پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهلمین سالگرد درگذشت دکتر شریعتی به مزینان رسید

کویرمزینان زادگاه دانشمندان واندیشمندانی است که برتارک زرین صفحات تاریخ وجغرافیای ایران زمین میدرخشد.

در آستانه برگزاری  مراسم چهلمین سالگرد شهادت دکتر علی شریعتی مزینانی پیام دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مزينان رسید.

به گزارش شاهدان کویرمزینان مهدی آزاده رئیس شورای اسلامی مزینان با اعلام این خبر تصریح کرد :  پیام دکتر صالحی امیری وزیر محترم  فرهنگ و ارشاد اسلامی که همراهی و کمک ویژه ای در برگزاری مراسم چهلمین سالگرد فرزند شایسته کویرمزینان با ستاد برگزاری بزرگداشت شریعتی دارند دریافت شده و ان شاء الله امروز توسط نماینده ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرائت می شود.

وی افزود : مراسم بزرگداشت دکتر علی شریعتی مزینانی امروز دوشنبه 29 خرداد با حضور 2هزار نفر از علاقه مندان به این بزرگمرد مزینان در هیئت ابوالفضلی برگزار می شود.

منبع: شاهدان کویر مزینان

 

متن کامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که توسط معاون وزیر در مراسم سالگرد درگذشت دکتر شریعتی قرائت شد، به شرح زیر است:

چهلمین سالگرد درگذشت معلم انقلاب، مرحوم دکترعلی شریعتی فرصتی است برای ادای حق جامعه و نظام به اندیشمند متعهدی که دامنه و تاثیر اندیشه‌اش در دوران معاصر مرزهای دور و نزدیک را در نوردید.

 
شریعتی سرمایه فرهنگی و ملی ماست و نکوداشت یاد و نام او نکوداشت تفکر و تلاش مخلصانه و موثر برای اعتلای فرهنگ اسلامی، ایرانی و انقلابی است.
 
جای سپاس فراوان است که مردم فرهیخته و صبور مزینان و نخبگان و نهادهای مدنی و عمومی و دولتی بزرگداشت همه ساله این فرزند شایسته خویش را به سنتی نیکو و پایدار بدل کرده‌اند و به نوجوانان و جوانان آن خطه به درستی آموخته‌اند که چرا باید مفاخر فرهنگی و سرمایه‌های نمادین را پاسداشت و چرا باید از گذشته پلی به گذشته ساخت.
 
اندیشه و تجربه دکتر شریعتی نه در گذشته محصور مانده و نه در مرزهای جغرافیایی ایران محدود شده است.
 
او کوشید تا از پایگاه دین به مسائل اساسی جامعه و دوران خویش بپردازد و سخنی راهگشا در باب آزادی، عدالت و آگاهی داشته باشد.
 
پس هرچه ما امروز بیشتر به این منطق و رویکرد نیازمند باشیم بیشتر به شریعتی و نکوداشت او نیاز داریم.
 
امیدوارم تلاش‌های مردمی و موثر اهالی اندیشه و نظر در مزینان و سبزولر سرمشقی در راه بازشناسایی اندیشه‌ها و بازآفرینی تجربه‌های موفق به‌ویژه برای نسل جوان و جستجو‌گر کشور باشد.
 
از همت و کوشش همه دست اندرکاران این اقدام بزرگ ملی و فرهنگی صمیمانه تشکر می‌کنم.‌
 
سید رضا صالحی امیری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما