آخرین وضعیت فولاد، نیروگاه و ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار

 محمدرضا محسنی ثانی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کارخانه فولاد این شهرستان، اظهار داشت: خوشبختانه یکی از اقدامهای مهمی که با پیگیری‌های مداوم به سرانجام رسید، مسأله بازشدن LC این پروژه بود.

وی افزود: با باز شدن این حساب، اعتبارات ویژه‌ای برای ادامه کار پروژه در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون بخش احیای این پروژه بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: با پیگیری‌ها و اختصاص اعتبارات مورد نیاز امیدوار هستیم تا پایان سال آینده این بخش از پروژه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به بی‌توجهی مسؤولان شهرستان به چند پروژه عمرانی در منطقه سبزوار ادامه داد: یکی از پروژه‌های عمرانی که در سطح شهرستان مورد غفلت قرار گرفته، نیروگاه این شهرستان است.

وی با بیان اینکه بنیاد تعاون ناجا مسؤولیت ساخت این مجموعه را برعهده دارد، تصریح کرد: متأسفانه در مدت سه سال گذشته هیچ فعالیت عمرانی در زمینه ساخت نیروگاه توسط بنیاد تعاون ناجا صورت نگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوي با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای آغاز فعالیتهای عمرانی و ساخت نیروگاه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بنیاد تعاون ناجا انگیزه لازم برای اجرای این پروژه را ندارد و ما از وضعیت موجود و عملکرد غیرقابل پذیرش این مجموعه در زمینه احداث و اجرای پروژه گلایه مندیم.

وی با بیان اینکه مسؤولان شهرستان باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند، گفت: امیدواریم مسؤولان بنیاد تعاون ناجا نیز در این حوزه پیگیری بیشتری داشته باشند که در غیر این صورت باید راه دیگری را برای بررسی این موضوع در دستورکار قرار دهیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به احداث پالایشگاه در این شهرستان نیز گفت: زمین این پروژه نیز مدتها پیش به سرمایه گذاران تحویل شده و تاکنون اقدام خاصی برای اجرای پروژه نیز صورت نگرفته است.

وی با بیان این که تحریمهای اخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف مؤثر بوده است، ادامه داد: یکی از دلایل معطل ماندن پروژه پالایشگاه سبزوار تحریمهایی است که در این اواخر به کشور تحمیل شده، اما این دلیل برای آغاز نشدن فعالیتهای عمرانی پروژه قابل توجیه نیست.

محسنی ثانی اضافه کرد: در حال حاضر زمینی برای احداث این پروژه به سرمایه گذار تحویل شده و شرایط آغاز فعالیتهای عمرانی طرح نیز فراهم است که انتظار ما از سرمایه گذار آغاز فعالیتهای عمرانی این پروژه مهم و تأثیرگذار در منطقه است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پروژه ورزشگاه سبزوار نیز گفت: براساس قول وزیر ورزش و جوانان دولت دهم قرار بود، پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار در تیرماه سال گذشته به بهره برداری برسد که متأسفانه به دلیل بی‌توجهی و نبود اختصاص اعتبارات لازم این پروژه متوقف شده است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در ارتباط با اختصاص اعتبارات برای اتمام این پروژه تصریح کرد: متأسفانه دولت فعلی نیز توجه قابل قبولی به این پروژه نداشته و در بودجه سال آینده نیز برای تکمیل و اتمام آن اعتباری در نظر نگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوي با تأکید بر ضرورت احداث این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای جوانان سبزواری در حوزه ورزش، نیاز به احداث این پروژه بیش از پیش احساس می‌شود که در این زمینه با بخش خصوصی جلسات متعددی برگزار شد تا پروژه بدون تغییر کاربری و در قالب ورزشگاه به این بخش واگذار شود.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه وزیر قبلی ورزش و جوانان برای تحویل پروژه به بخش خصوصی، مسؤولان فعلی وزارت ورزش با آن مخالفت می‌کنند.

محسنی ثانی اضافه کرد: متأسفانه نه وزارت ورزش برای اتمام این پروژه اعتباری اختصاص داده و نه اجازه واگذاری به بخش خصوصی را می‌دهد که همین مسایل سبب شده تا پروژه مورد غفلت قرار گیرد.

منبع : قدس آنلاین

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما