دومین همایش علمی نهضت سربداران اردیبهشت 97 برگزار می شود

 
َرئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دومین همایش علمی کنگره سربداران در اردیبهشت 97 برگزار خواهَد شد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر جواد حدادنیا، روز یکشنبه در  نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار، اظهار داشت: پس از برگزاری کنگره بین المللی هفتصدمین سال قیام سربداران که سال 94 در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار گردید، قرار بر آن شد که همایش علمی سربداران به صورت دو سالانه برپا شود و بنابراین  در سال 96 باید شاهد برگزاری دومین همایش علمی سربداران می بودیم. اما به دلیل اینکه بهترین زمان برگزاری چنین همایش هایی در اردیبهشت ماه است و امسال اردیبهشت ماه با ایام انتخابات مصادف شده است، دومین همایش علمی بزرگداشت سربداران را در اردیبهشت 97 برگزار خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه علی رغم وعده هایی که دیگر نهادهای شهرستان برای برعهده گرفتن بخش هایی از برگزاری کنگره بین المللی سربداران در سال 94 داده بودند، اما در نهایت دانشگاه در برگزاری کنگره دست تنها ماند، درباره پیگیری و ثمربخشی بندهای قطعنامه کنگره نیز گفت: پیگیری و تحقق همه آن بندها به تنهایی وظیفه دانشگاه حکیم سبزواری نیست و مجموعه شهرستان باید پیگیر تحقق بندهای قطعنامه باشند به طور مثال در پاره ای از موارد نظیر ثبت روز ملی سربداران در تقویم کشور که یکی از بندهای قطعنامه بود، دانشگاه اصلا نمی تواند نقش خاصی ایفا کند و شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان باید پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: بنده به سهم خودم و به عنوان یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در جلساتی که برگزار شده و در گفتگو با دیگر مسئولان شهرستان به یادآوری قطعنامه و لزوم پیگیری اجرایی شدن بندهای آن پرداخته ام.
دکتر حدادنیا همچنین درباره نظر مثبت وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری کنگره بزرگداشت دکتر شریعتی در سبزوار و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: در سال 94 دکتر جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به سبزوار سفر کرده بود، پس از مشاهده کیفیت خوب برگزاری کنگره سربداران ، نظر موافق خود را با برگزاری کنگره بزرگداشت دکتر شریعتی نیز در سبزوار اعلام کرد. اما گفت بهتر است این کنگره با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد که دکتر شریعتی یکی از اساتید آن دانشگاه بوده است، برگزار شود.
 
وی افزود: به هرحال دانشگاه حکیم سبزواری آمادگی برگزاری کنگره بزرگداشت دکتر شریعتی را نیز دارد اما برای برگزاری چنین کنگره ای در شهرستان نباید انتظار داشته باشیم همه بار فقط بر دوش دانشگاه باشد.
حدادنیا در ادامه درباره  نشان عالی سربداران نیز که در جریان کنگره بین المللی سربداران در سال 94 رونمایی شد، توضیح داد: این نشان تا کنون فقط به یک نفر و آن هم مرحوم استاد حمید سبزواری تعلق گرفته است که اجماع جمعی بر روی اهدای آن وجود داشت و نشان به خانواده استاد تقدیم شد، اما به غیر از استاد سبزواری، تا کنون شخص دیگری برای اهدای نشان سربداران به دبیرخانه پیشنهاد نشده است.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه اصرار دارد که نشان عالی سربداران را فقط به افراد برجسته کشوری و علمی که از هر نظر روی آن ها اجماع وجود دارد، تأکید کرد: برای تعیین مصداق های دریافت نشان عالی سربداران بر اساس ضوابط و آیین نامه ای که در نظر گرفته شده است، اقدام خواهد شد و تا زمانی که بنده در این جایگاه باشم قطعا نشان سربداران به هیچ شخصیت سیاسی اهدا نخواهد شد.
 
 
برای مشاهده ی تصاویر این نشست خبری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما