تجلیل از کتابداران سبزوار در هفته کتاب

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

طبق روز شمار هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان سبزوار در روز چهارم این هفته،  مسئولان سبزوار برای عرض خداقوت و تبریک هفته کتاب از کتابخانه های شهرستان بازدید کردند و با اهدای شاخه گلی از زحمات کتابداران تقدیر به عمل آمد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، صبح امروز امام جمعه سبزوار و هیئت همراه ، فرماندار و معاون سیاسی وی ، شهردار و  اعضای شورای شهر ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، هیئت رئیسه اتاق اصناف و روئسای اتحادیه ها به کتابخانه عمومی حاج ملاهادی سبزوار رفتند. بعد از اهداء گل به کتابداران این کتابخانه ، امام جمعه سبزوار به سخنرانی پرداخت و ضمن دعوت مسئولین به وفاق و همدلی، درخواست ایجاد بستر مطالعه مناسب برای نسل جوان و نوجوان، هدایت کردن جوانان به کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از مسئولان مربوطه داشت.

لازم به ذکر است از مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم، کتابخانه آیت الله فقیه سبزواری، کتابخانه ناوی کتابخانه فرزانه گلدانی و همچنین انتشارات فیروزی توسط شهرداری وتعدادی از اعضای  شورای شهر، پرسنل اداره نهاد کتابخانه ها و همچنین پرسنل اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار بازدید به عمل آمد و از دست اندرکاران این مجموعه ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان سبزوار  در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه در خصوص بازدید از انتشارات فیروزی گفت: انتشارات فیروزی از سال 1352 فعالیت خود را در حوزه کتاب و چاپ کتاب آغاز کرده است و چندین کتاب در رابطه با سبزوار منتشر نموده است و هم اکنون علی فیروزی ادامه دهنده راه پدر خود در این عرصه می باشد.

رضا شجاع افزود: همچنین در بازدیدی که از مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم و کتابخانه آیت الله فقیه سبزواری داشتیم، کمبودها و مشکلات این کتابخانه توسط مسئول کتابخانه آن مطرح گردید و قرار شد اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان با کمک شهرداری و شورای شهر جهت رفع آن مشکلات اقدام نمایند. این درحالیست که کتابخانه آیت الله فقیه سبزواری در سال 92 کتابخانه نمونه استان و نیز مسئول این کتابخانه در سال 94 به عنوان برگزیده کشوری مقام آورد.

وی ادامه داد: همچنین بازدید از مقر کتاب و امورات آنها برای من بسیار دلنشین بود. مقر کتاب متشکل از بانوان فرهیخته و فرهنگ دوست سبزواری است که جهت ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نسل جوان و نوجوان و آموزش هایی در خصوص مهارت های زندگی، اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند. به عنوان نمونه؛ به همت مرکزتربیت مدرس قرآن کریم وهمکاری مقرکتاب نمایشگاه دانای خوش سخن برپاشده است که بازدید از این نمایشگاه از 27 الی30 آبان ماه می باشد که فرصت خوبی برای کتابخوان ها  و علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی است.

 


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما