محبوبه طبسی:

جشنواره شعر رضوی از پویاترین جشنواره های ادبی کشور است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری شب شعر رضوی در شهرستان سبزوار خبر داد .  

محبوبه طبسی با اعلام این خبر افزود : شعر ودیعه ای الهی است که اگر در قالب معنوی و ارتباط با ائمه هدی قرار بگیرد شکوه و عظمتی لایتناهی را در بر می گیرد و شعر رضوی یکی از این آثار و برکات است و برای همین یکی از ماندگارترین و پویاترین جشنواره های ادبی کشور جشنواره شعر رضوی است  که هر ساله مشتاقان فراوانی بر گرد آن به طواف معنوی حریم قدسی هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت نایل می آِیند .

وی گفت : شب شعر رضوی با محوریت امام رضا (ع) در شهرستان  سبزوار در دهه کرامت برگزار می شود و در آن شخصیت ، زندگی ، سیره حرم ، کرامات ، زیارت ، شفاعت آن بزرگوار مورد توجه شاعران متعهد و مکتبی قرار می گیرد .

طبسی : هدف از برگزاری شب شعر رضوی را ترویج فرهنگ اسلامی و ولایی با معرفی الگوهای عملی شایسته ، انعکاس ویژگی ها و مناقب شخصیتی ، اخلاقی ، اجتماعی ، علمی ، سیاسی امام رضا (ع) ، تاکید بر رسالت شعر به عنوان شاخص تکامل احساس و اندیشه و عواطف انسانی ، تقویت انگیزه های مذهبی در شاعران جوان و حمایت و تشویق شاعران مذهبی برای بیان معارف و حقایق الهی ، شناسایی و جذب و پرورش استعدادهای شعری شهرستان ها و تولید آثار فاخر در حوزه اشعار مذهبی و ولایی عنوان نمود .

گفتنی است شب شعر رضوی در ایام دهه کرامت با حضور شاعران برجسته شهرستان برگزار می گردد .

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

پس کوچه پیوندها

با شاعران خوش ذوق سبزواری در بخش حوض هشت پایه اسرارنامه

نظرت را بنویس
comments

علی مزینانی عسکری

باسلام وعرض تبریک میلاد امام رضا(ع) برای اولین بار راهپیمایی خانوادگی در مزینان برگزار شد+ عکس خبر تکمیلی در شاهدان کویرمزینان به همراه مطالب متنوع دیگر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما