بزنگاهی حساس برای شوراییان پنجم سبزوار / مردم با انتخاب شهردار در واقع شورای شهر را می شناسند

یکی از مخاطبان گرامی اسرارنامه با نام مستعار «همشهری ساده» یادداشت انتقادی زیر را درباره مبحث داغ انتخاب شهردار سبزوار در روزهای اخیر برای تحریریه این مجله ارسال کرده است.
 
اسرارنامه در ادامه بدون رد یا تایید محتوای مطرح شده دراین مطلب به انتشار متن آن می پردازد:
 
شوراي چهارم با شعار "سبزوار شهرداري در سطح ملي مي خواهد" آغاز کرد و سال آخر به شهردار فعلي رسيد. از 5 نفر معرفي شده براي شهرداري، سه نفر که سابقه مديريت شهرداري ندارند و شوراي پنجم بايد به دقت سوابق کاري آنها را بررسي کند و ببيند آيا جرات و جسارت و توان مديريت شهر بزرگي مانند سبزوار را دارند يا نه؟ برنامه ها که همه خوب است و همه مي توانند برنامه خوب بدهند اما اجراي برنامه مهم است.
 
اما دو نفر ديگر؛ جناب کوشکي که در واقع شهردار موقت بوده است و اعضاي شورا بايد عملکرد او را در اين مدت بدقت بررسي کنند. آيا شهردار فعلي در مدت يک سال مديريت خود غير از اين دو دو کار را انجام داده است؛ بزک و دوزک در و ديوار شهر و آسفالت کوچه ها.
 
اعضاي شورا و مردم و همه مي دانند که مشکل سبزوار زيبا سازي (بخوانيد ظاهرسازي) شهر و آسفالت کوچه ها نيست. اينها کارهاي روزمره هر شهرداري اي است. شوراي شهر بايد بدقت و بدون رودربايستي بررسي کنند که جناب کوشکي در اين مدت کدام يک از مشکلات اصلي سبزوار را حل کرده است؟ يا کدام يک از طرح هاي اصلي شهرستان را به جلو برده است؟ مثلا شهرداري در اين مدت براي بازسازي و ساماندهي کوي گلستان چه کرده است؟ براي ساخت کتابخانه مرکزي سبزوار چه کرده است؟ براي ساخت ميدان سربداران که پيشناني سبزوار است چه کرده است؟ و دهها طرح نيمه کاره و وعده داده شده ديگر.
 
و اما جناب سياوش پور؛ او قبلا چهار سال (78 تا 82) شهردار سبزوار بوده است. اعضاي شورا بايد بدون تعارف و اغماض، سوابق او را هم بررسي کنند. آقاي سياوش پور در آن چهار سال چه گلي به سر سبزوار زده است که دوباره مي خواهد شهردار شود؟ مثلا او در آن چهار سال براي کوي گلستان چکار کرده است؟ چنانکه خودش در مصاحبه اش (که در سايتها منتشر شد) گفته بود او در زمان مديريتش حتي يکبار هم به داخل کوي گلستان نرفته بود چه برسد که کاري کرده باشد. 
 
آقاي سياوش پور چند سال رئيس دانشکده معماري و شهرسازي دانشگاه حکيم سبزواري است. او در اين مدت براي مرمت و آثار تاريخي سبزوار چه کرده است؟ مگر نمي بينيد که آثار تاريخي شهرستان چه وضع اسفباري دارد که آدم گريه اش مي گيرد. آيا دانشکده معماري نمي توانست مثلا سالي يک اثر را مرمت و بازسازي مي کرد؟ آيا اصلا در اين فکرها بوده است؟ اگر دانشکده معماري کاري براي مرمت و بازسازي آثار شهر کاري نکند پس چه کسي بايد کاري بکند؟
 
 دانشگاه حکيم سبزواري اواخر سال گذشته عملکرد يک ساله دانشکده هايش را منتشر کرد. جالب است که بدانيد که دانشکده معماري از نظر علمي و پژوهشي رتبه دهم را داشت يعني آخرين رتبه. کسي چنين عملکردي دارد آيا مي تواند شهر بزرگي مثل سبزوار را با اين همه مشکلات و طرح هاي نيمه کاره مديريت کند؟
 
به هر حال انتخاب شهردار اولين و مهم ترين کار شوراي شهر است و شوراي شهر در واقع با اين انتخاب محک مي خورد. با انتخاب شهردار بيشتر از آنکه فرد انتخاب شده را به مردم معرفي کند خود شوراي شهر را مي شناساند. مردم با اين انتخاب، شوراي شهر را مي شناسند. 
 
شوراي چهارم با شعار "سبزوار شهرداري در سطح ملي مي خواهد" آغاز کرد و سال آخر به شهردار فعلي رسيد. حال بايد ديد شوراي پنجم در اولين و مهم ترين قدمش چگونه انتخاب مي کند و به کجا خواهد رسيد؟
 
نویسنده: یک همشهری ساده
نظرت را بنویس
comments

قاسم

با سلام جدای از اینکه شهردار ، کدام یک از این کاندیداتوری های معرفی شده باشد ، مهم اینست اعضاء شورای شهر و در حقیقت شاید بشه گفت مردم شهرمون با انتخاب این شورا ، خوشبختانه به این بلوغ اجتماعی رسیدند که انتخاب شهردار را با بررسی برنامه های منتخبین ، در جلسات فشرده و البته با حضور ارکان خبری شهر برگزار کنند . ولی در پیگیری خبر این جلسات چند نکته حائز اهمیت : 1- عدم حضور یکی از منتخبین شورا در این جلسات که این خود توهین مستقیم به شعور مردم شهر می باشد که نیاز است با بعنوان سوال بزرگ مطرح بشه و البته اصحاب رسانه بدون تعارف به این موضوع بپردازند 2- لازم از است در حمایت از این حرکت شایسته خبرنگاران شهر خارج از حق خواهی و بدون سلیقه پوشش مناسبی از این اخبار داشته باشند که متاسفانه خیلی از این دوستان دارند با ورود نکردن به این موضوع چهره ی برخورد سلیقه خود را نشان می دهند.

يك بي طرف

واقعا بد نيست بدانيد در اين مدت جناب اقاي كوشكي با اين وضع بد اقتصادي چه كارهاي خوبي كرده كارگران با حداقل حقوق مي گيرند را توانسته تاخير حقوق هاي چهار ماهه به يك ماه برساند چرخ شهرداري را به كار بيندازد و از همه بهتر به همه امورات و پرسنل وقوف كامل دارد پرو›ه هاي انجام شده به بهترين وجه و بهترين كيفيت صورت گرفته در صورتيكه مي توانست كيفيت را كمتر و مقدار كار را زياد كند اما اينكار را نكرد لذا انصاف داشته باشيم و با غرض و تنگ نظر نباشيم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما