مانور زلزله در سبزوار برگزار می شود

 احمد برادران صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران سبزوار با بیان اینکه کشور ما دارای شرایط خاصی در حوزه بروز حوادث طبیعی است، اظهار کرد: شهر سبزوار نیز از جمله شهرهایی است که روی خط گسل زلزله قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی باید در حوزه مدیریت بحران با یکدیگر همکاری کنند، افزود: حادثه زمین لرزه 20 روز پیش در سبزوار یک آزمون بسیار عالی برای سنجش توانمندی نیروهای امداد و نجات شهرستان بود که خوشبختانه این نیروها در این آزمون نمره خوبی را در حوزه آمادگی، تامین تجهیزات و امدادرسانی کسب کردند.

رئیس شورای تامین سبزوار با بیان اینکه فرمانداری پذیرای پروژه‌ها و طرح‌هایی است که میزان آسیب‌ در حوادث را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات منظم ستاد بحران، اجرای مانورهای مختلف با همکاری همه سازمان‌های دست اندرکار در بحران، افزایش میزان آموزش‌های عمومی و به روزرسانی تجهیزات امداد و نجات می‌تواند در روند کاهش آسیب‌ها در مواقع بحرانی اثرگذار باشد.

وی با اشاره به بروز بحران آب در شهرستان و سطح خراسان رضوی نیز گفت: امیدوار هستیم با اجرای طرح‌هایی مانند تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب شاهد کاهش آسیب‌های این بحران حیاتی در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی باشیم.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد تا مانوری سراسری زلزله با همکاری تمام سازمان‌ها و نهادهای شهرستان در هفته کاهش بلایای طبیعی برگزار شود.

منبع : خبرگذاری فارس
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما