عضو شورای شهر:

پیشنهاد خواهرخواندگی شهرهای سبزوار، اصفهان و کرمان به واسطه حکیم سبزواری

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

مسئول کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر سبزوار پیشنهاد برقراری پیوندهای خواهرخواندگی بین شهرهای سبزوار، کرمان و اصفهان را به واسطه وجود پر برکت و زندگی حکیم حاج ملاهادی سبزواری در برهه هایی از حیاتش در این شهرها ، مطرح کرد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه مسعود پسندیده که در مراسم مردمی نکوداشت فیلسوف بزرگ شرق حکیم حاج ملاهادی سبزواری سخنرانی می کرد اظهار داشت: انشاالله با پیگیری همکارانم در شورا و نیز مجموعه شهرداری این پیشنهاد در سال آینده تحقق یابد و بتوانیم مراسم بزرگداشت هشتم اسفند را در سال های آینده با حضور نمایندگانی از کرمان و اصفهان برگزار کنیم.

وی افزود اگرچه روز حکیم سبزواری فعلا به متن تقویم ملی راه نیافته و فقط در تقویم فرهنگی کشور ثبت شده است، اما تکمیل شدن این فرآیند تلاش و پیگیری بیشتری را می طلبد که انشاالله این مورد نیز تحقق می یابد.

پسندیده همچنین در حاشیه ی این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی مقاومت زیادی نسبت به ثبت روزهای ملی جدید نشان می دهد و کار در این مرحله نیاز به پیگیری جدی تر نمایندگان مجلس دارد و ما هم البته در شورای شهر اگرچه حق مکاتبه مستقیم نداریم، اما از طریق شورای عالی استان ها پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

وی سپس اظهار داشت: در حال حاضر در متن مناسبت های ملی تقویم ایران جای خالی نام های بزرگی نظیر ابوالفضل بیهقی و حکیم حاج ملاهادی سبزواری خالی است و این نسبت به برخی شهرها که حتی دو روز ملی به نام بزرگانشان دارند، یک نوع بی عدالتی در حق مردم شریف شهر تاریخ ساز و فرهنگ پرور دارالمومنین سبزوار است.

عضو دوره های چهارم و پنجم شهر سبزوار همچنین گفت: اتفاق خوبی که امسال افتاد این است که حوزه علمیه سبزوار به برگزاری نکوداشت حکیم سبزواری ورود پیدا کرد و همچنین علاوه بر اینکه خود امام جمعه معزز شهرستان آثار حکیم سبزواری را تدریس می کند، جزوه ای نیز تهیه شده و برای امام جماعات مساجد مختلف ارسال شده تا هم اطلاعات خود آنان نسبت به حکیم سبزواری و کراماتش افزایش یابد و هم در منابر از ایشان یاد شود.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار و اصفهان حوزه های مهم فلسفی ایران در قرن سیزدهم بودند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما