و اندیشمندانی چون حاج ملاهادی سبزواری، عبدالاعلی و دکتر شریعیتی است.
 
وی  اظهار کرد: در طول دو سال گذشته سبزوار به عنوان نخستین شهر استان به همت مدیران شهری توانست سند توسعه خود را که یک برنامه راهبردی است تدوین و به مرحله اجرا رساند.
 
برادران ادامه داد: همچنین سبزوار با برگزاری اولین همایش کشوری بازآفرینی محلات ناکارامد به عنوان نخستین شهر پایلوت در سطح کشور توانست  اقدام شایسته ای در  محلات هفت گانه خود ایجاد کند  که هم اکنون ۱۲۸ اقدام در تغییر چهره حاشیه شهر انجام شده است.
 
وی  با اشاره به توفیقات نظام جمهوری اسلامی در طرح برجام ، گفت: ایجاد دفتر سرمایه گذاری با وجود ظرفیت های ویژه توسعه ای در شهرستان از دیگر توانمندی های منطقه است که با فرجام برجام و ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی تحولات  خوبی در سبزوار در زمینه های مختلف ایجاد خواهد شد.
 
همچنین با پیگیری های انجام شده با اخذ  مجوز از وزارت ارتباطات، دیار بیهق به عنوان چهارمین  شهر هوشمند در کشور به صورت پایلوت مصوب شد که مراحل اجرائی آن در حال انجام است.
 
وی به اجرای طرح ترسیب کردن  در سبزوار به عنوان اولین شهرستان استان خراسان اشاره کرد و گفت:  این طرح با هدف احیای فضای سبز با مشارکت مردم  و بهره مندی از منافع ان ها در حوزه  اشتغال در منطقه روداب در حال اجرا است .
 
فرماندار ویژه سبزوار یادآور شد: در بحث طرح های مشارکتی در مناطق روستایی و محروم نیز سه طرح  با ۵۲۵  عضو  با مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده اند که بعد از طی فرایند های قانونی در اختیار ان ها قرار خواهد گرفت.
 
برادران ادامه داد: در بحث پروزه های نیمه تمام و ارتقای شاخص های توسعه   دستاورد نظام در طول ۳۷ سال  گذشته قابل مقایسه نیست  اما در دولت یازدهم علیرغم  مشکلات مالی که در سایر حوزه های بود رکوردی  در خدمات زیر بنایی حاصل شد از جمله این خدمات احداث بیمارستان حشمتیه به عنوان بزرگترین پروژه سلامت در غرب استان خراسان  قابل تامل است این طرح که مراحل اجرای ان در سال ۸۶ شروع شد طی این سال ها با مشکلات اعتباری مواجه و پروزه تعطیل شده بود.
 
وی  تصریح کرد:  این بیمارستان قرار بود برای تکمیل نهایی به یکی از موسسات مالی بخش خصوصی واگذار گردد که در این صورت استفاده عموم مردم از ان امکان پذیر نبود که خوشبختانه با نگاه ویژه دولت یازدهم و تلاشها وزیر بهداشت این بیمارستان با اعتبارات دولتی در دهه فجر به بهره برداری رسید.
 
برادران گفت:استادیوم ۱۵ هزار نفری سبزوار که از پروژه های یازده سال قبل است هنوز در انتظار تخصیص اعتبار برای تکمیل نهایی است این طرح نیز از جمله پروزه هایی است که در لیست واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد.
 
وی در پایان خواستار توجه استاندار برای ایجاد دفتر نمایندگی حج و زیارت در سبزوار شد و افزود:  این درخواست در سفر رئیس سازمان حج و زیارت کشور به سبزوار ارائه شد.
 
 
 
 
منبع عکس ها: پرتال فرمانداری سبزوار است
 
 
نظرت را بنویس
comments

م

خوبه پس تو نوشتت ی تجدید نظر بکن مطلبی گذاشتید که باب میل بر و بچه های سلام سربدار بوده

م

رفرنس شما شده سلام سربدار؟؟؟؟؟

ش یکی از طرفداران اسرار نامه

جک جدید فرماندار خیلی عالی بود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما