ریل راه آهن سبزوار در کارخانه فولاد مبارکه در حال ساخت است

پروژه راه آهن سبزوار به مرحله زیرسازی ریل رسیده است
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار،  مخاطبان در «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «چرا پروژه راه‌آهن سبزوار تکمیل نشده است‌؟» را ثبت و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.
 
فرماندار سبزوار در گفت‌وگو با اشاره به وضعیت پروژه راه آهن سبزوار، بیان کرد: این پروژه در سال‌های گذشته تعطیل شده بود، اما هم اکنون در کیلومتر 6.5 ت 35 به مرحله زیرسازی ریل رسیده است.
 
احمد برادران افزود: ریل پروژه راه آهن سبزوار در قالب قرارداد ساخت 2 هزار کیلومتر ریل راه آهن کشور در کارخانه فولاد مبارکه در حال ساخت است.
 
وی ادامه داد: ایستگاه راه آهن سبزوار در کنار بزرگراه سردار سلیمانی با سرعت خوبی در حال ساخت است.
 
تاکید دفتر ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل سریع‌تر پروژه راه آهن سبزوار 
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص پیشرفت پروژه راه آهن سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  اظهار کرد:  تاکید جدی دفتر ریاست جمهوری هم بر این بود که پروژه راه آهن سبزوار سریعتر به بهره برداری برسد.
 
علی سبحانی‌فر افزود: اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز بنا به درخواست مسئولان  تاکید داشته اند که هرچه سریعتر بحث روسازی مسیر انجام شود که خوشبختانه مناقصه آن برگزار شده است.
 
وی با اشاره به مصوبه سفر ریاست جمهوری در خصوص پروژه راه آهن، بیان کرد: از این محل 100 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته که از این میزان 61 میلیارد تومان آن تخصیص و ابلاغ شده است.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالب مطرح شده برای پیشرفت تنها 35 درصدی پروژه راه آهن سبزوار در فضای مجازی گفت: در این پروژه بحث فیزیکی و ریالی مطرح است و در حال حاضر به لحاظ حجم فیزیکی به حدود 65 درصد پیشرفت رسیده، همچنین در بحث ریالی نیز بحث عمده‌ای از اعتبارات را نیاز دارد و این اعتبار نیز از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.
 
سبحانی‌فر در خصوص روند ریل‌گذاری پروژه راه آهن سبزوار افزود: قراردادی میان معاونت شرکت ساخت و توسعه  زیربناهای حمل و نقل کشور با فولاد مبارکه منعقد شده که قرار است 2 هزار کیلومتر ریل راه آهن ساخته شود، بنابراین، تامین ریل برای مسیر سبزوار در این قرارداد پیش‌بینی شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
 
عملیات ریل‌گذاری کمترین مدت زمانی را سپری می‌کند
 
وی ادامه داد: عملیات ریل‌گذاری از لحاظ زمانی کمترین مدت را سپری می‌کند و در مدت چهار ماه اجرایی می‌شود.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طول مسیر پروژه راه آهن حدود 48 کیلومتر است، این مسیر با ریل‌گذاری‌های ایستگاه به 60 کیلومتر می‌رسد.
 
سبحانی‌فر با بیان اینکه قسمت دوم پروژه راه آهن سبزوار اتصال به مسیر سراسری راه آهن کشور است، گفت: اتصال مسیر ریلی این شهرستان به سمت بردسکن، کاشمر و تربت حیدریه پیش‌بینی شده، همچنین، برای این مسیر ردیف اختصاصی اخذ شده و اکنون در مرحله انجام مطالعات است.
 
وی افزود: پس اتمام مسیر پروژه راه آهن سبزوار و انجام مطالعات مسیر، ادامه مسیر به شبکه ریلی بندرعباس، بافق و مشهد اتصال می‌یابد.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما