توسط تعدادی ازجوانان سبزواری صورت گرفت:

روشن کردن شمع کنار تندیس شریعتی در سبزوار به مناسبت 29 خرداد

تعدادی از جوانان سبزواری شامگاه شنبه 29 خرداد 95، همزمان با سی و نهمین سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی در کنار تندیس نصب شده از این همشهری فرهیخته خود در میدان شریعتی ، شمع روشن کردند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، شریعتی در 2 آذر 1312 در روستای کاهک سبزوار متولد شد و بیشتر سال های کودکیش را در مزینان سبزوار که روستای خاندان پدری او بود سپری کرد و سپس به مشهد رفت.

دکتر شریعتی در سال های بعد به یکی از بزرگترین نویسندگان و ادیبان متفکر، روشنفکر و انقلابی ایران تبدیل شد و کتاب هایش درمیان قشرهای وسیعی از مردم به ویژه جوانان و دانشگاهیان محبوبیت فراوانی پیدا کرد و سخنرانی هایش در حسینیه ارشاد تهران با استقبال گسترده ای از سوی مردم رو به رو می شد.

شریعتی در دوران مبارزاتش که از سوی ساواک تحت تعقیب قرار گرفته بود، مجبور شد اسامی مستعاری برای خود در نظر بگیرد و بعضی کتاب هایش را با نام هایی مانند، علی سبزوارزاده، علی سبزواری، علی سربداری، علی خراسانی و ... منتشر می کرد، اما بعدها همه این کتاب ها دوباره با نام اصلی خودش منتشر شد.

تندیس 6 متری شریعتی در شهر سبزوار در سال 91 در میدانی بزرگ و پرترددی با همین نام توسط هادی عارفی هنرمند پیکر تراش سبزواری و با سفارش شهرداری ساخته و نصب شد.

از آن زمان تا کنون محل این تندیس مورد بازدید علاقه مندان به شریعتی قرار می گیرد و در بعضی موقعیت ها نظیر سالروز وفات شریعتی علاقه مندان شریعتی درکنار آن شمع روشن می کنند.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما