جابه جایی 1449 مسافر از طریق پروازهای فرودگاه سبزوار در مهر 99

⁦✍️⁩حمید رضا باقری تبار، عصرسبزوار:

به گزارش عصر سبزوار، در مهر ۹۹، ۴۲ فرودگاه از ۵۴ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور، پرواز داشته اند که فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، با انجام ۲۶ سورتی پرواز، جابجایی ۱،۴۴۹ نفر مسافر و ۹،۴۸۲ کیلوگرم بار و پست، در رتبه ۲۸ رده بندی فرودگاههای این شرکت و بالاتر از ۱۴ فرودگاه فعال در این ماه قرار گرفته است.

در مهر ۹۹، فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار پس از برقراری مجدد پروازهای هواپیمایی آتا، اندکی رشد را نشان می دهد. البته از ۴۲ فرودگاه فعال دولتی کشور در این ماه، تنها ۱۶ فرودگاه افزایش پروازها، تعداد مسافران و‌ میزان بار را نسبت به مهر ۹۸ شاهد بوده اند و ۲۳ فرودگاه دیگر از جمله فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهش عملکرد داشته اند.

در مهر ۹۹، عملکرد فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و میزان بار جابجا شده، از فرودگاههای ۳ شهر مرکز استان شامل شهرکرد، یاسوج و اراک بالاتر بوده و از فرودگاههای ۴ شهر مرکز استان، شامل سنندج، همدان، سمنان و زنجان، پروازی انجام نشده است. ۲ شهر مرکز استان، شامل قم و قزوین نیز، فاقد فرودگاه فعال مسافری می باشند‌.

در مهر ۹۹، عملکرد فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار ۴۸ درصد کاهش در بخش تعداد پروازها (۲۴ سورتی پرواز کمتر)، ۳۶ درصد کاهش در بخش تعداد مسافر (۸۳۰ نفر مسافر کمتر) و ۳۰ درصد کاهش در بخش جابجایی بار و پست (۴ هزار کیلوگرم بار کمتر) را نسبت به مدت مشابه پارسال، نشان می دهد.

در مهر ۹۹، عملکرد فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار نسبت به ماه قبل از آن (شهریور ۹۹)، در بخش تعداد پروازها با ۱۸ درصد افزایش (۴ سورتی پرواز بیشتر)، در بخش جابجایی مسافر با ۹ درصد افزایش (۱۱۷ نفر مسافر بیشتر) و در بخش جابجایی بار و پست، با ۷ درصد افزایش (حدود ۵۸۶ کیلوگرم بار بیشتر)، روبرو بوده است که ۳ پلّه صعود را در رده بندی فرودگاههای کشور نسبت به ماه قبل، نشان می دهد.

در مهر ۹۹، فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار ۰،۱۰ درصد از کل پروازها، ۰،۰۵ درصد از کل مسافران و ۰،۰۴ درصد از کل ارسال بار و پست در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور را در اختیار داشته است که از این حیث، در موارد اول و دوم در رتبه ۲۷ و در مورد سوم در رتبه ۳۰ از میان ۴۲ فرودگاه فعال ملکی این شرکت در مهر ۹۹، قرار گرفته است.

در مهر ۹۹، در هر پرواز انجام شده از فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، به طور متوسط، ۵۶ نفر مسافر و ۳۶۵ کیلوگرم بار و پست جابجا شده اند که از این حیث، این فرودگاه در رتبه ۲۶ از میان ۴۲ فرودگاه دولتی فعال کشور در مهر ۹۹ و بالاتر از ۱۶ فرودگاه متعلق به شرکت فرودگاههای کشور در این ماه، از جمله ۳ فرودگاه مرکز استان، شامل بجنورد، یاسوج و شهرکرد قرار گرفته است.

در مهر ۹۹، فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، پس از فرودگاههای مشهد و بجنورد و قبل از فرودگاه شاهرود، سومین فرودگاه فعال شمال شرق ایران، از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و مقدار بار و پست بوده است. در ۷ ماه نخست سال ۹۹، از ۴۴ فرودگاه دولتی فعال کشور، فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار با انجام ۱۵۲ سورتی پرواز، جابجایی ۸،۳۴۸ نفر مسافر و حمل ۵۸،۶۶۵ کیلوگرم بار و پست، در رتبه ۳۰ فرودگاههای دولتی کشور قرار گرفته است.

در ۷ ماهه اول سال ۹۹، آمار عملکرد فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار نسبت به ۷ ماهه اول سال ۹۸، با ۳۸ درصد کاهش در تعداد پروازها (۹۴ پرواز کمتر)، ۳۷ درصد کاهش در تعداد مسافران (۵ هزار نفر کمتر) و ۳۱ درصد کاهش در میزان جابجایی بار و پست (۲۶/۵ هزار کیلوگرم کمتر) روبرو بوده است.

از لحاظ میزان عملکرد ۷ ماهه اول سال ۹۹، فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار در جایگاه بالاتر از ۱۴ فرودگاه فعال دولتی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، از جمله ۴ فرودگاه در مراکز استان های کشور شامل سنندج، شهرکرد، یاسوج و اراک قرار گرفته و از ۳ فرودگاه زنجان، سمنان و همدان نیز پروازی انجام نشده است. ۲ شهر مرکز استان شامل قم و قزوین نیز، فرودگاه فعال مسافری ندارند.

در مهر ۹۹، پروازهای فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، تنها در مسیر تهران و توسط شرکت هواپیمایی ماهان با هواپیمای BAE146 با میزان تاخیر ۲۲ درصد و میزان ابطال ۴۷ درصد و همچنین شرکت هواپیمایی آتا با هواپیمای بوئینگ MD83 و میزان تاخیر ۲۵ درصد و میزان ابطال ۵۰ درصد انجام شده است.

در مهر ۹۹، ۶ پرواز غیرمسافری از فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار انجام شده که این فرودگاه را در رتبه ۴۳ تعداد پروازهای غیرمسافری در این ماه و رتبه ۳۷ در ۷ ماه نخست سال ازمیان ۵۱ فرودگاه فعال، غیرفعال و در حال ساخت کشور و بالاتر از ۸ فرودگاه ایران قرار می دهد‌.

 

07

07 (1)

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما