مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

اصلاح‌طلب اعتدالی هستم و به گرایشات سیاسی خود افتخار می‌کنم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اصلاح‌طلب اعتدالی هستم و به گرایشات سیاسی خود افتخار می‌کنم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر سید جواد حسینی در نشست خبری تکریم هفته معلم که ظهر امروز دهم ارديبهشت در محل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به بحث‌هایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون عدم صلاحیت برخی از انتصابات در آموزش و پرورش و گرایش سیاسی برخی از مدیران منصوب شده اداره کل آموزش و پرورش این استان مطرح کردند، اظهارکرد: من اصلاح‌طلب اعتدالی هستم و به گرایشات سیاسی خود افتخار می‌کنم و آنچه ناشایسته است باندبازی سیاسی است.

وي با بیان اینکه تمامی انتصابات مديران آموزش و پرورش خراسان رضوي در این دوره در چهارچوب دولت تدبير و اميد و با استعلام كامل از وزارت اطلاعات انجام شده است افزود: 48.5 درصد از آنان مستقل اعتدالی، 37 درصد اصلاح طلب اعتدالی و 14 درصد نیز اصول‌گرای اعتدالی هستند که این در تاریخ کشور بی سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي همچنین از رشد 20 درصدی ایثارگری منصوب‌شدگان و دارندگی 39 درصدی مدرك دكتري مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی در این دوره خبر داد.

حسینی در خصوص سخنان  برخي از نمايندگان مجلس شورای اسلامی پيرامون رد صلاحيت مديركل آموزش و پرورش توسط شوراي نگهبان و عدم سوابق مديريتي تاكيد كرد: قطعا اين نمايندگان اطلاع كامل از وضعيت بنده را نداشتند زیرا من تا به حال نامزد نشده‌ام و تاكنون داراي 19 سابقه  مديريتي كشوري، استاني و شهرستاني خصوصا در مسايل فرهنگي هستم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص سوابق مديريتي خود تصریح کرد: در طي سال‌هاي خدمت خود تاكنون به عنوان فرماندار نمونه مشهد، مدير كل نمونه اجتماعي استانداري خراسان رضوی، رئيس نمونه شورای آموزش و پرورش مشهد و عضو نمونه شوراي آموزش و پرورش سبزوار معرفي شده‌ام.

وی دارندگي مدرك دكتري براي نخستین بار در مديريت آموزش و پرورش خراسان رضوي، عضو هيئت علمي دو دانشگاه فرهنگيان و آزاد مشهد، کسب عنوان ‌استاد نمونه كشوري، كسب عنوان سه سال پژوهشگري نمونه كشور، كسب عنوان نمونه در حوزه علوم اجتماعي با انتشار هشت كتاب و هفت جزوه، ارايه 12 طرح نوآورانه و حضور در 82 كنفرانس بين‌المللي و كشوري را از جمله سوابق خود برشمرد.

حسيني با بيان اينکه دوره بحث و دعوا گذشته است و بايد وقتي براي خدمتگذاري در نظر گرفته شود، گفت: تشكيل جلسه‌اي‌ در اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي با حضور نمايندگان منتقد مجلس  پيرامون عدم صلاحيت برخي از منصوب شدگان و گرايش سياسي آنان به منظور رفع دغدغه‌ها و بررسي چالش‌ها از جمله برنامه‌هاي مهم اين اداره كل در هفته‌های جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برخي از مدارس، جهت سرمايه‌گذاري درآموزش و پرورش به پروژه‌هاي عمراني تبديل مي‌شود.

حسینی به ايجاد كارگروه اقتصادي تحقق ظرفيت‌هاي آموزش و پرورش در استان اشاره كرد و افزود: تغيير كاربري برخي از مدارس به واحدهاي تجاري و اداري يكي از برنامه‌هاي آموزش و پرورش است كه براساس آن از  23  مدرسه اطراف حرم مطهر رضوي تنها 4 مدرسه باقي مي ماند و 19 مدرسه ديگر كه هر كدام حداقل 3 هزار متر مربع مساحت دارد به پروژه‌هاي عمراني جهت سرمايه‌گذاري در آموزش و پرورش تبديل مي‌شود.

وي از اجراي 200 برنامه غير متمركز در 47 اداره و اجراي 85 برنامه متمركز در تكريم معلمان در هفته معلم در استان خبر داد.

حسيني اعزام 103 نفر از معلمان برتر كشوري، استاني و منطقه‌اي خراسان رضوی براي ديدار با رهبر معظم انقلاب، ديدار فرهنگيان نمونه كشوري، استاني و منطقه‌اي با توليت آستان قدس رضوي و امام جمعه، اجراي برنامه زنگ سپاس معلم، برگزاري دومين پارلمان معلمان خراسان رضوي و تشكيل دبيرخانه دايمي بزرگداشت هفته معلم در طي سال تحصيلي را از جمله برنامه‌هاي هفته معلم دانست.

تدریس نمادین 6 مسئول تراز اول استان در هفته معلم

وي همچنين تدريس نمادین 6 مسئول تراز اول استان همچون استاندار خراسان رضوي، فرماندار مشهد، امام جمعه مشهد، نماينده مشهد در مجلس، رئيس دادگستري، شهردار مشهد و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در کلاس‌های درس را در هفته معلم يكي ديگر از برنامه‌های مهم برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تجليل از 600 نفر از مديران كانون‌هاي بسيج فرهنگيان، اجراي مراسم ويژه در زادگاه شهيد مطهري با سخنرانی حجت‌الاسلام دري نجف‌آبادي، غبارروبي مزار شهدا، فضاسازي تبليغات با همكاري شهرداري، ارسال تقديرنامه براي تمامي فرهنگيان استان، تجليل از معلم معلمان، عيادت از معلمان داراي بيماري خاص و تجليل از مديران برجسته معلم استان از جمله برنامه هاي هفته معلم در خراسان رضوی است.

افزایش 20 درصدی حقوق معلمان ابتدایی از برنامه‌هاست

حسینی در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسنا در خصوص شرايط معلمان «چند پايه» خاطرنشان كرد: اجراي سياست پوشش تحصيلي از اولويت‌هاي آموزش و پرورش است و اين امر سبب شده که متاسفانه برخي بي‌عدالتي‌ها در پرداخت‌هاي معلمان مشاهده شود زیرا سختي‌ كار معلمان ابتدايي و هنرستان‌ها از سایر معلمان بيشتر است و افزايش 20 درصدي حقوق معلمان ابتدايي در برنامه‌ها و پيشنهادات آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: افزايش صلاحيت‌هاي معلمان چند پايه، اشراف آنان به محتواي چند پايه و آموزش چند پايه بايد به صورت جدي‌تر پيگيري شود.

مديركل آموزش و پرورش استان گفت: طي سفري كه معاون پشتيباني و توسعه وزارت آموزش و پرورش به مشهد داشته‌ است، مشکلات پرداخت بازنشستگان هم حل شده و همچنين حكم استخدامي دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگيان نیز به زودي صادر خواهد شد.

حسینی با بيان اينكه بودجه دولت امسال 11 درصد افزايش يافته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بودجه آموزش و پرورش 26 درصد افزايش يافته كه از 16 هزار ميليارد تومان در سال 92 به 22 هزار ميليارد تومان در سال 93 افزايش يافته است.

وي به دستاوردهاي سفر وزير آموزش وپرورش در هفته گذشته به مشهد اشاره كرد و گفت: هدف اصلي اين سفر بيان سياست‌هاي وزارت آموزش و پرورش براي معلمان، اولياء و دانش‌آموزان، دريافت مشكلات و چالش‌هاي مديران و دانش‌آموزان و اولياء و ارايه راهكارهايي براي مشكلات بوده و وزير آموزش و پرورش قول داده است كه در اولين فرصت جهت بررسي چالش‌هاي مطرح شده در اين سفر اقدام كند.

حسيني همچنين از ساخت شهرك بزرگ ورزشي شرق كشور خبر داد و افزود: طرح ساخت اين شهرك بزرگ با مساحتي بالغ بر 50 هكتار به وزير آموزش و پرورش ارايه شده است و با موافقت وی قرار است كه در خراسان رضوي به زودی ساخته شود.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، غلامرضا اسداللهی عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي نیز در اين مراسم با بیان اینکه مسایل  به زمین مانده را در این استان شاهد هستیم گفت: باید توان‌ها را در این جهت به کار گیریم ولی متاسفانه غلظت مسایل سیاسی مدیران این استان بالاتر از حد خودش است و این توان استان را هدر می دهد.

وی با اشاره به اينكه در انتصاب مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي ديدگاه برخي از نمايندگان متفاوت بود، گفت: دكتر حسيني در آخرين جلسه جمع‌بندي وزير و با موافقت نمايندگان مجلس توسط تيم كارشناسي منتخب به اين سمت منصوب شد و تاكنون هم با نمايندگان موافق و مخالف تعامل خوبي برقرار كرده است.

اسداللهی صلاحيت‌پذيري، تدين، صحيح‌العمل بودن و كارآمدي را از معيارهاي اصلي انتصابات دانست و گفت: تمامي صفت‌های نام‌برده در انتصابات آموزش و پرورش خراسان رضوي رعايت شده و مشهود است و اين سبب پس گرفتن برخي از رأي‌هاي مخالف نمايندگان منتقد مجلس شده است.
نماينده مردم تربت‌جام و تربت‌حيدريه در مجلس شوراي اسلامي  با بيان اينكه تيم بودجه‌ريزي مجلس امسال اقدام خوبي جهت پرداخت به موقع داشته است گفت: مجلس در ارايه كليات بودجه، قيمت ارز، نفت و هدفمندي يارانه‌ها نیز گام‌هاي خوبي برداشته است.

اسداللهي همچنين از اجراي طرح پرداخت بودجه بر مبناي عملكرد در آموزش و پرورش، بهبود وضعيت مدارس غير انتفاعي و مديريت ويژه در مدارس لازم التوجه را از ديگر اقدامات جديد و مهم در آموزش  و پرورش دانست.

وي با اشاره به اينكه نگاه مجلس به آموزش و پرورش يك نگاه  توسعه يافته با هدف سرمايه‌گذاري در آينده است اظهار كرد: وضعيت آموزش و پرورش در خراسان رضوي روبه جلو و امیدوار کننده است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، رمضان نیری، معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي با بيان اينكه جبران زمان تلف شده کلاس‌های درسی ناشي از تعطيلات به علت شرايط جوي از برنامه‌هاي آموزش و پرورش است، گفت: تشكيل كميته كيفيت بخشي با حضور رئيس ادارات، معاونين آموزشي و كارشناسان سنجش  به منظور جبران افت تحصيلي از تدابیر و برنامه‌هاي این اداره كل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تبریک وبسایت محمدرضا محسنی ثانی به دکتر حسینی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما