رعایت کامل تمام پروتکل های کرونایی؛

برگزاری کنکورها در دانشگاه حکیم سبزواری در بالاترین سطح استاندارد

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: کنکورها در دانشگاه حکیم سبزواری با رعایت کامل پروتکل هایی که از طرف وزارت علوم و ستاد ملی کرونا ابلاغ شده، برگزار می شوند و ما موافق برگزاری کنکور هستیم. زیرا معلوم نیست کرونا چه زمانی از بین برود و آموزش عالی کشور نباید معطل شود. از طرف دیگر داوطلبانی که مدت ها درس خوانده اند و خودشان را آماده کرده اند از این به تاخیر افتادن کنکور لطمه روحی زیادی می بینند.

دکتر علی اصغر مولوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران سبزوار افزود: ما هیچ نگرانی از بابت خود داوطلبان کنکور نداریم زیرا شرایط کاملا استانداردی را فراهم آورده ایم، نگرانیمان بیشتر از بابت خانواده های داوطلبان است که بعضا همراه فرزندانشان می آیند و پشت درها منتظر می مانند و بهتر است امسال که شرایط عادی نداریم، خانواده ها نیایند.

وی افزود: البته برای خانواده هایی که از شهر و روستاهایی خارج از سبزوار همراه فرزندانشان می آیند سعی داریم که مرکز فنی و حرفه ای را در مجاورت دانشگاه مهیا کنیم تا ساعات انتظار را در آنجا با رعایت پروتکل های بهداشتی سپری کنند اما بهتر است خانواده ها هرچه کمتر همراه فرزندانشان بیایند.

وی همچنین گفت: در آزمون دکترا که به تازگی با حضور 738 نفر شرکت کننده در 228 کد رشته در این دانشگاه برگزار شد، بسیار فراتر از استانداردهای متداول بودیم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در جمع خبرنگاران گفت: پنجشنبه ، جمعه و شنبه آینده میزبان برپایی آزمون کارشناسی ارشد با رعایت همه پروتکل ها خواهیم بود.

دکتر محمدرضا معین فرد افزود: در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری در مجموع 3576 نفر شرکت کننده کنکور ارشد داریم که روز پنجشنبه 1638 نفر، جمعه 1592 نفر و شنبه 350 نفر از ساعت 8:30 تا 12:30 در آزمون ها حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: آزمون سراسری کنکور کارشناسی نیز روزهای چهارشنبه29 مرداد تا شنبه 1 شهریور در دانشگاه حکیم سبزواری با حضور 6413 نفر داوطلب برگزار خواهد شد که داوطلبان گروه هنر چهارشنبه 29 مرداد با 556 نفر، داوطلبان گروه های ریاضی با 752 نفر و علوم انسانی با 1505 نفر صبح پنجشنبه 30 مرداد، داوطلبان علوم تجربی صبح جمعه با 2782 نفر و داوطلبان گروه زبان های خارجه صبح شنبه با 818 نفر شرکت کننده در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری حضور پیدا خواهند کرد.

معین فرد اضافه کرد: آزمون سراسری معمولا فقط در مجتمع علوم انسانی برگزار می شده است اما امسال با توجه به پروتکل ها که باید رعایت شود که به موجب آن فاصله بین صندلی ها باید 1.60 باشد، علاوه بر مجتمع علوم انسانی، ساختمان کتابخانه دانشگاه در سه طبقه و نیز ساختمان مربوط به سلف سرویس ها نیز آماده سازی می شوند.

وی گفت: با راه اندازی دستگاه های تهویه دمای هوای سالن های محل برگزاری کنکور 24 درجه با رطوبت 30 درصد تنظیم می شود زیرا بر اساس پروتکل اعلام شده ویروس کرونا در این دما کمترین میزان انتشار را دارد.

وی همچنین گفت: دو کلاس مجزا برای کسانی که مشکوک هستند و اعلام می کنند، در نظر گرفته ایم و برای کسانی هم که کرونا مثبت باشند در مرکز بهداشت دانشگاه شرایط ویژه ای فراهم می آید که باحضور 3 پرستار از علوم پزشکی این عزیزان نیز بتوانند در شرایطی مطلوب در آزمون کنکور شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه با اشاره به دستورالعمل وزارت علوم برای سال جاری و ترم تابستانی گفت: باید از فرصت تابستان برای دوره ها و کلاس های مکمل و جبران نیم سال پیشین استفاده کنیم که بنابراین از اول شهریور کلاس های عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی جامانده از ترم قبل را برگزار خواهیم کرد و هچنین تقویت زیرساخت های دانشگاه و تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری برای ترم آینده را در این مدت خواهیم داشت.

وی افزود: وزارت علوم زمان آغاز سال تحصیلی را از 15 شهریور اعلام کرده اما برای دانشجویان جدیدالورود که امسال دیرتر از سالها گذشته نیز کنکور می دهند، از ابتدای آبان ماه است.

معین فرد همچنین گفت: با توجه به شرایط کرونا در سال تحصیلی پیش رو تأکید بر آموزش غیرحضوری است و و برای برگزاری آموزش حضوری اولویت با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است درارشد و دکترا است و شیوه آموزش برای دانشجویان نو ورود نیز در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری خواهد بود.

وی بیان کرد: خوابگاه ها نیز با 50 درصد ظرفیت اسمیشان دانشجو می پذیرند.

IMG_1651-1

 

IMG_1729

 

IMG_1788

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما