کاغذ باطله در راس پسماندهای خشک سبزوار

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: براساس آمار دریافتی بیشترین میزان پسماند خشک شهروندان سبزواری کاغذ باطله و کارتن است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فرشید دولت ابادی با بیان مطلب فوق افزود: از میان زباله های خشک شهروندان کاغذ باطله و کارتن، قوطی های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

وی با بیان اینکه عمده ترین پسماندهای خشک شامل کاغذ، کارتن، نان خشک، پلاستیک، پت، شیشه، ظروف یکبار مصرف می باشد، از جمله اقدامات این سازمان برای جمع آوری پسماندهای خشک و به ویژه کاغذ می توان از طرح جمع آوری کاغذ باطله ادارت و شرکت ها ی سطح شهر اشاره کرد که ما با در اختیار قرار دادن سطل های زباله رایگان مخصوص کاغذ این اقدام را انجام داده ایم.

دولت آبادی با بیان اینکه کاغذ، روزنامه، مجلات و کارتن اغلب در همه نوع از محیط ها وجود دارد و در مکان های اداری، منازل، مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه ها و اصناف موجوداست که نیاز به فرهنگ سازی دارد، اظهار کرد: نخستین توصیه ما در این حوزه بحث جلوگیری از اسراف و استفاده بهینه از کاغذ است.

وی ضمن اهمیت فراوان تفکیک زباله از مبدا که حفظ محیط زیست، رونق اقتصادی، اشتغال زایی را به همراه دارد، تصریح کرد: این مهم باعث حفظ منابع طبیعی و جنگل ها نیز خواهد شد.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار در ادامه به ارائه پیشنهادی مبنی بر جایگزینی ظروف صبحانه به جای نایلون فریزر برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در استانه فرارسیدن سال تحصیلی، این پیشنهاد به اموزش و پرورش ارائه شده تا در صورت موافقت و عقد تفاهم نامه این طرح برای نخستین بار در سبزوار به اجرا در آید.

دولت آبادی گفت: در صورت تحقق این پیشنهاد، سبزوار جزو نخستین شهرهایی خواهد بود که این طرح را در سطح مدارس شهرش به اجرا درآورده و تبدیل به پایلوتی در این زمینه شده است.

 

منبع :شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments

4میلیون دانش اموز درکشور در روز 4میلیون نایلون فریزر درسال.....
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما