شهردار:

مشکل سیلاب سبزوار در محدوده غرب با اجرای بزرگراه ابریشم مرتفع می گردد

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه 


شهردار سبزوار گفت: یکی از اقدامات پیشگیرانه ای که در بحث سیلاب ها توسط شهرداری در حال انجام است، اجرای کانال آب های سطحی است که از میدان سربداران به سمت میدان شهید بهشتی در حال اجرا است.

سید علی کوشکی طی مصاحبه ای با گزارشگر اسرارنامه اظهار کرد: با اجرای بزرگراه ابریشم به مساحت 7/2 کیلومتر به سمت غرب شهر و مطالعات آب های سطحی، مشکل روان آب ها در محدوده غرب شهر مرتفع خواهد شد. اما تا زمانی که از ورود سیلاب ها از شمال و شمال غرب به سمت شهر جلوگیری نشود، همچنان باید شاهد حرکت سیلاب از سمت دانشگاه حکیم، کوه های سدید و سنگ سفید به سمت شهر باشیم که رفع این مشکل در تعهدات شرکت آب منطقه ای می باشد.

وی در پاسخ به سوال اسرارنامه، که در راستای حل مشکل روان آب ها در غرب شهر چه تدابیری در حال انجام است،اظهار کرد: در طرح مطالعاتی که شرکت آب منطقه ای در سال 91 برای اجرای دیوار ساحلی انجام داده، بخشی از این طرح در شمال غرب شهر شکل گرفته است. آب منطقه ای در جلساتی که در شورای پیشگیری از وقوع جرم، ویژه سیلاب برگزار شده، کمبود اعتبارات و تخصیص آن را از موانع جدی ادامه عملیات دیوار ساحلی بیان کرده است.

کوشکی افزود: سال گذشته مهندس اعلایی، مدیر کل آب منطقه ای استان خراسان رضوی در جلسه ای قول هایی ویژه کال عیدگاه داد تا شرکت آب منطقه ای با استفاده از یک تیم کارشناسی، مطالعات این کال و ادامه آن را انجام دهد، چرا که ما در ادامه کال عیدگاه، شهرک صنعتی فرودگاه را داریم که اگر عملیات اجرائی کال نهایی نگردد، قطعا در بارندگی های شدید خسارت جانی و مالی جبران ناپذیری به شهروندان ساکن در این محدوده وارد خواهد شد.

وی گفت:درخواست ما از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کمک به شهرستان برای تخصیص اعتبارات است تا فاز نهایی و مطالعات مدیریت جلوگیری از ورود سیلاب ها از شمال و شمال غرب نهایی گردد.

او ابراز امیدواری کرد: اگر مشکل اعتباری و ریالی برطرف شود و مدیران استانی در این حوزه کمک حال شهرستان باشند، با مدیریتی که در بحث سیلاب ها انجام خواهد شد، مردم کمتر دغدغه بروز سیلاب ها در آینده را خواهند داشت.

شهردار سبزوار ادامه داد: طبق استعلام صورت گرفته و با توجه به تصمیات لازم در خصوص جلوگیری از سیلاب های شهری، در شورای پیشگیری از وقوع جرم، شهرداری ملزم به ارائه خدمات در داخل محدوده خدمات شهری از جنوب تا شمال جاده کمربندی و از شمال تا ابتدای بزرگراه ابریشم است و سمت شمال بزرگراه ابریشم خارج از محدوده شهری تلقی می شود و بر عهده وزارت نیرو می باشد.

او گفت: سال گذشته جلسه ای در شورای همتای استان با حضور آقای خجسته، معاون سازمان راه های استان خراسان رضوی برگزار شد در این جلسه جاده کمربندی حد فاصل میدان سربداران تا شرکت کابل خودرو متصل به راه های شریانی و جاده ای شد و حفظ آن از تعهدات اداره نگهداری راه ها محسوب می شود که هم اکنون این سازمان درصدد جذب اعتبارات و تخصیص آن برای اجرای عملیات روکش کردن آسفالت، تعریض پل و نگهداری فضای سبزکمربندی است.

کوشکی ادامه داد: به لحاظ اینکه کمربند جنوب شهر به اداره نگهداری راه های استان واگذار شده، در شورای پیشگیری از جرم تصمیمگیری شد تا برای رفع آبگرفتگی، تعریض پل ها انجام شود که امیدواریم هر چه سریعتر دستگاه های متولی به این مصوبات عمل کنند تا شاهد وقوع سیلاب و ورود آن از خارج از محدوده نباشیم و شهرداری به عنوان یک مجموعه خدماتی در کنار سایر دستگاه ها در حد تعامل خواهد بود تا دغدغه شهروندان در بحث سیلاب کمتر گردد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما