تحصیل 250 دانشجوی خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری / امضای تفاهم نامه های متعدد با کشورهای ایتالیا و فرانسه جهت تبادل استاد و دانشجو

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری خبر دادانعقاد تفاهم‌نامه تبادل استاد و دانشجو با دو کشور اروپایی/ تبدیل آرامگاه حکیم سبزواری به موزه فلسفه علم
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه تفاهم‌نامه تبادل استاد و دانشجو با دو کشور ایتالیا و فرانسه منعقد شده است از تحصیل 250 دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، جواد حدادنیا عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بالغ بر 260 عضو هیئت‌علمی در دانشگاه حکیم سبزواری مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: نسبت حضور استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 31 رسیده و رشد اعضای هیئت‌علمی نیز در دستور کار قرار دارد تا به نسبت یک به 22 دست پیدا کنیم.
 
وی با اشاره به حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری، افزود: بالغ بر 250 دانشجوی خارجی از کشورهای افغانستان و تاجیکستان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و با رایزنی‌های انجام‌شده امیدواریم امکان حضور دانشجویان کشور عراق هم به‌عنوان دانشجوی خارجی در این دانشگاه فراهم شود.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های متعددی با کشورهای ایتالیا و فرانسه منعقدشده است، بیان کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه‌ها تبادل استاد و دانشجو صورت می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از اساتید بین‌المللی بتوانیم توانایی علمی دانشجویان و اساتید کشورمان را هم تا میزان چشم‌گیری افزایش دهیم.
 
حدادنیا با اشاره به سفر اخیر معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شهرستان سبزوار، گفت: در این سفر پیشنهاد شد که آرامگاه حکیم سبزواری به‌عنوان موزه فلسفه علم در اختیار دانشگاه حکیم سبزواری قرار گیرد تا ظرفیت‌های شاخص علمی حکیم سبزواری گسترش پیدا کند.
 
وی پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه حکیم سبزواری را نیازمند اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دانست و ادامه داد: اکنون سه پروژه مهم این دانشگاه در حال احداث است که این پروژه‌ها دارای ردیف اعتبارات ملی است بنابراین امیدواریم در سال جاری اعتبارات موردنیاز جذب شود.
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه ردیف اعتباری دو پروژه دانشگاه حکیم سبزواری پایان‌یافته است، یادآور شد: برای اجرای این دو پروژه دانشگاه حکیم سبزواری نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است و ردیف اعتباری آن‌ها پایان‌یافته که باید با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی محقق شود.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما