دکتر علی اصغر مولوی:

ظرفیت سبزوار برای ایجاد هسته روابط بین الملل منطقه 9 دانشگاهی کشور/ دانشگاه حکیم سبزواری می تواند فوکال پوینت ایتالیا باشد

سمیرا واعظی نژاد / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با توجه به این که در حال حاضر این دانشگاه ارتباطاتی با ICTP، دانشگاه تورین، فلورانس و پالرمو ایتالیا و... دارد می توانیم فوکال پوینت ایتالیا در ایران باشد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر علی اصغر مولوی در نشست مدیران روابط بین الملل دانشگاه های منطقه 9 کشور که در دانشگاه حکیم سبزواری برگزارشد افزود: ما معتقد به کار عملیاتی هستیم یعنی مهم این کاغذها نیستند که امضا می شوند و مهم افراد هستند که ارتباط مستقیم برقرار می کنند.
 
وی با بیان اهمیت علم برای صلح و توسعه اقتصادی، خواستار آن شد که کنسرسیوم هایی به خصوص برای ایجاد شعبه هایی در کشورهای عراق و افغانستان برای همکاری های منطقه ای، ملی و فراملی تشکیل شود که می تواند برای گرفتن مگا پروژه ها حائز اهمیت باشد.
 
دکتر مولوی افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه حکیم سبزواری، ظرفیت ایجاد مرکز شرق شناسی در این دانشگاه وجود دارد.
 
وی در ادامه گفت: به منظور همکاری مستقیم دانشگاه ها و پارک های علم و فن آوری، هسته روابط بین الملل منطقه 9 کشور می تواند با توجه به ظرفیت ها در سبزوار ایجاد شود.
 
لازم به ذکر است در این نشست دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم به همراه مدیران هیات همراه و مدیران روابط بین الملل دانشگاه های منطقه ۹ کشور و مسئولین دانشگاه حکیم سبزواری حضور داشتند.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما