توصیه های مقام معظم رهبری در شهرداری سبزوار تحقق یافت


شهرداری سبزوار در نخستین جشنواره نقش روابط‌عمومی در مدیریت شهری شهرداری‌های کشور  به رتبه اول دست یافت.
کسب این مقام به طور مستقیم نشان داد که یکی دیگر از توصیه های موکد مقام معظم رهبری خطاب به مسوولان اجرایی کشور در شهرداری سبزوار تحقق یافته است.
در همین رابطه باید گفت : حضرت آیت الله خامنه ای قبلاً در دیدار با جمعی از مدیران اجرایی و کارگزاران سراسر کشور توصیه کرده بودند : روابط عمومی های بخش های مختلف دولت باید فعال شوند و با استفاده از رسانه ملی و روزنامه ها، اقدامات مختلف را با زبانی تأثیرگذار و قابل فهم، به اطلاع مردم برسانند.
(منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری)

البته نهاد شهرداری یک نهاد تمام دولتی محسوب نمی شود ، اما به عنوان یک دستگاه اجرایی که خدمات آن مستقیماً با زندگی روزانه مردم شهرها در ارتباط است ، این توصیه مقام معظم رهبری به کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در خصوص شهرداری ها نیز صدق می کند و بسیار ضروری است که نهاد پرکاربرد و اثرگذاری نظیر شهرداری با داشتن یک روابط عمومی قوی ، اطلاعات مورد نیاز را به موقع به دست مردم برساند و نیز به جمع آوری دیدگاه ها و نظرات عموم شهروندان در خصوص عملکرد شهرداری بپردازد.

کسب این مقام برتر توسط شهرداری سبزوار در یک جشنواره ملی که با حضور همه شهرداری های کشور اعم از  8 کلانشهر ، مراکز استان هایی نظیر خرم‌آباد، بیرجند، شهرکرد، بجنورد، زنجان، گرگان، یزد، بوشهر، بندرعباس، سنندج و همچنین شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از جمله آبادان، سبزوار، نیشابور، شاهرود، مرند، بابل، آمل، بیجار، گچساران، ماهشهر، لاهیجان ، تربت‌حیدریه، شهررضا و ده‌ها شهر زیر 100 هزار نفر  ، برگزار شد(منبع) ،  به خوبی نشان داد که فعالیت های شهرداری دارالمومنین سبزوار نه فقط در نظر ساکنان دیار سربداران ، بلکه از دیدگاه تمام ناظران و کارشناسان در سطح کشور نیز قابل توجه و تقدیر بوده است. منابع دیگر برای این ادعا:

اعطای لوح تقدیر سازمان جهانی یونسکو به شهردار سبزوار

تقدیر استاندار خراسان رضوی از شهردار سبزوار

فرماندار
سبزوار : نمره شهرداری قابل قبول است

امام جمعه سبزوار در دیدار با شهردار : المان های نوروزی شور و نشاط شهروندی را به همراه داشت.

تقدیر ورزشکاران و مرکزسالمندان پدر سبزوار از شهردار

از دیدگاه مجله اینترنتی اسرارنامه مجموعه بزرگ شهرداری سبزوار با وجود شماری از انتقادات که بر عملکرد آن وارد است ، اما در مجموع در یک سال و نیم گذشته ، عملکردی موفق و قابل قبولی داشته است که موجب محبوبیت شهرداری در میان عموم شهروندان سبزواری شده و البته این نهاد را در معرض توجه بسیار زیاد رسانه ها قرار داده است.
به طوری که حجم وسیعی از اخبار ، تحلیل ها ، انتقادات ، پیشنهادات ، تعریف ها و تقدیرها در آرشیو رسانه های محلی سبزوار بزرگ پیرامون عملکردشهرداری منتشر شده است.
در این میان گروهی از مغرضان و عده ای که احتمالاً چشم طمع به تصاحب مناصب مدیریتی شهر سبزوار دارند و یا صرفاً می خواهند از طریق تخریب دیگران خود را قهرمانان دلسوز و ناجی مردم محروم نشان دهند ، با توسل به برخی شیوه های لو رفته رسانه ای تلاش کرده اند که به تخریب شهرداری در نظر عموم مردم بپردازند.
اما موفقیت های پی در پی شهرداری سبزوار در کسب رتبه ها و مقام های برتر در سطح استان و کشور و نیز وجود روابط عمومی قوی و بهره مندی شهرداری از رسانه های متعدد جهت اطلاع رسانی به موقع اخبار صحیح و دست اول این نهاد به شهروندان ، باعث شده تا تخریب گران و رقبای بی اخلاق والبته رسانه های متعلق به آنان، در اهداف خود موفقیتی به دست نیاورند و حتی آبرو و حیثیت خود را در مقابل هوشیاری و آگاهی مردم سبزوار برباد رفته ببینند.

انجام تحلیل محتوایی مختصر بر جدیدترین مطالب منتشر شده در یکی از رسانه های متعلق به جریان مخالف شهرداری در سبزوار -که اتفاقاً گویا ارادت زیادی هم به اسرارنامه دارد- به خوبی نشان می دهد که این گروه با تأثیرپذیری مستقیم و آشکار از مطالب منتشر شده در مجله اینترنتی اسرارنامه ، اخیراً با عقب نشینی از مواضع قبلیشان (درمورد کوچه گلستان) که صرفاً حمله یک طرفه به عملکرد شهرداری سبزوار بود ، به تراشیدن متهمان جدید (جامعه روحانیت) برای پرونده های ناقص خود از این محله پرداخته اند.

 اما از آنجایی که این گروه تندرو هنوز هم در پرونده ناقص رسیدگی به مشکلات کوچه گلستان به نقش مهم و غیر قابل انکار  مردم این محله و خرده فرهنگ بازدارنده آنان اعتراف نکرده اند ، در عمل نشان داده اند که بیش از آنکه دغدغه حل اصولی مشکلات ساکنان عزیز کوچه گلستان را داشته باشند ، فقط در موضع دفاع از حیثیت بربادرفته خود در نظر عموم مخاطبان قرار گرفته اند .

این رسانه ها همچنین برای اثبات جبری حقانیت ادعاهای خود ، دائماً سعی دارند با منت فراوان به یادآوری مکرر تاریخ دقیق سال ، ماه ، روز و حتی شاید ساعت و دقیقه - به زعم خودشان - سرنوشت سازی بپردازند که در یکی از محلات محروم شهر حضور پیدا کرده ، یک استکان چایی نوشیده و ضمناً چند مورد عکس هم تهیه کرده اند .

جالب اینجاست که وقتی همین کار مشابه باکار آنها (حضور در کوچه گلستان ، تهیه عکس و ...) توسط دیگران انجام می گیرد ، تبدیل به یک کار تبلیغاتی می شود ، اما خودشان که انجام می دهند ، سرکشی از مردم محروم و نشستن پای درد دل آنان است و انگار این کار به خودی خود آن قدر سخت است که فقط می تواند توسط قهرمانان ملی یک جامعه انجام گیرد!!!

اما واقعیت امر اینجاست که در میدان عمل اکثر مشکلات ومسائل شهری دارای ابعاد متعددی هستند که اگر کسی واقعاً خواهان حل آنها باشد ، چاره ای نیست جز اینکه در فضایی معتدل ، به دور از تنش ها و مقابله به مثل ها وجبهه گیری ها ، به بررسی عمیق و چندجانبه همه عوامل موثر در ایجاد یک معضل بپردازد.

(در نتیجه اصلاً کافی نیست که کسانی فقط در حرکات نمادینی نظیر سر زدن به یکی از محلات محروم و عکس گرفتن و چایی خوردن و سپس نوشتن شعارگونه خاطرات این موضوع در رسانه های جهت دار سیاسی ، چنین احساس کنند که مدعی العموم مردم محروم شده اند.)

در اینجاست که پی می بریم وجود یک روابط عمومی قوی در نهادهای خدمت رسان به مردم ، می تواند تا چه حد به ایجاد فضای معتدل در جامعه یاری برساند . فضایی که در آن کسی نتواند روی مشکلات مردم موج سواری کرده و واقعیت ها را وارونه و صرفاً از زاویه دید خود جلو دهد.

تجربه نیز نشان داده است که به هرحال همواره ، در هر دوره و در هر جامعه ای گروه هایی هستند که با تنگ نظری ، کج فکری و بدبینی و البته با سر و صدای زیاد از طریق رسانه های متعلق به خود ، تلاش می کنند که فقط درجامعه موج منفی ایجاد نمایند .
 اما اگر در نقطه مقابل افراد و نهادهای خدمات رسان نیز رسانه ها و روش های ارتباطی هرچه مستقیم تر خود با مردم را داشته باشند ، می توانند صداهای مزاحم را خنثی کرده و با متانت و بردباری به فعالیت های خود ادامه دهند.
این امر مهم به خوبی در فعالیت شهرداری سبزوار تحقق یافته است.
روابط عمومی شهرداری سبزوار با مدیریت سیدحسین دلبری ، به گواه جشنواره ملی روابط عمومی های شهرداری های کشور در مشهد مقدس ، به عنوان روابط عمومی برتر در میان همه شهرداری های ایران انتخاب شده است.
این بی شک مرهون تلاش های همه جانبه ای است که شهرداری سبزوار در راستای ارتباط مستقیم با مردم و اطلاع رسانی صحیح از اخبار و رویدادهای این نهاد برای شهروندان سبزواری انجام داده است.

مجموعه بزرگ شهرداری سبزوار در حال حاضر با استفاده از شیوه های کارآمدی نظیر انتشار نشریات کاغذی ، راه اندازی یک وبسایت اینترنتی پرمخاطب با روزانه بیش از 1000 تا 1500 نفر مراجعه کننده که در ردیف یکی از پربازدیدترین وبسایت های محلی سبزوار قرار گرفته است ، استفاده از بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر ، مصاحبه با خبرنگاران و سایر رسانه های پرمخاطب در سطح شهرستان و استان ، برگزاری نشست های متعدد مطبوعاتی ، ارسال پیامک های اطلاع رسانی و ... ارتباط مستمری با مردم دارد.

به واسطه همین فعالیت گسترده در روابط عمومی شهرداری سبزوار ، امروز شهروندان غرب خراسان رضوی به خوبی می دانند که حوزه عملکرد حسین مقصودی و تیم همراه او در مدیریت شهری سبزوار، حوزه ای بسیار گسترده از بالا تا پایین ، از شرق تا غرب ، از محلات محروم تا محلات برخوردار ، از حاشیه تا مرکز و ... شهر سبزوار است.

تنها کافی است به تیترها و خبرهای زیر که فقط در 2 ماه گذشته (اسفند91 و فروردین92) در وبسایت شهرداری سبزوار منتشر شده است توجه کنیم تا از گستردگی فعالیت های شهرداری سبزوار در سرتاسر شهر و نیز تلاش موثر روابط عمومی شهرداری در اطلاع رسانی از اقدامات نهاد مربوطه با خبر شویم :

بالاخره مشکلات حقوقی اراضی پارک امام رضا (ع) حل شد.

توسعه و عمران شهرک جهاد سرعت می یابد


خط کشی محوری 22 هزارمتری در خیابان های اصلی سطح شهر

کاشت حدود 2 هزاراصله نهال در آرامستان جدید سبزوار

برگزاری مراسم تعزیه خوانی ایام فاطمیه در پارک سلامت سبزوار

افزایش بیش از 200 درصدی آسفالت خیابان ها و معابر سبزوار

نصب المان های نوروزی در استقبال از بهار 92

راه اندازی خطوط ویژه اتوبوس رانی در ایام نوروز

شهردار سبزوار : در بهسازی کال عیدگاه از برنامه جلوتر هستیم

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال

توسط شهرداری صورت گرفت : برف روبی و نمک پاشی 60 کیلومتر از محور سبزوار- بردسکن

شهردار سبزوار : بیشترین تخریب را در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز نسبت به گذشته داشته ایم

برگزاری اولین دوره آموزشی مدیریت منابع انسانی در شهرداری سبزوار

اهتزار پرچم 70 متری جمهوری اسلامی ایران بر فراز پارک شهدای گمنام

در آستانه فصل بهار صورت می گیرد : بهره برداری از 5 پارک بزرگ ورودی شهر سبزوار

آغاز احداث آیلند و دوربرگردان میدان سربدارن

در پی استقبال شهروندان سبزواری صورت گرفت : تعداد بازارهای میوه و تره بار سبزوار به 15 واحد افزایش یافت

گزارشی از آغاز روند بهسازی بافت فرسوده "گلستان" سبزوار

خرید 14 دستگاه شهربازی جدید سبزوار

در پایان این مطلب بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که هرچند ضرورت فعال بودن روابط عمومی ادارات و دستگاه های مختلف در این متن مشخص شد ، و توصیه های مقام معظم رهبری نسبت به این مقوله نیز اهمیت کار را اثبات کرد ، اما متأسفانه در شهر سبزوار برخی از ادارات و سازمان های دولتی هستند که روابط عمومی این ادارات نسبت به اطلاع رسانی دقیق و به موقع اخبار و اطلاعات مربوطه به مردم ، فعالیت موثری ندارند.
بارزترین این ادارات در غرب خراسان رضوی ، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه سبزوار است که هرچند قاسم شعبانی عطار فرماندار این شهرستان به طور کل مدیری کم حاشیه ، با تجربه و موفق در سطح استان محسوب می شود (منبع) ، اما فرمانداری سبزوار به عنوان عالی ترین دستگاه اجرایی شهرستان ، در زمینه اطلاع رسانی دقیق اخبار این نهاد به مردم بسیار ضعیف عمل می کند.
حتی پورتال رسمی فرمانداری سبزوار ، از ایرادات زیادی در همان صفحه نخست برخوردار است که از نظر شهروندان فرهیخته سبزواری ، قابل قبول نیست. اسرارنامه پیش از این به برخی مشکلات موجود در پورتال فرمانداری سبزوار اشاره کرده است.
برای مطالعه این مطلب می توانید روی پیوند زیر کلیک کنید:

این همه سوتی در پرتال اینترنتی یک فرمانداری ویژه !!!



کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
کدام یک انتخاباتی است ؟ اقدامات شهرداری یا انتقادات تخریبی؟
نظرت را بنویس
comments

ابراهیم

دم آقای مقصودی شهردار جوان و پرتلاش شهرمون و همچنین دم آقای دلبری که به شایستگی مسولیت روابط عمومی شهرداریو به عهده دارن گرم. واقعا گل کاشتید. با شما میشه به آینده سبزار امیدواربود.

صدیقی

با آرزوی توفیق روزافزون برای شهردار پرتلاش شهرمان آقای مقصودی بابت آسفالت وساماندهی خیابان ناوی از ایشان بی نهایت سپاسگزار و ممنونم.

یک نفر شاهد

با سلام و خسته نباشید همیشه افرادی بودند که خود را فراتر از دیگران می دانستند و همچنین با این فرابینی نظر و ایده خود را بر دیگران تحمیل می کردند و متاسفانه چنان وانمود می کنند که خود ارزشی تر و بصیر تر از دیگران هستند .اما از این غافل هستند که مردم ما عاقل تر از رای و نظر انها عمل می کنند و به لفاظی های خانه زنکی انها توجه نمی کنند و خود می دانند راه تشخیص کدام است و این دوستان از زمانی که اقای مقصودی در شورای شهر انجام وظیفه می کرد تیر انتقادات افراطی خود را به سوی ایشان نشانه رفته بودند و الان هم به صورت شدیدتر این کار را انجام می دهند غافل از اینکه عزم ایشان را بیشتر از قبل می بینیم هر انسانی قابل نقد است اما به صورت صحیح .بر شهردار محترم هم انتقاداتی وارد است اما این دوستان پا را فراتر از انتقاد برده و خود می دانیم و خود می دانند و اون دنیا و جوابش با تشکر از زحمات شما عزیزان که از پیشگامان فرهنگ نوین و صحیح رسانه های مجازی در این دیار بودید و هستید کانون هواداران شهردار سبزوار

یک معلم

از شهردار پرتلاش شهرمان آقای مقصودی تشکر می کنم امیدوارم بتوانند همچنان به خدمت به مردم سبزوار ادامه دهند. منزل پدری اینجانب در خیابان طبرسی نزدیک به امام زاده شعیب است. پروژه تعریض این خیابان پروژه بسیار خوبی است که به حل مشکلات ترافیکی آن خیابان شلوغ و پرموتور سبزوار کمک می کند. این پروژه باید در تعداد دیگری از خیابان های جنوب شهر سبزوار هم اجرا شود که امیدوارم شهرداری توفیق ادامه این خدمات را به دست بیاورد.

پرهیزگار

یکی از نشانه های اثرگذاری مطالب اسرارنامه همین که به قول همین مطلب سایت ........................... تاالان چندبار از مطالب اسرارنامه دقیقا توی لابه لای مطالب به ظاهر انتقادی خودش استفاده کرده و خواسته جواب اسرارنامه رو بده اگرنه اگر اسرارنامه بی فایده و کم مخاطب بود که اینقدر سعی نمی کردن جواب اسرارنامه رو بدن من از این قسمت خیلی خوشم اومد که اسرارنامه گفت الان بیشتر مطالبی که داره در ................... منتشر میشه به خصوص در مورد کوچه گلستان بیشتر دفاع از حیثیت سایتیه که این موضوع رو در بوق و کرنا کرده بود. موفق و موثر باشید اسرارنامه عزیز

باز هم دستمال به دستی یک اداره دیگر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما