کارگاه آموزشی باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سبزوار برگزار شد

فاطمه شریف نیا / مجله اینترنتی اسرارنامه

کارگاه آموزشی دومین جشنواره ی باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سبزوار با حضور علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مربیگری معصومه وطنی مروج، مدرس و دوستدار کتاب برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این کارگاه دو روزه آموزشی که با هدف ترویج فرهنگ «کودکان کتاب بخرند و کتاب بخوانند و در مورد کتاب بحث و گفت‌وگو کنند و بتوانند به معرفی کتاب بپردازند» برپا شد جمعی از فرهنگیان سبزوار حضور داشتند و با فعالیت این باشگاه ها آشنا شدند.

باشگاه کتاب‌خوانی، گروه‌های حداقل ۱۲ نفری از کودکان یا نوجوانان هستند که زیر نظر یک هماهنگ‌کننده بزرگسال در زمینه کتاب‌خوانی فعالیت دارند. این باشگاه‌ها می‌تواند در شهر و روستا در کتابخانه‌ها، مدارس، مراکز کانون، فرهنگسراها، مجتمع‌های مسکونی، مساجد، کانون‌های اصلاح و تربیت، مراکز بهزیستی و هرجایی که کودکان و نوجوانان گردهم می‌آیند،  تشکیل شود.

سیدآبادی منظور از برگزاری این کارگاه را آشنایی بیشتر هماهنگ کننده های بزرگسال با باشگاه اعلام کرد که با استقبال مدیران آموزشگاه ها و معلمین شهرستان روبرو شد.

در این جلسه همچنین مطرح شد مهم ترین دستاورد باشگاه های کتابخوانی را می توان آشتی با کتاب، بالابردن سرانه ی مطالعه ی کشور، آشنایی با پژوهش کودک و نوجوان، تمرین و ترویج کارگروهی، همپوشانی کودک و نوجوانان و ... دانست.

در جلسه ی افتتاحیه این کارگاه دو روزه که در کافه ویرگول سبزوار برگزار شد، حسین میر دشتی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار و محمد علی آبادی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حضور داشتند.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما