موفقیت مرکز طراحی اسپیرال به مدیریت حامد بیدی در جشنواره وب ایران

نام حامد بیدی برای اکثر فعالان عرصه سایبری به خصوص مدیران  و خوانندگان سایت ها و مجلات خبری و تحلیلی سبزوار به واسطه طراحی تعداد قابل توجهی از رسانه های شناخته شده و پرمخاطب این شهر در چند سال اخیر به نامی آشنا تبدیل شده است. نامی که کم کم به واسطه وجود نبوغ فنی و هنری و به شرط ادامه همین پشتکار، می رود تا به شهرتی در سطح ملی دست یابد. البته بخشی از این شهرت همین حالا نیز برای شرکتی که این فرزند شایسته و هنرمند دیار سربداران موسس و مدیرعامل آن است تحقق یافته است.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، مرکز طراحی اسپیرال که در سال 1391 توسط حامد بیدی در تهران تأسیس شده است، در سومین سال فعالیت خود موفق شد، یکی از مهمترین جوایز جشنواره وب ایران را در سال 93 از آن خود کند.
حامد بیدی که مدت ها قبل از تأسیس مرکز طراحی اسپیرال، وبسایت های خبری و تحلیلی سبزوارآنلاین، سبزوارپیام، سبزوارفرهنگ (خانه فرهنگ دانشجو) و مجله اینترنتی اسرارنامه را طراحی کرده بود و در حال حاضر دانشجوی دکترای رشته پژوهش هنر است، به همراه سایر همکارانش در مرکز طراحی اسپیرال توانست در جدیدترین دوره جشنواره وب ایران که در 27 بهمن ماه گذشته در تهران برگزار شد، عنوان بهترین وبسایت را در میان شرکت های طراحی وب، برای وبسایت مرکز طراحی اسپیرال کسب کند.
در واقع می توان موفقیت مرکز طراحی اسپیرال در جشنواره برترین وبسایت های ایران را یک موفقیت برای سبزواری ها دانست زیرا علاوه بر اینکه موسس و بنیاینگذار آن حامد بیدی یکی از جوانان شایسته سبزواری است،  همسر سبزواری حامد بیدی خانم سحر رفیع نیز به عنوان تصویرساز، طراح کاراکتر و انیماتور و آقای امیرحسین ناطقی به عنوان کارشناس تبلیغات و بازاریابی این مرکز طراحی، در تیم اسپیرالی ها حضور موثر دارند.

اسرارنامه نام و معرفی کامل حامد بیدی را در بخش فهرست هنرمندان سبزوار بزرگ که توسط همین مجله گردآوری می شود، درج کرده است. شما گرامیان می توانید برای مطالعه این فهرست، هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید:

فهرست هنرمندان سبزوار بزرگ

اینک اسرارنامه متن خبر انتخاب سایت مرکز طراحی اسپیرال در جشنواره وب ایران را که توسط خبرگزاری آریا منتشر شده است، در ادامه برای اطلاع مخاطبان گرامی خود بازنشر می کند:


مرکز طراحي اسپيرال، برنده يکي از مهمترين جوايز جشنواره وب ايران شد

خبرگزاري آريا-خبرگزاري آريا- برترين وب سايت هاي ايران در مراسم پاياني «جشنواره وب ايران» در تاريخ 27 بهمن ماه 1393 معرفي شدند.
با حضور وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات، برترين وب سايت هاي ايران در مراسم پاياني «جشنواره وب ايران» در تاريخ 27 بهمن ماه 1393 معرفي شدند که پس از بررسي بيش از 12 هزار وبسايت در 38 گروه مختلف، جايزه بهترين وبسايت دربين شرکتهاي طراحي وب به مرکز طراحي اسپيرال اعطا شد.
به گزارش آريا به نقل از آژانس رسانه اخبار رسمي ، در جشنواره وب امسال بيش از 4500 نفر از کارشناسان و فعالان وب به عنوان داور، کيفيت حدود 12 هزار  وبسايت را در 38 گروه مختلف ارزيابي نمودند و جايزه بهترين وبسايت را بين شرکتهاي طراحي وب شايسته مرکز طراحي اسپيرال به آدرس  www.SpiralDesign.org دانستند. معيارهاي ارزيابي داوران در شش محور طراحي ديداري، محتوا، تعامل، کارکرد، ساختار و تجربه کلي متمرکز بود که داوران مي بايست از 1 تا 3 امتياز بابت هر محور براي وبسايتهاي شرکت کننده در جشنواره در نظر مي گرفتند. بدين ترتيب وبسايت مرکز طراحي اسپيرال بين بيش از 280 شرکت طراحي سايت و 5 کانديد دريافت جايزه، به تنديس طلايي وبسايت برتر در اين زمينه دست يافت. با توجه به اينکه موضوع اين جشنواره و جنس آن متمرکز بر عملکرد شرکتهاي طراحي وب است، مي توان اين تنديس را يکي از مهمترين، رقابتي‌ترين و تخصصي ترين جوايز اين جشنواره شمرد.

شايان ذکر است نسخه جديد وبسايت اسپيرال نيز که در سال 1391 با تکنيک پارالاکس طراحي شده بود، در روزهاي پاياني داوري رونمايي شد و در نسخه جديد از ويژگيهايي نظير طراحي واکنش گرا يا ريسپانسيو جهت نمايش بهينه در تبلتها و موبايلها، توضيح کامل نمونه پروژه هاي انجام شده به همراه تصاوير پيش طرحها و اتودهاي اوليه، اضافه شدن بخشهاي جديد اسپيرال گراف و اسپيرال موشن ويژه خدمات طراحي گرافيک و ساخت انيميشن، و شيوه هاي به روز شده پارالاکس بهره برده است. تکنيک پارالاکس کمک مي کند تا در طراحي وب از انيميشن تعاملي استفاده شود و با کنش‌هاي مختلف کاربر (نظير اسکرول صفحه، حرکت ماوس و...) واکنشها و حرکتهاي انيميشني مختلفي در صفحه وب اتفاق بيفتد.

مرکز طراحي اسپيرال که تيمي از افراد متخصص در زمينه طراحي تعاملي، گرافيک وب، طراحي و برنامه نويسي وب و اپليکيشن، طراحي انيميشن و موشن گرافيک را گرد هم آورده است، در مانيفست خود اعلام کرده که تنها پروژه هايي با تمرکز بر طراحي خاص و مدرن را مي پذيرد و تمام مراحل طراحي و برنامه نويسي را به طور اختصاصي براي هر سفارش دهنده طراحي مي کند. در کارنامه اين شرکت مي توان به همکاري مستمر با بنياد ملت (وابسته به بانک ملت) در ايده پردازي و طراحي هويت بصري کمپين هاي مسئوليت اجتماعي، و همکاري با شرکتهاي صاحبنامي نظير کروز، شرکت ملي نفت، سازمان ميراث فرهنگي، ژئوفيزيک دانا و... اشاره نمود. همچنين توليد اپليکيشن کتاب تعاملي داستان کودک به نام جنگل پريا از تجربيات ديگر اين مجموعه است که براي اولين بار با کيفيتي جهاني و در راستاي توليد محتواي فارسي براي کودکان منتشر شده بود و بازتاب رسانه‌اي خوبي پيدا کرده بود.

مراسم  جشنواره وب امسال نيز چون سالهاي گذشته توسط کانون کارآفريني ايران و همزمان با کنفرانس وب و موبايل ايران برگزار شد و اختتاميه آن بيست و هفتم بهمن ماه با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مرکز همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد

منبع: خبرگزاری آریا

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما