اولین شماره نشریه استانی ندای سربداران در شهرستان سبزوار منتشر شد

اولین شماره نشریه استانی  ندای سربداران به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمد مهرنیا و زیر نظر شورای نویسندگان در شهرستان سبزوار منتشر شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ندای سربداران یک نشریه تحلیلی، فرهنگی و اجتماعی است که مجوز انتشار آن در قالب دو هفته نامه صادر شده است.
 
محمدمهرنیا صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریه ندای سربداران که هم اکنون دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و حقوق است، با 25 سال سابقه کار گزارشگری و خبرنگاری در نشریات مکتوب و خبرگزاری های استانی و ملی این نشریه را در آستانه بازنشستگی خود از سمت قبلیش که مدیریت دفتر خبرگزاری ایرنا در سبزوار بود راه اندازی کرده است.
 
وی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه گفت: برای ترکیب تیم تحریریه نشریه ندای سربداران جمعی ازبهترین خبرنگاران و فعالان خوش نام رسانه ای سبزوار حضور دارند و همچنین شورای سیاستگزاری این نشریه نیز از شماری از نخبگان و صاحب نظران سیاسی، اجتماعی و فرهنگی غرب خراسان رضوی تشکیل شده است.
 
مهرنیا همچنین افزود: جواد حاتمی از دبیران سابق روزنامه خراسان و مدیر سابق امور خبرنگاران شهرستان های روزنامه خراسان نیز سمت مشاور مدیرمسئول نشریه ندای سربداران را تقبل کرده است.
 
وی با بیان اینکه در شورای سیاستگذاری نشریه ندای سربداران سعی بر آن است که رسالت واقعی مطبوعات، به دور از جنجال ها و حاشیه هایی که بعضا رخ می دهد، تحقق یابد، اظهار داشت: هر نشریه مانند یک دانشگاه است و می تواند سهم موثری در فرهنگ سازی جامعه داشته باشد.
 
وی تأکید کرد: نشریه ندای سربداران که از لحاظ تأمین منابع مالی خود کاملا مستقل است، به هیچ وقت قصد دخالت در انتخابات آینده شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری را ندارد و از هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی حمایت نخواهد کرد، اما فرهنگ سازی برای داشتن انتخاباتی سالم تر و موفق تر جزء اهداف شورای سیاستگزاری این نشریه است.
 
گفتنی است علاوه بر این گفتگوی کوتاه با خبرنگار اسرارنامه، محمدمهرنیا در بخش سخن مدیرمسئول نشریه ندای سربداران نیز اهداف و مواضع این نشریه تازه متولد شده در غرب خراسان رضوی را به صورت مفصل تری شرح داده است که اسرارنامه در ادامه به انتشار متن کامل این یادداشت می پردازد:
 
سخنی به مهر با مهربانان همیشگی
 
سلام خوبان، امروزه اگرچه با گسترش رسانه های صوتی و تصویری و اینترنتی، دسترسی مخاطبان به اخبار و گزارش ها و تحلیل های روز دیگر مانند گذشته فقط از طریق نشریات کاغدی صورت نمی گیرد، با این حال نشریات کاغذی به دلیل ماهیت و ویژگی های خاصی که دارند، همچنان جایگاه ویژه خود را در عرصه فعالیت های رسانه ای جامعه حفظ کرده اند. 
 
 از طرف دیگر باید بپذیریم با وجود راه اندازی سایت های متعدد و شبکه های اجتماعی گوناگون در فضای مجازی، رسانه های نوشتاری اعم از کاغذی یا الکترونیکی از نظر دسترسی راحت برای آحاد مخاطبان نقش مهم و بسزایی در جامعه دارد و هرگز هیچ رسانه ای نمی تواند برای مخاطبان جای رسانه های نوشتاری را پر کند و ... از این موضوع که بگذریم، نشریات و سایت های خبری متعدد در شهرستان هایی همچون شهرستان دارالمومنین سبزوار باموقعیت خاص و قدمت دیرینه اش یک امر ضروری است. علی رغم وجود تعدادی نشریات محلی در استان و شهرستان که در پوشش رویدادها، مطالب تحلیلی و انعکاس گزارش و ... درحوزه های مختلف برای رفع مشکلات مردم مشغول فعالیت هستند، اما هنوز هم کمبودهایی در این عرصه احساس می شود و مسلماً راه اندازی نشریات جدید سبب ارتقاء سطح آگاهی بیشتر آحاد مردم و شناساندن بهتر شهرستان ها در بخش های مختلف خواهد شد.
 
ما بنا داریم با مساعدت و یاری شما نیکان در جهت مسائل خبری، تحلیلی، اجتماعی، معرفی شهرستان ها (شخصیت های مذهبی، فرهنگی و مشاهیر، شناساندن آداب و رسوم، جاذبه های طبیعی و تاریخی و بازگو کردن فرهنگ، بیان مشکلات مردم و...) تلاش کنیم. استفاده از دیدگاه های کارشناسان و صاحب نظران و ... در زمینه های مختلف در دستور کار گروه تحریریه این نشریه قرار دارد و همواره سعی خواهیم کرد با یاری ایزد منان در این مسئولیت خطیر در راستای تحقق اهداف عالیه مسئولان و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی قدم برداریم و به مردم خدمت کنیم و ادامه دهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم که حق بسیار بزرگی به گردن ما دارند و ...
 
در این راستا دوست داریم بیشتر با شما باشیم، پای حرف دل شما بنشینیم، سنگ صبورتان باشیم و بشنویم و بنویسیم بسیاری از ناگفته های و درد دلهای شما و پلی باشیم بین شما و مسوولان و منتقل کننده تنگناها و مشکلات شما، آینه ای باشیم برای انعکاس دادن خوبی ها و کاستی ها تا شاید بتوانیم با این رسالت سنگین بار غم و گرد خستگی هرچند اندک از چهره جامعه بزداییم و در این رسالت حساس و سنگین بتوانیم در حد توان برای شما دوستان خدمت کنیم و از شما عزیزان نیز انتظار داریم که ما را از خود بدانید و ما را در این راه طولانی تنها نگذارید.
 
بدون شک در این رسالت عظیمی که بر دوش گرفتیم نیازمند راهنمایی و کمک های فکری شما عزیزان صاحب نظر به ویژه مردم خونگرم و فرهنگ دوست، روحانیون معظم و اساتید محترم دانشگاه ها و ... می باشیم و دست گرم همکاری همه شما عزیزان به ویژه تمامی همکاران عزیزم دررسانه های گروهی را با جان و دل می فشاریم و از همه صاحبان اندیشه و قلم در راستای این هدف، یاری و مساعدت می طلبیم.
 
خوب است بدانید که در این نشریه تحلیلی خبری به صورت مستقل و بدون هیچ وابستگی به جریان سیاسی با هدف حفظ و ارج نهادن به ارزشهای انقلاب اسلامی و با اطاعت و پیروی کردن از آرمان های معمار کبیر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری و در چارچوب قانون سعی داریم وظایف خود را به درستی انجام دهیم. امیدواریم در تهیه و تولید اخبار، گزارش، مصاحبه، مسائل تحلیلی، توصیفی، گشت و گذار و ... از دیدگاه شما سروران عزیز بتوانیم نهایت استفاده و بهره کافی را ببریم. و تلاش خواهیم کرد تا با اخبار و مطالب تحلیلی و نیز بیان مشکلات مردم و نمایش گوشه ای از توانمندی های شهرستان های خراسان از جمله دیار سربداران در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه قدمی برداریم. امری که بدون شک با همکاری و تعامل با مردم و  مسئولان و صاحبان اندیشه و فن میسر خواهد شد. انشاالله
 
ما آماده ایم در راستای اهداف خود پذیرای هر گونه پیشنهاد و انتقاد برای بالا بردن کیفیت وکمیت کارمان باشیم و مجدداً از تمامی همکاران و خبرنگاران حرفه ای، صاحبان قلم و اندیشه انتظار داریم ما را در این مسئولیت سنگین تنها نگذارند و با قلم و اندیشه شان همراه ما باشند تا بتوانیم جامعه ای آبادتر و سرسبز تر از گذشته داشته باشیم.
 
در خاتمه به جاست از مسئولان محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران عزیزشان که برای صدور مجوز نشریه ما را یاری و به ما اعتماد کردند، تقدیر و تشکر کنم.
محمد مهرنیا
 
 
نظرت را بنویس
comments

احمد نصرابادی خبر نگار سابق

جناب اقای مهرنیا با سلام واقعا از تلاش خسته گیر ناپذیر وهمت ولایتان در عرصه خبرسپاسگزاری مینمایم وچون چند صباحی هر چند کم که جز بهترین دوران زندگیم بود در عرصه خبر بودم بوضوح تلاش شما عزیز را دیده ام واز خداوند برایتان موفقیت در هدف ارزودارم امید که مسولین سبزوار قدر عزیزان چون شما را بدانند در سال جدید ضمن تریک برایتان بهترینها را ارزودارم

علی

سلام ، راه اندازی این نشریه وزین را به مدیر مسئول و دیگر دست اندر کاران محترم این رسانه تبریک می گویم / مهری

رامشینی

با سلام و تبریک فراوان پیروز و سربلند باشید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما