یادواره 1600 شهید و شهدای مدافع حرم سبزوار برگزار شد

برگزاری یادواره ۱۶۰۰ شهید و شهدای مدافع حرم سبزوار
 
گروه شهرستان‌ها: سومین یادواره «یاران ماندگار» ویژه سرداران شهید دیار سربداران و پنج شهید مدافعان حرم این دیار با سخنرانی فرمانده هوافضای سپاه در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سومین یادواره «یاران ماندگار» ویژه ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران و پنج شهید مدافع حرم این دیار در حالی شب گذشته، هفتم بهمن‌ماه برگزار شد که یاد شهدای آتش‌نشان با روشن کردن شمع در محل ورودی مصلی نماز جمعه سبزوار گرامی داشته شد.
 
اسم یادواره «یاران ماندگار» برگرفته از کلام الله مجید و آیه ۱۶۹ سوره آل عمران «وَلاَتَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَ َتَا بَلْ أَحْيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون، هرگز گمان مبر كساني كه در راه خدا كشته شدند، مردگانند! بلكه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند»، است؛ آیه‌ای که بیان می‌کند شهیدان زنده‌اند؛ آری آن‌ها زنده‌اند و در مجالسی که به نام آن‌ها مزین است، حضور دارند.
 
دکور یادواره شهدای یاران ماندگار با اقتباس از حرم و گنبد حضرت زینب(س) در سوریه طراحی و با ماکت بازسازی شده بود؛ در این یادواره خانواده‌های شهدای مدافع حرم و ۱۶۰۰ شهید سبزوار در مصلی نماز جمعه سبزوار گردهم آمده بودند تا رشادت‌های رزمندگان اسلام را گرامی دارند.
 
سردار امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران انقاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه ما در مقابل استکبار ایستاد‌ه‌ایم تا خون شهدا پایمال نشود و در راستای اهداف امام خمینی(ره) و عمل به وصیت‌نامه شهدا قدم برداریم، اظهار کرد: وفاداری نیازمند بصیرت و آگاهی است و اگر راه بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) را به درستی نشناسیم، قطعاً از خون شهدای انقلاب پاسداری نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه کشور ما در حال حاضر درگیر جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی است، تصریح کرد: عربستان و آمریکا برای ناامن‌سازی شرایط منطقه، پول‌های زیادی را هزینه می‌کنند و اگر ما نیز مراقب نباشیم، شاهد حوادثی مانند سوریه و عراق در کشور خواهیم بود.
 
بعد از سخنرانی سردار حاجی زاده؛ هدیه‌ای ویژه تقدیم وی شد که در آن همرزمان شهید او در قاب عکسی به تصویر کشیده شده بودند؛ قاب عکسی که خاطرات ایام جوانی و حضورش در کنار یاران شهیدش از جمله سردار کاظمی و سردار تهرانی مقدم را در ذهنش تداعی کرد.
 
در ادامه این مراسم معنوی مهران رجبی و تعدادی از هنرمندان سبزواری به اجرای برنامه پرداختند و قطعاتی از موسیقی جنگ و موسیقی حماسی توسط هنرمندان به اجرا در آمد.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما