سبزوارقطب بهداشتی و درمانی خراسان رضوی است

دکتر حسن پور رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اخیراً در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری های محلی سبزوار  در مورد توانمندی های بهداشتی و درمانی این شهرستان سخن گفته است. وی با بیان اینکه سبزوار بعد از مشهد بزرگترین مراکزدرمانی استان را به خود اختصاص داده به  برخی توانمندی ها و نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این گفتگو که درتاریخ 13 دی ماه جاری در وبسایت سبزوارآنلاین منتشر شد ، با اشاره به قرار گرفتن سبزوار در مسیر 5 جاده مواصلاتی عنوان کرد: بیماران زیادی از شهرهایی از جمله  جوین، جغتای، خوشاب، بردسکن و شهرستان های مختلف برای درمان به سبزوار مراجعه می کنند.
دکتر حسن پور افزود: وجود امکانات تخصصی، فوق تخصصی و حضور متخصصین متعدد، سبزوار را تبدیل به یک قطب درمانی کرده از این جهت تعداد مراجعین به این شهرستان روز به روز در حال افزایش است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوارتصریح کرد: به همین لحاظ سعی در افزایش تخت های بیمارستانی داریم اگر ما تقاضایی برای تخت بیشتر و یا بیمارستان داریم به این دلیل است که سبزوار به مرکز ارجاعی برای شهرستان های اطراف تبدیل شود.(منبع :سبزوارآنلاین)
پیش از این هم مجله اینترنتی اسرارنامه درنتیجه بررسی های خود به برخی دست آوردهای بخش بهداشت و درمان منطقه پرافتخار سربداران به ریاست دکتر حسن پور اشاره کرده بود. دست آوردهایی از قبیل :
تأسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوارکه وجود این دانشکده ی با اهمیت درسبزوار باعث فخر و مباهات تمام سبزواری ها شده است.
افتتاح بیمارستان شهرستان جوین  در سالهای اخیر
افتتاح بیمارستان شهرستان جغتای در سالهای اخیر
افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی مستقل شهرستان خوشاب در مدت اندکی پس از شهرستان شدن این بخش سابق سبزوار
تجهیز بیمارستان های سبزوار به بخش های درمانی ضروری که تا قبل ازاین در کل خراسان رضوی فقط ، بیمارستان های مشهد ازاین امکانات برخوردار بوده اند و سبزواری ها طی سالیان طولانی برای دریافت خدمات مربوطه مجبور بودند به مشهد یا تهران بروند.
کسب درجه ی یک برای بیمارستان های واسعی ، امداد ، مبینی سبزوار و بیمارستان ولی عصر جغتای
ارتقاء بیمارستان مبینی به مرکز آموزش و تجهیز آن
گرفتن مجوز و شروع به کار مقدماتی برای احداث درمانگاه های تخصصی درداورزن ، ششتمد ، روداب وخوشاب
افزایش تخت های بیمارستانی شهرستان از420 به580 تخت
آغاز به کار مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی درسال 88 ،
شروع به کار مرکز طب سنتی  درسال 89
کاهش 30 درصدی میزان مرگ و میر نوزادان و کاهش 50 درصدی میزان مرگ و میر زیر 5 سال در سال 89
براساس بررسی های انجام شده توسط مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر حسن پور که از سال 84 ریاست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را برعهده گرفته است ، با وجود برخی انتقادها که قبلاً در همین وبسایت به آنها اشاره شده است درمجموع به عنوان یکی از مدیران جوان وموفق شهرستان محسوب می شود.
کد: 5715

نظرت را بنویس
comments

اگر سبزواردکتر های خوبی داشت روز 100نفر از بیمارستان های سزوارنمی مردند وای بر دکتر های سبزوار سبزواریک دکتر خوب مخصوصا در بیمارستان ها ندارد دکتر های سبزوار =با قلابی

محسن

این یعنی یک مدیرموفق
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما