"از فراسوی حماسه تا بلندای عرفان" به قلم دکتر سید علی کرامتی مقدم منتشر شد

جدید ترین کتاب دکتر سیدعلی کرامتی مقدم که از همشهریان فرهیخته سبزواری ساکن مشهد است ، به تازگی منتشر شده است.

دکتر کرامتی مقدم در رشته زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرده و هم اکنون به تدریس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی(ع) ... اشتغال دارد.

توضیحات انتشار جدیدترین کتاب این همشهری  سبزواری  به شرح زیر  است:

 

تازه های کتاب و نشر:

قابل توجه استادان معزز و دانشجویان و پژوهشگران محترم

کتاب " از فراسوی حماسه تا بلندای عرفان " در انتشارات سخن گستر منتشر شد. اردیبهشت 1393

سیدعلی کرامتی مقدم

 
اين کتاب در شش ‌بخش تدوين شده است كه:

 بخش اوّل به بررسي و توصيف انسان كامل پرداخته شده كه در حماسه به شكل «جهان پهلوان» و در عرفان به شكل«پير و شيخ طريقت» نمود يافته است.

در بخش دوم، به بحث و بررسي پيرامون مفاهيم بنيادي كوه در فرهنگ و انديشه‌ي بشر پرداخته شده و كوه البرز در حماسه با كوه قاف در عرفان مقايسه شده است.

در بخش سوم، مباحثي پيرامون نقش سيمرغ در آثار ادبي، به خصوص در متون حماسي و عرفاني از  لحاظ ساختاري و محتوايي بيان شده است.

در بخش چهارم عدد هفت در انديشه‌هاي فرهنگي و اساطيري ملل و اديان مختلف بررسي شده و در ادامه هفت‌خان حماسه با هفت‌وادي سير و سلوك مقايسه شده است.

در بخش پنجم، امور شگفت‌انگيز و غير طبيعي كه در حماسه به‌ عنوان «خرق‌ِعادت» و در عرفان به ‌عنوان «كرامت» و «معجزه» نمود يافته است، بررسي مي‌شود. 

دربخش ششم، نقاط مشترك حماسه و عرفان چه از حيث لفظي و ساختاري و چه از لحاظ محتوايي و مفهومي به طور خلاصه مورد بررسي قرار گرفته تا پيوند عرفان و تصوف را كامل‌تر و جامع‌تر بيان شود.

   از آن‌جا كه شاهنامه‌ي حكيم ابوالقاسم‌فردوسي نمونه‌ي برتر و شاهكار ادب حماسه‌ي ايران است، مبناي كار ما براي استخراج مفاهيم حماسي، اغلب اين كتاب سترگ بوده است و در مواردي اندك به ديگر آثار حماسي استناد شده است.

 در بررسي مفاهيم و انديشه‌هاي عرفاني نيز اغلب به مثنوي معنوي مولوي كه اقيانوسي از معارف و انديشه‌هاي عرفاني و اسلامي به شمار مي‌رود و ديوان حافظ شيرازي كه عميق‌ترين مفاهيم عرفاني را در خود جاي داده استناد كرده‌ايم.

 

علاقه مندان به مطالعه در زمینه ی حماسه و عرفان می توانند جهت تهیه ی این کتاب با مولف یا انتشارات سخن گستر تماس بگیرند.

شماره تماس:

سخن گستر: ۸۴۳۹۹۵۵

همراه مولف: ۰۹۱۵۳۵۹۳۱۴۰

این کتاب در غرفه ی سخن گستر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال جاری عرضه می شود

 
مکان پخش در مشهد:
الف: پاساژ مهتاب طبقه ی منهای یک کتابفروشی پارسا : آقای ابراهیمی تلفن: ۲۲۵۳۲۹۴

 
ب: پاساژ مهتاب طبقه ی منهای دو : کتاب فروشی نور دانش. تلفن: ۲۲۴۲۹۴۱

منبع: وبلاگ دکتر سیدعلی کرامتی مقدم

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

انتشار کتاب فارسی عمومی برای تدریس در دانشگاه ها توسط دکتر سیدعلی کرامتی مقدم

نظرت را بنویس
comments

عباس فشتنقی

کتاب «نگاهی به مکاتب ادبی» نیز از ایشان منتشر شده است فروش : کتابفروشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در: مشهد: حرم مطهر امام رضا(ع)ٰ صحن هدایتٰ تلفن آقای فرامرزی: 09353405104 برکرفته از: http://adab222.blogfa.com/post/78/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%C2%AB%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A8-%D8%A7%D8%AF%D8%A8%DB%8C%C2%BB-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

سیدعلی کرامتی مقدم

با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان بزرگوار و همشهریان خوبم در مجله اینترنتی اسرارنامه. سپاسگزار هستم به جهت بذل عنایت و توجه شما به سیاه مشق های اینجانب. موفقیت های شما را از درگاه منان خواستارم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما