سید حسن خمینی: حمید سبزواری از پیشگامان شعر دینی بود / سخت ترین لحظه زندگی همسر حمید سبزواری

پس از خاکسپاری استاد حمید سبزواری پدر شعر انقلاب در زادگاهش سبزوار، برنامه های ترحیم، بزرگداشت و دیدار شخصیت های برجسته کشور با خانواده آن مرحوم درتهران ادامه دارد.
 
اسرارنامه در ادامه تعدادی از خبرهای این حوزه را که روز گذشته توسط خبرگزاری مهر منتشر شده است، را درج می کند:
 
مراسم ترحیم پدر شعر انقلاب برگزار شد
 
مراسم ترحیم حمید سبزواری در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ترحیم مرحوم حمید سبزواری، شاعر انقلاب اسلامی عصر امروز در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.
 
در این مراسم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه حضور داشتند. همچنین معاونان فرهنگی و امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری نیز با حضور در این مراسم به خانواده سبزواری تسلیت گفتند.
 
از میان دیگر شخصیت های کشوری حاضر در این مراسم می توان به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی خمینی، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، فرزندان شهید مطهری و سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.
 
در میان چهره های فرهنگی حاضر در این مراسم، افشین اعلا اجرای مراسم را برعهده داشت و شاعرانی چون مصطفی محدثی خراسانی، اسماعیل امینی، حسین اسرافیلی، رضا اسماعیلی، علیرضا قزوه، جواد محقق و سهیل محمودی به چشم می خوردند.
 
غیبت پررنگ شعرا در این مراسم بسیار به چشم می خورد .
 
بیشترین زمان برگزاری این مراسم به شعرخوانی و قرائت خاطراتی از مرحوم سبزواری در کنار تلاوت قرآن کریم سپری شد و از میان معدود شعرای حاضر در مراسم نیز مصطفی محدثی خراسانی دقایقی برای حاضران به شعرخوانی پرداخت.
________
حجت الاسلام سیدحسن خمینی:
مرحوم سبزواری از پیشگامان شعر دینی بود
 
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با حضور در منزل زنده‌یاد حمید سبزواری، ضایعه فقدان این شاعر بزرگ معاصر را به خانواده وی تسلیت گفت.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در این دیدار با اشاره به ثبات قدم و پایمردى مرحوم سبزواری بر عقیده خویش تا پایان عمر، ایشان را از پیشگامان شعر دینی خواند.
 
وی گفت: در دورانی که مضامین دینی در میان اهل شعر و ادب پررنگ نبود، ایشان از معدود افرادی بودند که از همان سالها (پیش از انقلاب) روی ارزش‌های و اعتقادات دینی خویش ایستاده بود و پس از انقلاب نیز در این مسیر ثابت قدم ماند.
 
حجت الاسلام سیدحسن خمینی با تسلیت این ضایعه به همسر، فرزندان، نوادگان و اعضای خانواده مرحوم سبزواری، آن را ثلمه‌ای بزرگ دانست و ضمن آرزوی صبر و اجر، گفت: همه ما امروز داغدار ایشان هستیم.
______
همسر مرحوم حمید سبزواری:
هیچ کس نتوانست ايمان استاد سبزواری را نسبت به انقلاب تغيير دهد
 
سبزوار ـ همسر مرحوم حمید سبزواری گفت: هیچ کس نتوانست نظر استاد را از ایمان و عقیده‌ای که نسبت به انقلاب داشت تغییر دهد و تا لحظات آخر نیز ثابت قدم در این مسیر باقی ماند.
 
شکوه اقدس شفقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شخصیت و چهره فرهنگی استاد سبزواری در هنر و ادب ايران اظهار كرد: حسین آقا ممتحنی از ابتدا با یک خلوص نیت برای ایران و اسلام کار می‌کرد و تمامی اشعار او مردمی و اسلامی بود و هیچگاه کوچکترین انحرافی در مسیرش که زنده نگه داشتن راه انقلاب بود، به‌وجود نيامد.
 
وی ادامه داد: هیچ کس نتوانست نظر استاد را از ایمان و عقیده‌ای که نسبت به انقلاب داشت تغییر دهد و تا لحظات آخر نیز ثابت قدم در این مسیر باقی ماند.
 
همسر استاد سبزواری در پاسخ به اين سوال كه اگر بخواهید استاد را در یک جمله معرفی کنید، چه می‌گوييد، گفت: همسرم در طول زندگی خود صدیق، باسواد و ثابت قدم در عقیده بودند و همين ثبات عقيده او سبب شده بود برای رسيدن به هدفش تلاش كند و همه سختی‌ها را تحمل می‌كرد.
 
وی همچنین در مورد سخت‌ترین لحظاتی که در کنار استاد سبزواری سپری کرده بود، گفت: سخت‌ترین لحظه زندگی‌‌ام، آخرين لحظات عمر او بود كه در آن لحظه چشمانش را باز کرد و گفت من رفتنی هستم، بعد از فوت استاد هر زمان که آن لحظه را به خاطر می‌آورم، وجودم از نگاه مرحوم سبزواری می‌لرزد.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما