ایجاد ایستگاه های رایگان مطالعه در سطح شهر سبزوار

جانشین رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار از راه اندازی ایستگاه های رایگان مطالعه در سطح شهر سبزوار خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، خانم فلاحی در مطلبی که توسط وبسایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار منتشر شده است ضمن اعلام خبر راه  اندازی چند ایستگاه مطالعه رایگان در سطح شهر از جمله ایستگاه مطالعه بانک ملی مرکزی ، ایستگاه مطالعه بیمارستان واسعی و ایستگاه مطالعه پایانه مسافربری، نحوه استفاده از این ایستگاه را نیز به شرح زیر توضیح داده است:

    به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار،سومین ایستگاه مطالعه همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب در محل بانک ملی مرکزی سبزوار رونمایی گردید

شایان ذکر است  به زودی چهارمین ایستگاه مطالعه در شهرستان سبزوار جانمایی خواهد شد.

فلاحی جانشین رئیس اداره کتابخانه های عمومی این باره گفت :طرح »ایستگاه مطالعه « یکى از برنامه هاى نهاد کتابخانه های عمومی کشور براى عمومى نمودن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است. هر فرد می تواند با مراجعه به این       ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و حداکثر پس از پانزده روز به همین ایستگاه یا هر یک از ایستگاههای مطالعه در سراسر کشور و یا به یکى از کتابخانه هاى عمومى تحت پوشش نهاد کتابخانه هاى عمومى باز گرداند.در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتابهاى مطالعه شده تعبیه شده است .انتظار مجریان طرح از مردم فهیم و فرهنگمدار ، دقت در حفظ و نگهدارى و تحویل به موقع کتاب است. چنانچه علاقه مند به نگهدارى کتابها براى خود باشید می توانید بابت هر جلد کتاب  مبلغ   دو هزار تومان به حساب ۱۲۳ به نام موسسه انتشارات کتاب نشر نزد بانک تجارت و ملى در کلیه شعب کشور و یا به شماره کارت ملى ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۶۵۸۸ به نام موسسه انتشارات کتاب نشر واریز نمایند.

لازم به ذکر است اولین ایستگاه مطالعه سبزوار همزمان با آغاز مهر در محل بیمارستان واسعی سبزوار بخش بیماران بستری و دومین ایستگاه مطالعه نیز همزمان با هفته کتاب در محل پایانه مسافربری سبزوار جانمایی گردید.

منبع: وبسایت اداره کتابخانه های عمومی سبزوار

 

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده گزارشی تصویری از افتتاح ایستگاه های مطالعه رایگان در سبزوار ، روی اینجا کلیک کنید.

امید می رود با افتتاح این ایستگاه های رایگان مطالعه در سطح شهر و افزایش تعداد آن ها فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه گسترش یافته و هریک از شهروندان نیز خود را ملزم به نگه داری و مراقبت از این ایستگاه ها و کتاب های موجود در آن ها بدانند.

به غیر از نهاد کتابخانه های عمومی سبزوار ، کتابفروشی فیروزی معروف به کافه کتاب نیز در هفته های اخیر اقدام به راه اندازی طرح ایستگاه رایگان مطالعه با شعار زیبای ببر ، بخون ، بیار کرده است که اسرارنامه پیش از این مطلبی در همین رابطه منتشر کرده است.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه آن مطلب به پیوند موجود در بخش کوچه پس کوچه پیوندها در انتهای همین صفحه مراجعه نمایید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

راه اندازی ایستگاه مطالعه رایگان در سبزوار با ابتکار فرهنگی کافه کتاب

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما