نخستین محموله صادراتی از ایستگاه راه آهن خوشاب عازم کشور تاجیکستان شد

 نخستین محموله صادراتی از ایستگاه راه آهن خوشاب بارگیری و حمل شد
سبزوار - ایرنا - فرماندار خوشاب گفت: نخستین محموله صادراتی این منطقه به ظرفیت 128 تن در قالب دو واگن از ایستگاه راه آهن این شهرستان بارگیری و حمل شد.


'حسین ابراهیمی کردیانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله صادراتی شامل سیمان، چسب و مواد اولیه صابون این منطقه بود که از طریق خطوط ریلی به کشور تاجیکستان صادر شد.

وی با قدردانی از پیگیری و مساعدت مدیر کل راه آهن خراسان رضوی در این زمینه گفت: قرار است از این پس حمل محموله های صادراتی این منطقه از ایستگاه راه آهن خوشاب انجام شود.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت ریلی این شهرستان اظهار کرد: آمادگی داریم در بخش ریلی خدمات خوبی را به تجار و صنایع شهرستان های همجوار ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه راه آهن خوشاب نزدیکترین ایستگاه دسترسی به سبزوار و شهرستان های همجوار است، افزود: این ایستگاه زمینه مساعدی را برای بازرگانان و صنایع فراهم می کند تا محصولات و کالاهای خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.

فرماندار خوشاب گفت: علاوه بر ساکنان شهرستان خوشاب، روزانه تعداد بسیاری از مردم شهرستان های قوچان، سبزوار و اسفراین هم برای رفت و آمد به تهران و مشهد به ایستگاه خوشاب مراجعه می کنند.

وی افزود: جابجایی مسافر در این ایستگاه روزانه توسط چهار رام قطار مسافربری انجام می شود.

راه آهن سراسری تهران - مشهد نیز از شهرستان خوشاب عبور می کند.

این شهرستان با بیش از 40 هزار نفر جمعیت به مرکزیت سلطان آباد در 190 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اعتبار 9 میلیارد تومانی راه آهن سبزوار به صورت صد در صدی تخصیص یافت

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما