در هفتاد و چهارمین سالروز تولدش:

غصه این روزهای محمود دولت آبادی برای اوضاع نابه سامان خاورمیانه

محمود دولت آبادی در ایام مصادف با هفتاد و چهارمین سالروز تولدش که طی دو مراسم جداگانه در تهران و زادگاهش سبزوار پایتخت نثر ایران گرامی داشته شد، با نوشتن پیامی تأمل برانگیز اعلام کرد به واسطه اوضاع آشفته این روزهای خاورمیانه دل و دماغی برایش باقی نمانده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، متن این پیام آقای رمان ایران که شب گذشته در هتل کاملیای سبزوار قرائت شد به شرح زیر است:

خوب است كه انسان رغبت كندخودش رابه يادبياورد، وبه ياد بياوردسال-ماه-روز تولدش را؛مهم تر ازآن خوب است ازبودن وهستنِ خود به نسبتى از رضايت برسد ازاين بابت كه عمرِيكباره رابه بادِهوا نسپرده است؛امّااين هم درگروِ شرايطى ست كه انسان در آن به سر مى برد.

حقيقت اين است كه باتوجّه به شرايط دشوار وبسيار نابهنجاروضدّبشرى يى كه چندى ست روزگارِمردمانِ منطقه ى خاورميانه رادرمى نوردد،عرصه يى كه خون پاشى درآن دارد رفتارى-متأسفانه-عادٰى انگاشته مى شود، راستش دل و دِماغى براى من يكى باقى نمانده است كه سالروزِ تولّد خود راجشن بينگارم!

امٰا ازآن كه زندگى هم نمى تواندازرفتن بِ ايستد ، ونبايد اجازه بدهد مرگ برآن سيطره يابد،كوششِ شما را در يادآورى  روزى ازماه مردادكه من ،"محمود"  در آن  زاده شده ام،سپاس مى گزارم واز يكايكِ شما وهمه ى جوانانِ كشوركه مرا دراين روز و ماه  به ياد آورده اند، قدرشناسى مى كنم.

   آرزومندِصلح وبهروزى
   محمود دولت آبادى، مرداد ماه١٣٩٣، تهران
 
***
 
 گفتنی است هرچند عده ای معدود از افراد تندرو که از آبشخور یک اقلیت سیاسی شکست خورده در کشور تغذیه می شوند، در رسانه های محلی خود در سبزوار، به این نویسنده بزرگ، تهمت هایی شرم آور و ناجوانمردانه وارد می کنند، اما بسیاری از رسانه های معتبر در سطح ملی این پیام سرشار از عاطفه محمود دولت آبادی را که واکنشی انسانی به فجایع این روزهای بعضی کشورهای خاورمیانه است، منتشر کرده اند:
 
 
 
 
و ...
نظرت را بنویس
comments

آقای رمان ایران

ببین دوست بی نام معلوم نیست شما کینه چه وقتی رو از اقای دولت آبادی به دل گرفتید من که یادم نمیاد هیچ وقت جایی خونده یا شنیده باشم ایشون موضعی علیه مردم فلسطین یا هر ملت بیگناه دیگه ای درهر جای دنیا گرفته باشن. الانم که این پیام ا قای دولت ابادی در واکنش به مظلومیت مردم غزه و بقیه کشورهای اسلامیه پس دیگه دست از لجاجت بردارید و با یکی از بزرگترین مشاهیر شهرمون اینقدر بی خود و بی جهت در نیافتید

آقای رمان ایران یه وقت دلش نیومد اسرائیل رو محکوم کنه!!! عرضه اش رو نداره چون جیره جایزه های بین المللیش قطه میشه.

محمد ابراهیم اکبری

درعهد قدیم در جلستی به غایت رسمی انچنان که صدای صاف کردن سینه نیز می بایست در چهار چوب بوده باشد برادر تنومندی گفت:در استان صحبت از دولت ابادی بوده است من به جهت ابروداری برای سبزوار به الحاح وظرافت پای در یک کفش کردم که:این محمود که شمامی گویید از دولت اباد نیشابور است . من که دارای دو طفل صغیر می باشم چاره ای نداشتم جز اینکه مثل جغدی شاخ دار به گوینده چشم دوزم . داستان مگس ,عرصه سیمرغ ,گاو گند چاله دهان و...طوفان خنده ها! هم اکنون در عهد انسانهای پسندیده خوشحالیم که ازادانه در فضای حقیقت و مجاز می توانیم به سبزواری بودن محمود افتخار کنیم

دوست

سلام .بی زحمت اگه خودتون فهمیدید که چی گفتید به بقیه هم بگید .یا حداقل ترجمه کنید که ببینیم چی میگید. وقتی که میشه ساده وروان صحبت کرد. آخه عزیز دل چرا اینطور مطالب رو میپیچونی که نه خودت بفهمی که چی گفتی ونه خوانندگان .

م

اقلیت سیاسی شکست خورده هیچ غلطی نمیتونن بکننا انصافا من به عنوان یک مسلمان که اسلام حرف اول و آخر زندگیم از هرچی ظاهرگرای بی مغز و بی محتواست حالم بهم میخوره همینان که اسلام عزیزو به گند کشیدن . خدا به راه راست هدایتشون کن با اون افکار قرون وسطاییشون.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما