فرمانده انتظامی سبزوار:

ضعف بزرگ سبزوار در مانیتورینگ نیازمند پیگیری رسانه ها / رشد سرقت و معضلات ترافیکی مهمترین چالش های فعلی

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

فرمانده انتظامی سبزوار دو مشکل بزرگ سبزوار را در حال حاضر یکی در زمینه معضلات ترافیکی و دیگری در بحث رشد سرقت برشمرد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه سرهنگ حسین بیات مختاری که در مراسم تقدیر از خبرنگاران سبزوار سخن می گفت، توضیح داد: متاسفانه در چند سال اخیر افزایشی بوده است. وی توضیح داد تا سال 92 ، میزان سرقت در سبزوار به مدت 4 سال افت پیدا کرد، از 92 تا 96 رشد کوچکی داشت و از 96 رشد سرقتمان هم در تعداد و هم در ارزش ریالی بیشتر شده است. و این نیاز به تلنگر از جانب رسانه ها دارد تا مردم بدانند پیشگیری نیاز است.

وی سپس در ادامه با تشکر از همکاری نیروهای بسیج با نیروهای انتظامی گفت: گشت رضویون بسیج بر قوه اجرایی شهرستان بسیار تأثیر گذار بوده است و تعامل بین ما و بسیج رو به رشد است.

بیات مختاری همچنین با بیان اینکه سبزوار در مانیتورینگ ضعیف زیادی دارد، گفت: باید برای جبران این ضعف همت مضاعفی بشود توسط همه دستگاه ها خصوصا شهرداری محترم که قول های مساعدی داده است و از رسانه ها تقاضا دارم موضوع مانیتورینگ را پیگیری کنند. زیرا به حل یکی از بیشترین مشکلات ما در سبزوار که مربوط به ترافیک است، کمک می کند.

این مسئول در بخش دیگری از این جلسه گفت: ماهانه 7756 تماس 110 عملیاتی در سبزوار داریم که این عدد بالایی است و نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی سبزوار افزود: بعد از شیوع کرونا تردد شهری کم شده و تجمع های جمعیتی مثل عروسی نداریم و بنابراین خود به خود اتفاقات می آید پایین زیرا هرجا تراکم جمعیت باشد، تزاحم بیشتر می شود، اما از آنجایی که سرعت در رانندگی ها بالا رفته، آمار تصادفات هم زیاد شده است.

وی با اشاره به تأثیر منفی کرونا بر سلامت روان جامعه گفت: شاهد افزایش خشونت های اجتماعی در سطح شهرستان هستیم که نیاز به ارائه خدمات مشاوره ای حضوری و تلفنی افزایش پیدا کرده است.

بیات مختاری همچنین از سرگرد یساولی و همکاران او در معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی به خاطر ارائه مداوم مشاوره های لازم به مردم، قدردانی کرد و گفت: در مشاوره ها بیشتر به سمت مصالحه می رویم و اولویت برایمان سازش است.

فرماندهی انتظامی سبزوار در بخش دیگری از این جلسه گفت: پلیس 110 در حال سراسری شدن است و هم اکنون از شهرستان به مشهد مرکز استان رفته و در آینده از مشهد نیز به تهران منتقل می شود و این اتفاق در افق 1400 زمانی به طور کامل عملیاتی می شود که همه پارامترهای هوشمندسازی در کل کشور فراهم آید.

وی افزود: در حال حاضر وقتی شهروندان با 110 که در مشهد مستقر شده، تماس می گیرند، اپراتور از آن ها شهر و محدوده کلانتری را می پرسد، چون حوزه اشرافیتش در کل استان کامل نیست اما این مورد در 1400 صد در صد رفع می شود. ولی الان که شهروندان مجبور می شوند در تماس تلفنی نام شهر و آدرس را بدهند همین مسئله سرعت عملیاتی را کم می کند. حال آنکه بعضی اتفاقات مخصوصا نزاع ها هرچه قدر فاصله بیشتری از زمان وقوع درگیری تا زمان حضور پلیس ایجاد شود، خطرات بیشتری به وجود می آید.

در ادامه این جلسه معاون اجتماعی فرماندهی اجتماعی سبزوار نیز طی سخنانی کوتاه گفت: در مجموعه شهرستان سبزوار در حوزه انتظامی خبرنگاران یار دوازدهم تیم ما هستند و ما خبرنگاران را جزئی از سیستم خودمان می دانیم.

سرگرد جواد یساولی با اشاره به فرصت هایی که رسانه ها در طول یک سال گذشته برای بحث آموزش و اصلاح ناهنجاری های اجتماعی فراهم آورده اند، افزود: تلاش داریم با همکاری رسانه ها آموزش شهروندان را در حوزه های ترافیکی و شهروندی بالا ببریم و اسرارنامه، عصر سبزوار، هفت قلم و برخی دیگر از رسانه ها کارهای خوبی در این زمینه کرده اند.

وی سپس از رسانه ها درخواست کرد که آن دسته از مخاطبانشان را که گلایه ای در ارتباط با نیروی انتظامی دارند، به تماس با شماره 197 به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس راهنمایی کنند یا با شماره 21843196 بازرسی نیروی انتظامی تماس بگیرند تا مشکلشان رسیدگی شود.

وی همچنین از اقدامات بسیار خوب رسانه های سبزوار در حوزه اطلاع رسانی کرونا و پیشگیری از آن یاد کرد و خواهان ادامه این روند و خصوصا فرهنگ سازی در راستای استفاده از ماسک شد.

photo_2009-12-30_04-57-08 (2)

photo_2009-12-30_04-57-08

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما