نظر یک نماینده مجلس درباره تندروی های روزنامه کیهان/ وجود این گونه رسانه ها نیز لازم است

در هفته ای که سپری شد ، موضوع توافق هسته ای ژنو بین ایران و کشورهای 1+5 به مهمترین  رویدادسیاسی روز ایران و بسیاری از کشورهای جهان   تبدیل شد.
طبیعی است در قبال چنین رویداد مهمی در جهان سیاست ، موضع گیری های گوناگونی از جانب گروه های متعدد سیاسی  و جناحی مشاهده شود.
در ایران این  تنوع دیدگاه ها در بعضی رسانه ها که متعلق به جریان های فکری مختلفی  بودند ، به خوبی مشاهده شد. به گونه ای که بعضی رسانه ها به ستایش از دست آوردهای این توافق پرداختند و برخی دیگر سعی کردند ، تمام جنبه های مثبت آن را نادیده بگیرند و به پیروی از اغراض سیاسی خود ، این  توافق را که حتی با تأیید و تبریک مقام معظم رهبری هم مواجه شد ، در حد یک معاهده زیان بار برای جمهوری اسلامی ایران جلوه دهند!
یکی از رسانه هایی که معمولا دیدگاه های تندروانه ای در زمینه مسائل سیاسی ارائه می دهد ، روزنامه کیهان است.
این روزنامه به دلیل همین رویکردهای تندروانه ای که دارد ، تا به حال بارها مورد اعتراض چهره ها و جریان های مختلف سیاسی در کشور قرار گرفته و مورد سوال جدی واقع شده است.
یکی از این اعتراضات و اشاره ها به عملکرد روزنامه کیهان در جلسه بررسی دست آوردهای توافق هسته ای ژنو با حضور محمدرضا محسنی ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سبزوارمطرح شد.
بنا به گزارشی که روابط عمومی وبسایت این نماینده مجلس منتشر  کرده است ، دراین جلسه که پنجشنبه شب 7 آذر 92 در محل دفتر ارتباط مردمی نماینده مردم غرب خراسان رضوی در سبزوار برگزار شد ، یکی از حضار از محمدرضا  محسنی ثانی درباره دلایل مخالفت روزنامه کیهان با مذاکرات ژنو سوال کرد.ومحسنی ثانی که سابقه ای طولانی در فعالیت های سیاسی دارد و از این حیث یکی ازچهره های شاخص اصول گرایان معتدل در غرب خراسان رضوی است ، درباره کیهان گفت : روزنامه کیهان  و رسانه های شبیه آن نیز با وجود برخی تندروی هایی  که دارند ، اما باید باشند. زیرا فعالیت این  گونه رسانه ها از بعضی جهات می تواند قدرت چانه زنی ایران را در مذاکرات افزایش دهد.
 وی در همین زمینه تصریح کرد: هر چند بعضی  رسانه ها یا چهره های سیاسی ، بیش از حد تندروی می کنند ، اما وجود این جریان ها در نوع خود لازم است . چون در نقطه مقابل  در آمریکا نیز گروه های تندرو افراطی  وجود دارند که دولت این  کشور را برای سخت گیری بیشتر بر ایران تحت فشار قرار می دهند و لذا هنگامی  که جان کری یا دیگر نمایندگان این  کشور در مذاکرات هسته ای با ایران حاضر می شوند ، در مقابل  امتیازاتی که ایران می خواهد ، به این بهانه که تحت فشار گروه های تندرو کشور خود هستند ، از پذیرش بسیاری از خواسته های ایران پرهیز می کنند.
 
بنابراین در نقطه مقابل  ایران نیز می تواند با توجه به وجود گروه های تندرو در داخل کشور ، قدرت چانه زنی خود را در مقابل کشورهای غربی افزایش  دهد.


گفتنی است ، متن کامل اظهارات محمدرضا محسنی ثانی  درباره دست آوردهای توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در ژنو به همراه حاشیه های آن، دروبسایت شخصی این نماینده مجلس منتشر شده است.شما مخاطبان  گرامی می توانید برای مطالعه کامل این گزارش هم اکنون  به پیوند مقابل مراجعه کنید: وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

همچنین وبسایت محسنی ثانی اقدام به انتشار گزارش تصویری مفصلی از این جلسه کرده است که مجله اینترنتی اسرارنامه نیز در بخش عکس نامه همین وبسایت به بازنشر تصاویر مذکور پرداخته است.
شما گرامیان می توانید برای مشاهده این گزارش تصویری  ، به پیوند زیر مراجعه کنید:

 گزارش تصویری از دیدار حضوری نماینده سبزوار با مردم حوزه انتخابیه اش

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نماینده سبزواربزرگ از پیگیری هایش برای شهرستان شدن  ششتمد خبر  داد.

 

نظرت را بنویس
comments

محمد رضا

جوابای اقای محسنی همیشه حساب شده و زیرکانه است نه کیهانو رد کرده نه تایید یعنی هم قبول کرده که تندرو است و نه مثل بعضی های دیگر سازدشمنی را با ان برداشته است. احسنت بر حاضرجوابی و هوش سیاسی شما اقای محسنی موفق باشیدوبرای شهرمان کارهای زیرساختی انجام دهید

احسان

روزنامه کیهان همیشه یکی ازبهترین روزنامه ها بوده.همین تندروها بودن که جلوی امریکا ایستادن وبهش باج ندادن که متاسفانه ما الان شاهداین اتفاق نیستیم وفکرمیکنین باباج دادن به امریکا کشوربهشت میشه؟

مینا

اقای محسنی نظرتان در مورد قبضه کردن امور اقتصادی، فرهنگی، اداری و... توسط شوهر خواهرتان مهدی صفار و دیگر اقوام چیست؟

علیرضا.ق

با اینکه من خودم طرفدار اصلاح طلبها هستم و اقای محسنی اصول گرا هستند یک دلیلی که همیشه از آقای محسنی خوشم می امده ، این بود که ایشان بیشتر از تعلق داشتن به یک جناح سیاسی ، یک رجل سیاسی است.و در رفتارسیاسیش اعتدال دارد. یعنی صرفا به دلیل اینکه اصول گراست به نقد دولت نزدیک به اصلاحات اقای روحانی نمی پردازد بلکه از دست اوردهای این دولت حمایت می کند.و یا در دوره قبل که ا حمدی نزاد اصول گرا روی کار بود وقتی دید سیاست های او نادرست است از دولت احمدی نزاد جدا شد و حقیقت را فدای مصلحت نکرد و به منتقدان احمدی نزاد تبدیل شد. یا همین که اقای محسنی از طرح گفتگوی تمدن ها توسط دولت اصلاح طلب خاتمی به نیکی یاد می کند نشان دهنده قوام شخصیتی و تحلیل و تشخیص فراجناحی ایشان است من الان خدا را شکر می کنم که به اصرار و رودروایستی یکی از همکاران ودوستان نزدیکم که در سال 90 در ستاد انتخاباتی محسنی فعال بود تحریم خودم از شرکت در انتخابات های ایران را شکستم و به اقای محسنی رای دادم. از شما اسرارنامه عزیز هم که با این نکته سنجی همه رویدادهای مهم شهرستان را زیر نظر دارید و تحلیل می کنید جدا تشکر می کنم. اگر سبزوار چند رجل سیاسی و چند رسانه با سیاست مثل شما داشته باشد خیلی سریع به ان جایگاهی که باید برسد دست می یابد.

آقای محسنی زورش به کیهان نمی رسه اگر نه از نظر اعتقادی زره ای به آزادی رسانه ها معتقد نیست و تحمل کوچکترین انتقادها را هم ندارد و به سرعت دست به اسلحه برای تهدید می شود. ارجاع به رفتار محسنی با رسانه های محلی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما