کنگره بین المللی مهدویت سال آینده در سبزوار برگزار خواهد شد

سرپرست دانشگاه پیام نور سبزوار از برگزاری کنگره بین المللی مهدویت در سال آینده، به میزبانی این دانشگاه در شهر سبزوار خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این خبر در حالی توسط دکتر ابوالقاسم امیراحمدی بیان شده است، که سال آینده همچنین طبق وعده هایی که شماری از مسئولان مطرح کرده اند، قرار است کنگره بین المللی سربداران نیز در این شهر برگزار گردد.

برگزاری دو کنگره بین المللی در یک سال در سبزوار (اگر واقعا هر دو با کیفیت مطلوب کنگره بین المللی) برگزار گردند، اتفاق بسیار خجسته ای است که می توان از آن بهره های فراوانی برای معرفی توانمندی های سبزوار و جذب امکانات و توجهات بیشتر برای این شهر کهن برد. حال باید دید آیا واقعا مسئولان شهرستان و نیز مسئولان دو دانشگاه حکیم سبزواری و پیام نور همت و برنامه ریزی کافی برای برگزاری این دو کنگره بین المللی را در شهر سبزوار خواهند داشت؟

در ادامه متن اظهارات دکتر امیراحمدی رئیس دانشگاه پیام نور سبزوار در گفتگو با خبرگزاری دانشجو درباره برگزاری کنگره بین المللی مهدویت در سبزوار در سال آینده را مطالعه خواهید کرد:

 سرپرست دانشگاه پیام نور سبزوار خبر داد:
جشنواره بین‌المللی «مهدویت» سال آینده در پیام‌نور سبزوار برگزار خواهد شد

سرپرست دانشگاه پیام‌نور سبزوار از برگزاری جشنواره بین‌المللی «مهدویت» در سال آینده در این دانشگاه خبر داد.

ابوالقاسم امیر احمدی در گفتگو با خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» در مشهد، در رابطه با برنامه‌های دانشگاه پیام نور سبزوار در ترم آینده گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای ترم آینده خواهیم داشت برگزاری اردوی راهیان نور و اردوهای جهادی خواهد بود.

وی با بیان این‌که در ترم آینده برگزاری یادوراه شهدای دانشجویی را خواهیم داشت، افزود: در خراسان رضوی دو دانشگاه کاشمر و قدمگاه رضوی به دلیل داشتن دانشجوی شهید می‌توانند به صورت رسمی اقدام به برگزاری یادواره شهدا کنند و با توجه به این‌که در دانشگاه پیام نور سبزوار شهید دانشجو وجود ندارد و افراد پس از فارغ‌التحصیل شدن شهید شدن نه در حین تحصیل؛ بنابراین این دانشگاه یادواره را به صورت درون دانشگاهی برگزار می‌کند.

سرپرست دانشگاه پیام نور سبزوار، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی بین دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه در ترم آینده برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین از سال جاری دانشگاه پیام نور سبزوار اقدام به برگزاری جشنواره سراسری«مهدویت» با محوریت سبک زندگی مهدوی کرد که ادامه دار خواهد بود.

امیر احمدی ادامه داد: از سال آینده این جشنواره را گسترش خواهیم داد و به صورت بین‌المللی برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که در جشنواره سراسری «مهدویت» با همکاری حوزه علمیه قم، مهر ماه امسال برگزار شد حدود 45 مقاله به دانشگاه ارسال شد، تصریح کرد: امسال حدود 280 دانشجو و استاد در این جشنواره حضور داشتند که با توجه به این‌که قرار است از سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود تعداد مقالات و شرکت کنندگان گسترش خواهند یافت.

سرپرست دانشگاه پیام نور سبزوار بیان داشت: در حال حاضر اقدامات لازم را برای استقرار دبیرخانه جشنواره انجام می‌دهیم که در صورت موافقت با احداث دبیرخانه سعی خواهیم کرد تا اردیبهشت ماه سال آینده فراخوان ارسال مقاله را منتشر کنیم.

نوروز 91 در اردوی راهیان نور شرکت کردم

امیراحمدی در ادامه با بیان این‌که در نوروز سال 91 همراه با بسیج اساتید به اردوی راهیان نور رفتم، گفت: برگزاری چنین اردوهایی باعث خواهد شد دانشجویان با ایثارگری‌ها و شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

وی با تاکید بر این‌که ایثارگری شهدا منجر به ایجاد آسایش و آرامش برای نسل فعلی و نسل آینده کشور ما شد خاطرنشان کرد: اعزام دانشجویان به این اردوها باعث می‌شود دانشجویان بدانند افرادی که سال‌ها پیش از جان، مال و خانواده خود گذشتند تا امروز ما در آرامش زندگی کنیم همانند خودشان بوده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو


کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

همایش بین المللی مهدویت در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما