شهرک های صنعتی سبزوار به استاندارد احداث تصفیه خانه فاضلاب رسیده اند / پیگیری برای احداث پست فوق توزیع 132کیلوولت در شهرک صنعتی سبزوار

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

مدیرعامل شهرک های صنعتی سبزوار گفت: شهرک های صنعتی این شهرستان به نُرم لازم از نظر شرکت شهرک های صنعتی خراسان و سازمان صنایع کوچک برای احداث تصفیه خانه فاضلاب رسیده اند.

اسماعیل نامنی در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه افزود: سبزوار تا سالهای گذشته به این نُرم نرسیده بود و آن نرم میزان هزارمترمکعب پساب است که باید در هر شبانه روز از واحدهای فعال در شهرک های صنعتی رها شود.

وی ادامه داد: اکنون با استقرار و بهره برداری از چند واحد لبنی در فاز 2 شهرک صنعتی سبزوار و چند واحد قندی و واحدهای دیگری که پساب زیادی دارند، ضرورت تأسیس تصفیه خانه فاضلاب برای شهرک صنعتی سبزوار مورد تأیید قرار گرفته و مکان آن هم جانمایی شده که امیدواریم امسال تا دهه فجر با تأمین اعتبار لازم مراحل ساخت آن آغاز گردد.

نامنی توضیح داد: این طرح در مرحله اول نیاز به اعتبار ملی دارد در مراحل بعد بخش خصوصی هم می تواند وارد شود. از آنجایی که در بودجه 99 ردیفی برای این طرح در نظر گرفته نشده است، اکنون از طریق سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی خراسان و با پیگیری نمایندگان، دنبال آن هستیم که بتوانیم از محل اعتبارات استانی، اعتبار لازم را فراهم آوریم.

مدیرعامل شهرک های صنعتی سبزوار در بخش دیگری از این گفتگو درباره وضعیت برق نیز گفت: با توجه به اتمام ظرفیت برق شهرک شماره 1 و با توجه به اینکه بعضی واحدهای صنعتی برای طرح های توسعه خود نیاز به افزایش برق دارند از طریق شرکت برق سبزوار و با حمایت نماینده های محترم دنبال این هستیم که بتوانیم احداث پست فوق توزیع را در شهرک صنعتی شماره 1 داشته باشیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت برق رسانی ما در شهرک شماره یک 7 مگاوات است که تأمین شده و داریم از توان شهرک شماره 2 هم استفاده می کنیم و ما به این اکتفا نکرده ایم و احداث پست فوق توزیع 132 کیلوولت را به عنوان نیاز شهرک صنعتی سبزوار دنبال می کنیم.

نامنی افزود: پست فوق توزیع 132 کیلوولت حداقل تا 50 مگاوات برق می دهد که برای افق 10 ساله آینده شهرک های صنعتی سبزوار کفایت می کند.

وی درباره این انتقاد که قرارداد تأمین برق شهرک صنعتی سبزوار از ابتدای تأسیس تا به حال بعد از 20 سال تغییری نکرده، گفت: یکی از علت ها این بوده که واحدهای صنعتی مان در این سالها آنقدر نبوده اند ولی الان با رشد 5 برابری و رشد مثبت صنعت و نگاهی که در این چند سال سرمایه گذاران به بخش تولید و سرمایه گذاری در شهرستان داشته اند، اتفاقات خوبی افتاده تقاضای برق زیاد شده و نیاز به افزایش دیماند داریم.

این مسوول افزود: فکر می کنم در حال حاضر 7 مگاوات تأمین برق در فاز 1 و 12 مگاوات در فاز 2 شهرک های صنعتی سبزوار داریم و تقریبا 4 الی 5 مگاوات دیگر ظرفیت خالی در فاز 2 داریم. اما در در فاز 1 تقریبا همان 7 مگاوات را داریم که تکمیل شده و شرکت برق بیشتر از آن هم به ما برق واگذار کرده است.

وی درباره وضعیت برخورداری واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی سبزوار از معافیت های مالیاتی گفت: آن واحدهای صنعتی که به صورت حقوقی ثبت شده اند. زیرا بر اساس ماده 132 قانون مالیات های مستقیم در شهرهای برخوردار واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی که به صورت حقوقی ثبت شده باشند، تا 7 سال معافیت مالیاتی دارند.

نامنی تصریح کرد: سبزوار شهر برخوردار محسوب می شود زیرا زیرساخت های لازم در شهرستان ما فراهم است. البته این را ما تعریف نمی کنیم و معمولا استانداری و فرمانداری ها تعریف می کنند. اما از نظر بنده هم سبزوار برخورداراست اما شهرهایی مثل خوشاب، داورزن و ... غیر برخوردار هستند.

وی سپس با بیان اینکه از تعداد دقیق واحدهای صنعتی که در شهرک های تحت مدیریتش از معافیت مالیاتی برخوردار شده اند آمار دقیقی ندارد، اخذ آمار دقیق را به دریافت اطلاعات از اداره دارایی حداقل تا یک هفته دیگر محول کرد.

 

پی نوشت:

گفتنی است در بحث برق آمار ارائه شده توسط نامنی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سبزوار با آمار ارائه شده توسط شهرآیینی مدیر شرکت برق سبزوار تفاوت هایی داشت اما در مجموع هر دو بر اینکه اداره برق در حال حاضردارد بیشتر از حد قرارداد برق واگذار می کند، هم نظر بودند.

در بحث مالیات نیز خبرنگار اسرارنامه بعد از ابراز بی اطلاعی آقای نامنی به سراغ اداره دارایی رفت تا مستقیما آمار را از این اداره کسب کند، اما در روز برقراری تماس توسط کارمندان دارایی گفته شد، این آمار توسط رئیس اداره می تواند ارائه شود که در حال حاضر به دلیل بازنشسته شدن رئیس قبلی و عدم استقرار سرپرست جدید، امکان ارائه آمار وجود ندارد. اسرارنامه در آینده مجددا این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

N82549350-71649366-1

_۱۱۴۷۱۲ - Copy

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما