سامانه فاتحه مجازی در سازمان آرامستان های سبزوار راه اندازی شد / امکان زیارت قبور اموات از راه دور

به دنبال اقدام جالب سازمان آرامستان های سبزوار، امکان زیارت مجازی قبور و قرائت فاتحه برای اهل قبور آرامستان های سبزوار در سرتاسر دنیا فراهم شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این خبر را امروز قاسم دارینی مدیرعامل سازمان آرامستان های سبزوار در گفتگو با سایت شهرداری مطرح کرده است و لینک سامانه فاتحه مجازی برای درگذشتگان سبزوار نیز در وبسایت سازمان آرامستان ها درج شده است.
 
هرچند این اقدام پیش از این در برخی شهرهای کشور نظیر اهواز اجرا شده، اما دارینی در این گفتگو اظهار داشته است، سبزوار در میان شهرهای هم سطح خود نخستین شهری است که این پروژه را انجام داده است.
 
طبق مشاهده خبرنگار اسرارنامه که به سامانه فاتحه مجازی در وبسایت آرامستان های سبزوار مراجعه کرده است، این سامانه هرچند اکنون قابل دسترسی است و اطلاعات وتصویر قبور برخی درگذشتگان قابل مشاهده است، اما هنوز در سیستم جستجوی این سامانه ایرادهایی وجود دارد به طوری که در برخی موارد نمی توان با ارائه مشخصات برخی فوت شدگان صفحه مربوط به آنان را پیدا کرد.
 
همچنین بخش های مربوط به ارسال دلنوشته و عکس نیز هنوز در انتهای صفحه مربوط به تصویر مجازی قبور تعبیه نشده است.
 
چنانچه مشکلاتی که در حال حاضر در سامانه فاتحه مجازی آرامستان های سبزوار وجود دارد مرتفع گردد و تصویر سنگ قبر همه مدفونان به راحتی قابل جستجو باشد، می تواند برای کسانی که بنابه دلایل مختلفی از جمله زندگی در شهرها و کشورهای دیگر امکان حضور فیزیکی بر سر آرامگاه فوت شدگان خود را ندارند، راه مناسبی برای تجدید دیداربا مزارعزیزان و رفع دلتنگی و البته قرائت فاتحه برای آنان  باشد.
 
اسرارنامه در ادامه گفتگوی کامل وبسایت شهرداری سبزوار با قاسم دارینی را درباره راه اندازی سامانه فاتحه مجازی منتشر می کند:
 
راه اندازی آزمايشي سامانه فاتحه مجازی در سبزوار
 
مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري سبزوار از راه اندازيآزمايشي سامانه فاتحه مجازي زيارت مزار شهدا و متوفيان در اين شهر خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار، قاسم داريني در اين رابطه گفت: با توجه به اينكه اطلاعات مربوط به متوفيان سبزوار فقط از سال ۸۶ در سيستم و دفاتر ثبت شده بود اين سازمان اقدام به جمع آوري ميداني اطلاعات متوفيات به همراه عكسبرداري از همه سنگ مزارها كرد.
 
او با بيان اينكه پس از ورود اطلاعات مربوط به ۳۵ هزار متوفي عكس هاي قبور آنها اضافه و در سيستم آپلود شد، اظهارداشت: با توجه به اهميت زيارت شهداي گرانقدر در فاز نخست اين سامانه، ابتدا توانستيم سامانه زيارت مزار شهدا را بطور كامل راه اندازي كنيم .
 
مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري سبزوار تاكيد كرد: كاربران در تمام نقاط دنيا مي توانند پس از وارد كردن يكي از گزينه هاي جستجو متوفي مورد نظر خود را يافته و سپس با زدن دكمه مشاهده سنگ مزار متوفي را نيز مشاهده نمايند .
 
داريني عنوان كرد: هنگام نمايش دادن سنگ مزار متوفي ، كاربر با فشردن دكمه play زير عكس سنگ مزار سيستم قرائت فاتحه مي كند .
 
وي بيان كرد: سه گزينه هم در پايين صفحه با عنوان دلنوشته و ارسال عكس فعال مي گردد كه كاربران مي توانند ادعيه فاتحه و دلنوشته خود را به نمايش بگذارند و در صفحه متوفي براي هميشه نمايش داده مي شود .
 
داريني گفت: گزينه هاي آلبوم تصاوير، وصيت نامه شهدا، بيوگرافي هنرمندان، پيشكسوتان و آثارهنرمندان و … نيز از جمله گزينه هايي هستند كه در دست اقدام است و در آينده نزديك به اين سامانه اضافه مي شوند.
 
مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري سبزوار گفت: سبزوار در بين شهرهاي همطراز نخستين شهري مي باشد كه موفق به راه اندازي اين سامانه شده است.
 
منبع: وبسایت شهرداری سبزوار
 
آموزش استفاده از سامانه فاتحه مجازی آرامستان های سبزوار:
 
1- ورود به صفحه اصلی سامانه فاتحه مجازی  (روی اینجا کلیک کنید)
 
2- پس از ورود به صفحه اصلی روی یکی از گزینه های اموات یا شهدا در نوار ابزار بالای سایت کلیک کنید:
 
 
3- پس از ورود به صفحه اموات یا شهدا، فامیلی متوفی مورد نظر خود را درکادر مربوطه درج کنید و سپس روی گزینه جستجو (ذره بین کوچک کنار کادر) کلیک کنید:
 
4- در صورتی که مشخصات متوفی مورد نظر شما در سامانه درج شده باشد، نام او را در جدولی که پس از جستجو ظاهر می شود، مشاهده خواهید کرد. سپس روی نام فرد متوفی کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید.
 
5- پس از ورود به هریک از صفحات سامانه فاتحه مجازی آرامستان های سبزوار، به صورت خود به خود  فایل صوتی قرائتی از سوره فاتحه پخش می شود. اما اگر خود به خود پخش نشد، روی گزینه قسمت مربوطه در انتهای صفحه چنان که در تصویر زیر نشان داده شده است، کلیک کنید.
 
 
نظرت را بنویس
comments

زهرازارعی

با سلام وتشکر از این اقدام بجا بعنوان یک خانواده شهید عرض میکنم وقتی سایت رو برای مادر پیرم که دلش هر لحظه کنار قبر برادر شهیدمه وبعلت کهولت سن نمیتونه زیاد به اونجا بره رو باز کردم وسنگ مزار برادرم رو نشون دادم کلی آقای شهر دار رودعا کرد

خدا قبول کنه، اما وقتي کسي مي تونه با يک نيت ساده، فاتحه براي مرده اي بخونه چه نيازي به رفتن تو سايت و فاتحه مجازيه. به نظرتون اين مجازي تر نيست. اي کاش دوستان در جاهايي که لازم تر و واجب تره مجازي کنند تا هم دولت الکترونيک محقق بشه و هم کار مردم زودتر و راحت تر راه بيفته

خوب به سلامتي زيارت مجازي داشتيم حالا فاتحه خواني مجازي هم راه افتاد. خوب هر کس خواست فاتحه براي مرده اش بخوانه خودش مي خوانه ديگه چرا بره تو سايت و اونجا فاتحه بخوانه. همين رو کم داشتيم که الحمدلله اين هم راه افتاد. اي کاش مسئولان محترم به جاي اين کارها کمي هم کارهاي اداري مردم را مجازي مي کردند که کمتر علاف شوند و بروند و بيايند. اين به نظرتان بهتر نيست و بيشتر به درد مردم نمي خورد؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما