در حاشیه درخشش همه جانبه گروه هنری داروگ

«فرزانه فرهبد» از ظهور موفق یک بانوی مجری در سبزوار تا عرضه مجموعه شعر در نمایشگاه کتاب تهران

این روزها در میان اهالی فرهنگ و هنر سبزوار صحبت درباره یک رویداد ارزشمند هنری داغ است.

اجرای فاخر و خلاقانه رزم رستم و سهراب از شاهنامه فردوسی با تلفیق چهار شاخه هنری و ورزشی موسیقی ، شعر، تئاتر و ورزش های پهلوانی که این روزها توسط گروه داروگ به سرپرستی حمیدرضا سیدنیا درتالار کاشفی سبزوار بر صحنه رفته از چنان کیفیتی برخوردار است، که علاوه بر تحسین و استقبال مردم، نظر مثبت بسیاری از مقامات محلی شهر دیرینه های پایدار  را نیز به خود جلب کرده و اعلام حمایت های آنان را به همراه آورده است.(منبع)

هرچند این اجرا موفقیتی برای تمام هنرمندان عضو در گروه داروگ محسوب می شود، اما در این بین کار خانم فرزانه فرهبدنیا بانوی هنرمندی که این شب ها در نقش مجری با گروه داروگ همراهی می کند از درخششی ویژه برخوردار شده است. چرا که وی یکی از معدود بانوان سبزواری است که درمیان ده ها مجری توانمند مرد در این شهرستان، تا کنون موفق شده است اجرای چنین برنامه فاخر و سنگینی را برعهده بگیرد و نقش خود را با تسلط هنرمندانه ای روی صحنه ایفا کند. حال آنکه تا پیش از این کمتر مراسم های بزرگ ، سنگین و فراگیری را می توان در سبزوار پیدا کرد که مجری آن از میان بانوان این شهر انتخاب شده باشد.

بر طبق اطلاعات مجله اسرارنامه ، فرهبد البته پیش از این نیز در چند مراسم دیگر در سبزوار تجربه اجرا داشته است، اما اجرای آیینی رزم رستم و سهراب که به مدت حدوداً 20 شب و هر بار در سالنی با ظرفیت 400 نفر و با مخاطبانی از طیف های مختلف مردم و مسوولان محلی برگزار می شود، به منزله اولین ظهور رسمی و موفق یک بانوی سبزواری در عرصه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری این شهرستان است.

البته معلوم نیست که آیا فرهبدنیا پس از این نیز قصد حضور در جایگاه مجری چنان برنامه هایی را داشته باشد یا نه، ولی به هرحال این اجرای مسلط و قوی درخششی در کارنامه فعالیت های هنری او و جامعه بانوان سبزواری خواهد بود.

اما این درخشش در زمینه اجرا برای فرزانه فرهبد که از خانواده ای آشنا با فرهنگ و ادبیات برخاسته است، با یک اتفاق مبارک دیگر همزمان شده که آن هم انتشار کتاب شعر وی با عنوان «تو رنج می بافی» است که این روزها در بیست و هتفمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، عرضه شده است.

خبرگزاری محلی سبزوارنیوز درباره انتشار کتاب شعر این بانوی هنرمند سبزواری مطلب جامعی را منتشر کرده است که اسرارنامه در ادامه به انتشار کامل آن می پردازد:
 


رونمایی از مجموعه شعر در نمایشگاه بین المللی کتاب
"تو رنج می بافی" اثر فرزانه فرهبد مجری توانای گروه داروگ منتشر شد


سبزوارنیوز/ باخبر شدیم مجموعه شعر سپید با عنوان "تو رنج می بافی" دسترنج مجری توانای شهرمان سرکار خانم فرزانه فرهبدنیا از سوی انتشارات جمهوری در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.
فرزانه فرهبد در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری محلی سبزوارنیوز، ضمن اعلام این خبر گفت: با حمایت همسر و خانواده ام موفق به انتشار این اثر شده ام که جا دارد از همه این محبت ها به صورتی ویژه قدردانی کنم.
فرهبد که دوران کودکی و نوجوانی خود را در اصفهان بخاطر مأموریت پدر سپری کرده است، نخستین جرقه های نوشتن را در همین شهر با نمایشنامه نویسی در خود احساس کرده که دست بر قضا در استان اصفهان مورد استقبال قرار گرفته و رتبه نخست استان را از آن خود کرده است.
برگزیده شعر دانشجویان کشور در سالهای 83 و 84 این روزها به عنوان معاون آموزشگاه امام حسین (ع) مشغول به کار است و طی هشت سال گذشته عضو کانون هنرمندان سبزوار نیز بوده است.
وی علاوه بر شعر تبحر خوبی در زمینه اجرا دارد و به اعتراف دوستان و هنرمندان از صدای خوبی نیز جهت گویندگی برخوردار است اما در شهرمان امکان استفاده از ایشان در رادیو و یا تلویزیون وجود ندارد.
خوشنویسی و گاهی داستان نویسی دیگر زمینه های فعالیت های هنری "فرزانه فرهبدنیا" است که این روزها در کنار گروه داروگ، به اجرا برنامه می پردازد.

وی از همراهی دکتر حسینی، آرش آراد، نمازی و خلیل خسروانی بخاطر طرح روی جلد کتابش سپاسگزار است و تأکید می کند اگر نبود همراهی این بزرگان شاید این اثر نیز زمینه حضور و عرضه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را نمی یافت.
شایان گفتن اس "تورنج می بافی" در شمارگان یکهزار نسخه و در 74 صفحه حاوی 40 اثر ارزشمند است که توسط این هنرمند و شاعر سبزواری از سوی نشر آی نور و به ویراستاری مهدی نمازی انتشار یافته است.
-: ترنج می بافی؟
-: ترنج می بافم
ضریح آرزویم تار و پور این قالی ست
میان هر گرهی نقش آرزوی من است
چقدر جای اجابت در این میان خالی ست
-: ترنج می بافم...


منبع: سبزوارنیوز

 

گفتنی است اسرارنامه پیش از این نیز مسائل مربوط به بانوان سبزواری را مورد توجه خود قرار داده است. شما گرامیان می توانید برای مطالعه مطالب بیشتری درباره بانوان سبزواری هم اکنون به پیوندهای درج شده در بخش کوچه پس کوچه پیوندهای همین وبسایت مراجعه کنید.



کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

یک بانوی موفق سبزواری سرپرستی امور فرهنگی و هنری دیار سربداران را به دست گرفت

گفتگو با حاجیه خانم وهاب زاده بانوی موفق و فعال مذهبی و اجتماعی در سبزوار

بانوی سبزواری راننده کامیون و مسیری که عشق به همسر پیش پایش گشود

زن ، نان ، زندگی / گفتگویی با سکینه کسکنی بانوی نانوای سبزواری

نظرت را بنویس
comments

معترض

سلام چندباره میام سایت شما نظر میدارم ولی متاسفانه تایید نمیشه کاش بدونم علت چیه؟؟؟

دولت آبادی

اشعار زیبایی بود.امیدوارم هر روز شاهد افتخار آفرینی بیشتر زنان این مرزوبوم باشیم.

سعید کمالی

بسیار بسیار شادمان شدم.با آرزوی شنیدن موفقیتهای بیشتر ایشان.

مریم

چقد عالیه که شهرما مهد هنرمندانی چون خانم فرهبد و عزیزان گروه داروگه . امیدوارم مسئولین نهادهای مربوطه هم به اندازه ما به هنرمندانمون افتخار کنن و براشون کاری کنن که در کشور ، سبزوار بدرخشه. خانم فرهبد و هنرمندان پرتلاش داروگ پیروز و سربلند باشید

زهرا کیانی

ایشون علاوه بر شعر و نمایشنامه نویسی توانایی بالایی در زمینه داستان نویسی،خطاطی و مدیریت دارند. برای ما زنان سبزواری ایشون همیشه الگو هستند.

عربشاهی

مرحبا به این بانوی فرهیخته ی خراسانی.با آرزوی بهروزی شما و سایر زنان شایسته ی ایران زمین.

الهام

با تشکر از خانوم فرهبد بخاطر اجراهای قشنگشون،تبریک میگم که شهر ما زنای موفقی مثل این خانوم داره.دوس دارم کتابشو ببینم.لطفا بگید کجا میفروشن؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما