توانمندی های اکوتوریستی سبزوار بزرگ معرفی می شود


توانمندی های اکوتوریستی سبزوار بزرگ با تلاش یک پژوهشگر علم جغرافیا در خطه سربداران مورد توجه و معرفی قرار گرفت.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه آقای سیدیوسف آزاد که یکی از فرهنگیان پویا و پژوهشگر غرب خراسان رضوی در عرصه مسائل جغرافیایی است ، اخیراً با راه اندازی یک پایگاه جامع اینترنتی ، به صورتی اختصاصی مسائل اکوتوریستی شهرهای  سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن ، ششتمد و روداب را مورد بررسی و معرفی دقیق قرار داده است.
سیدیوسف آزاد درگفتگویی که به همین مناسبت با مجله اینترنتی اسرارنامه  انجام داد ، هدف خود را از راه اندازی این وبلاگ ، معرفی هرچه بیشتر مسائل جغرافیایی و  توانمند های اکوتوریستی منطقه زادگاه خود برشمرد و گفت : متأسفانه تا پیش از این در زمینه مسائل جغرافیای طبیعی سبزوار در عرصه اینترنت مطالب جامع و مفصلی منتشر نشده بود و از این بابت بسیاری از هموطنان و حتی همشهریان سبزواری نسبت به توانمندی ها و مختصات خاص طبیعی این منطقه اطلاعات صحیح و کاملی نداشتند.
وی افزود : اگر اکوتوریسم سبزوار به خوبی مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد ، ظرفیت های بسیار بالایی برای رونق صنعت گردشگری در این منطقه وجود دارد.
آزاد به عنوان مثال اظهار داشت : شاید بسیاری از هموطنان و یا حتی همشهری های سبزواری خودمان ، ندانند که در سبزواربزرگ غارهای زیبا و متعددی وجوددارد که می تواند گردشگران علاقه مند به اماکن طبیعی را به خود جلب کند.
این مدرس دانشگاه همچنین ادامه داد بعد از شناخت صحیح توانمندی های طبیعی هر منطقه به جز برنامه ریزی برای جذب گردشگر ، می توان برای توسعه همه جانبه آن منطقه برنامه ریزی های دقیقی انجام داد و به عنوان مثال صنایع و مشاغلی را در آن شهر ایجاد کرد که با توانمندی های طبیعی سازگار بوده و بهره وری بالایی داشته باشند.
گفتنی است ، سیدیوسف آزاد دارای کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی (ژئومورفولوژی) از دانشگاه حکیم سبزواری است. و در همین دانشگاه نیز به تدریس چند واحد درسی جغرافیا پرداخته است.
وی به دلیل علاقه ای که به شهر زادگاه خود دارد ، قبلاً نیز برای معرفی توانمندی های جغرافیایی سبزواربزرگ در بسیاری از وبسایت های محلی مطالب عمیق و ارزشمندی منتشر کرده است.و از جمله مجله اینترنتی اسرارنامه پیش از این میزبان انتشار چندین مورد از مطالب آقای آزاد بوده است.(منابع : سبزوار پیام ، سبزوارما ، سبزوارنیوز ، مجله اینترنتی اسرارنامه)
اینک آزاد با کمک پایان نامه پژوهشی خود در مقطع کارشناسی ارشد جغرافیا ، به راه اندازی وبلاگی وزین ، پرداخته است تا از این به بعد برای انتشار مطالب پژوهشی خود پایگاهی مستقل داشته باشد.
 از ویژگی های وبلاگ مورد ذکر این است که علاوه به برخورداری از توضیحات دقیق علمی ، از شمار زیادی نقشه های دقیق و عکس های منحصر به فرد از طبیعت منطقه سبزوار بزرگ برخوردار است.
به طوری که علاقه مندان می توانند با مراجعه به وبلاگ او به شمار زیادی از نقشه های دقیق جغرافیایی و نیز عکس های زیبایی از مناطق دیدنی و جذابیت های طبیعی خطه سربداران دست پیدا کنند.
در پایان به اطلاع می رسانیم هم اکنون یکی از مطالب مرتبط با شناخت اکوتوریسم سبزوار برگرفته از پژوهش های آقای سید یوسف آزاد در بخش سبزوارگردی همین مجله منتشر شده است.
برای مطالعه این مطلب به پیوند زیر مراجعه کنید :

غارهای سبزوار ، جلوه ای از جذابیت های اکوتوریستی غرب خراسان

گفتنی است ، سید یوسف آزاد در تعریف مفهوم اکوتوریسم ، در جایی از وبلاگ خود نوشته است : اکوتوریسم  بیان علاقه مندی انسان به طبیعت و جاذبه های ذاتی آن می باشد که در سالهای اخیر با صنعتی شدن جوامع، پیشرفت صنعت حمل ونقل و نیازمندی به گذران اوقات فراغت جهت کاهش فشارهای روانی با استقبال چشمگیری روبرو شده است.
علاقه مندان می توانند برای بهره برداری مستقیم از مطالب وبلاگ آقای سید یوسف آزاد ، به پیوند زیر مراجعه نمایند :

اکوتوریسم سبزوار



توجه : نظرات مخاطبان برای این مطلب با چند روز تأخیر تأیید می شود.



کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
کویری بودن سبزوار مانع توسعه این شهر نیست.
نظرت را بنویس
comments

طاق بستان کرمانشاه/بیستون کرمانشاه

همان بالا بمان..... ! لذت می برم وقتی همه ب من میگویند تاج سرت زیباست... ***دیدنیهای شگفت انگیز کرمانشـاه*** 1-طاق بستان2-بیستون3-بازارسنتی کرمانشاه4-تکیه معاون الملک5-تکیه بیگلربیگی6-سراب نیلوفر7-باغ پرندگان کرمانشاه8-باغ گلها کرمانشاه9-پارک کوهستان10-معبد آناهیتا11-غارقوری قلعه کرمانشاه بزرگترین غارآبی آسیا و......... kermanshahan20.blogfa.com kermanshah29.blogfa.com

پدرام قوام از نیشابور

باسلام خدمت دوست عزیز کرمانشاهی .من خودم کرمانشاه مسافرت کرده ام وبسیار شهر خوب وزیبایی است ومایه افتخارماایرانیان .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما