به همت دانشجویان دانشکده علوم قرآنی برپا شد:

نمایشگاه فرهنگی دانشجویی «سَلوا» در محل امام زاده شعیب سبزوار

مجله اینترنتی اسرارنامه: نمایشگاه فرهنگی، هنری، دانشجویی سلوا به همت دانشکده علوم قرآنی سبزوار و اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان در محل امام زاده شعیب(ع) این شهر گشایش یافت.
 
رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار اسرارنامه گفت: این نمایشگاه اولین کار مشترک دانشکده علوم قرآنی با اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در حوزه برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در محل امام زادگان است.
 
دکتر محمد فاتحی تصریح کرد: دانشکده علوم قرآنی و اداره اوقاف سبزوار در زمینه های مختلفی از جمله در برگزاری همایش ها و مسابقات قرآنی، در زمینه تبادل دانشجو و استاد و همچنین در زمینه نمایشگاه های فرهنگی و قرآنی با یکدیگر  تفاهم همکاری دارند که در سایر حوزه ها قبلا کارهای مشترکی با یکدیگر انجام داده اند، اما در حوزه برپایی نمایشگاه های فرهنگی قرآنی در محل امامزادگان این نخستین کار مشترک است که امیدواریم در آینده گسترش هم پیدا کند.
 
وی افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه انجام کار فرهنگی درحوزه دین و ظهور و بروز خلاقیت های دانشجویان قرآنی است چرا که بیش از 80 درصد کارهای این نمایشگاه اثر خود دانشجویان است که قرار گرفتن آثارشان در چنین نمایشگاهی باعث خودباوری و اعتماد به نفس آنان  نیز می شود.
 
دانشجوی فعال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی سبزوار و مسئول برپایی نمایشگاه سلوا نیز در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه اظهار داشت: عنوان «سلوا» که بر این نمایشگاه گذاشته شده، نام یک پرنده بهشتی است که در آیه 57 سوره بقره از آن یاد شده است.
 
فهیمه نوری افزود: در این نمایشگاه 7 غرفه شامل غرفه عفاف و حجاب، غرفه هفت سین های قرآنی، بسیجی و فاطمی، غرفه محصولات فرهنگی از جمله کتاب و بازی های مناسب کودکان و انواع نرم افزار، غرفه قاب عکس های مذهبی و مناظر، غرفه فعالیت های هنری دانشجویان دانشکده علوم قرآنی از جمله گل سازی، شیرینی پزی، ویترای، غرفه کفش، غرفه کودک و غرفه کلبه احزان می شود.
 
نوری همچنین گفت: قرار است در غرفه کلبه احزان که منزل حضرت فاطمه زهرا(س) نیز مشابه سازی می شود، تشییع جنازه نمادین آن حضرت به مناسبت ایام فاطمیه برگزار گردد.
 
وی افزود: یکی از اهداف ما از برپایی این نمایشگاه درجوار یکی از امامزادگان سبزوار کسب فیض و فراهم آوردن زمینه حضور هرچه بیشتر مردم در اماکن متبرکه بود تا هم برایشان سیاحت باشد هم زیارت.
 
این دانشجو همچنین اظهار داشت: در این نمایشگاه با آثار هنری که به نمایش گذاشته شده، نشان داده می شود که اسلام یک دین خشک و غیر قابل انعطاف نیست و با آداب و رسوم اصیل ایران تضادی ندارد بلکه اسلام  دین جامعی است که فعالیت های فرهنگی و هنری مفید را نیز به خوبی در بر می گیرد.
 
نوری در پایان از حمایت آقایان عطاری مسئول فرهنگی دانشکده و دکتر فاتحی رئیس دانشکده علوم قرآنی در برپایی این نمایشگاه و همچنین از اداره اوقاف به خاطر اینکه این مکان وامکانات برپایی نمایشگاه را در اختیار این دانشجویان گذاشته است و همچنین از کلیه دانشجویان دانشکده علوم قرآنی که برای برپایی این نمایشگاه تلاش زیادی کردند، قدردانی کرد.
 
گفتنی است نمایشگاه فرهنگی هنری دانشجویی سلوا از شنبه 15 اسفند گشایش یافته و تا پنجشنبه 20 اسفند در صحن مبارک حرم امام زاده شعیب(ع) سبزوار برپاست.
 
علاقه مندان می توانند همه روزه صبح ها از ساعت 9 الی 13 و بعد از ظهرها از 16 الی 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
دانشکده علوم قرآنی سبزوار از سال 90 در این شهرستان تاسیس شده است و هم اکنون دارای 100 دانشجوی دختر و پسر در دو رشنه قرآنی مقطع کارشناسی است.
 
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما