در بازدید اعضای شورای شهر از پروژه های عمرانی

شهرداری سبزوار : در بازدید اعضای شورای شهر از پروژه های عمرانی مطرح شد: کشتارگاه نیمه صنعتی دام سبزوار تا هفته آینده به بهره برداری می رسد

صبح امروز اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهرداری از چند پروژه زیربنایی و بزرگ شهر سبزوار بازدید کردند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این بازدید که ساعت 9 صبح از مقصد شورای اسلامی شهر به سمت نخستین پروژه یعنی کشتارگاه دام شهرداری سبزوار صورت گرفت، اعضای شورا و مسئولان شهرداری از بخش های مختلف کشتارگاه بازدید و در روند برخی اقدامات اخیر قرار گرفتند.

معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار در این رابطه به پاره ای از توضیحات پرداخت و گفت: پس از واگذاری کشتارگاه دام بیهق به بخش خصوصی جهت بهسازی و تجهیز، در حال حاضر وضعیت این کشتارگاه با پیشرفت فیزیکی خوبی همراه بوده و انشاء ا... تا هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.


سید علی کوشکی به تشکیل کارگروه کمیته نظارت بر کشتارگاه سبزوار اشاره کرد و افزود: در این کارگروه که نمایندگانی از فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری، جهادکشاورزی، دامپزشکی، اتاق اصناف، سرمایه گذار و اتحادیه قصابان حضور دارند، در دومین جلسه این کارگروه برخی مشکلات کشتارگاه، را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت مقرر کردند تا دو ماه آینده کشتارگاه توسط سرمایه گذار از سنتی به نیمه صنعتی تبدیل شود که خوشبختانه امروز شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 400 متر مربع از این کشتارگاه ریل گذاری شده است، تصریح کرد: جداره سازی، کف سازی ، انجام 400 متر از سقف به صورت کاذب و.. انجام شده و کف سازی تا پایان این هفته به اتمام خواهد رسید.

نیک پور سرمایه گذار کشتارگاه سبزوار هم گفت: این کشتارگاه روزانه 80 راس گاو، 600 راس گوسفند در یک شیفت کاری از ذبح می کند که ما در تلاش هستیم با بهسازی کشتارگاه سنتی و تبدیل آن به نیمه صنعتی نواقص فعلی در خصوص بهداشت کشتارگاه و تحویل گوشت سالم تر به شهروندان را برطرف نماییم.

کمربند شمال مقصد بعدی بازدید میدانی اعضای شورا بود جایی که به گفته جعفر صائمی نسب سخنگوی شهرداری سبزوار امتداد کمربند شرق است و برابر طرح تفصیلی منطبق با جاده شنی می باشد.

قائم مقام شهردار سبزوار ادامه داد: این کمربند برابر ضوابط طرح عملیات احیای مسیر تملک و طراحی آن در دست اقدام است.

صائمی نسب افزود: در این رابطه دیروز جلسه ای برگزار و مشاور جهت طراحی نقاط اتصال کمربند غرب به اسفراین و شمال به توحیدشهر، شرق به محور قدیم قوچان  مجاب شد و مقرر شد 4 پل غیر همسطح در این کمربند احداث شود.

اما کمربند شرق پروژه سومین مقصد بازدید بود پروژه ای که مدیر آن با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال 91 آغاز شده افزود: در سال 92 اراضی این مجموعه تملک و در سال‌جاری فعالیت عمرانی پروژه در حال انجام است.


 


محسنی با بیان اینکه طول این پروژه 2 هزار 700 متر است، افزود: با اجرای این پروژه حاشیه‌نشینی منطقه شرقی شهر سبزوار کنترل می‌شود و زمینه برای اشتغال بسیاری از جوانان و افراد جویای کار فراهم می‌شود.

محسنی ادامه داد: در فاز نخست این پروژه اجرای جدول‌کشی، آیلند و آسفالت محور در دستور کار قرار دارد که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر 8 میلیارد 200 میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان برای اجرای پروژه هزینه شده، خاطرنشان کرد: این پروژه از مهم‌ترین و بزرگترین طرح‌ها در حوزه مدیریت شهری است که کار جدول گذاری آن تا پایان آبان ماه و آسفالت آن هم در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال انجام می شود.

در حاشیه این بازدید اعضای شورا و مسئولان شهرداری به چادرنشینانی که به گفته خودشان 30 سال است از یکی از شهرهای کشور به سبزوار مهاجرت کردند و تعدادشان به حدود 200 نفر می رسد سری زدند و با آنها به گفتگو پرداختند.

منبع : شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما