فاز نخست کاروانسرای عربها تا نوروز امسال مرمت می شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سبزوار گفت: فاز نخست کاروانسرای عرب های سبزوار تا نوروز 94 مرمت می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مردادماه امسال بود که گزارشی با موضوع " قصه پر غصه کاروانسرای عرب ها" در وب سایت شهرداری سبزوار منتشر شد، گزارشی  که در آن علت توقف عملیات مرمت و احیای کاروانسرای تاریخی شهر سبزوار معروف به پادگان عرب ها و پشیمانی تیم سرمایه گذار غیر بومی بررسی شد.

در آن گزارش مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوارعلت توقف مرمت کاروانسرای عرب ها، را تحویل ندادن کامل بنا از طرف اداره اوقاف به سرمایه گذار و بهره برداری همزمان 3 فرد دیگر از مکان های این بنا بیان کرد و گفت: تیم سرمایه گذار با دوندگی های سه ساله زمانی این بنا را در اختیار گرفت که شاهد این مشکلات بود.

اما امروز مهدی برزویی از رفع این مشکل و روند مرمت و بازسازی دوباره کاروانسرای عرب ها توسط سرمایه گذار خبر داد و گفت: مذاکرات اداره اوقاف با مستاجران این اثر تاریخی به نتیجه رسیده و قرار است در آینده ای نزدیک این اثر تاریخی به سرمایه گذار تحویل داده شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذار از این اقدام ابراز رضایت نموده و بیان کرد به محض تحویل کامل بنا روند مرمت و احیا را دوباره از سر خواهد گرفت.

مدیرعامل سارمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار گفت: با شناختی که از توان و سابقه تیم سرمایه گذار وجود دارد می توان امیدوار بود که پروژه تا انتهای سال جاری به بهره برداری برسد تا نوروز 94 ما شاهد یک مجموعه فرهنگی- گردشگری- پذیرایی- اقامتی که پذیرای حضور مسافران، گردشگران و شهروندان سبزواری است باشیم.

منبع :شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما