دانشگاه حکیم سبزواری بالاتر از ۸ دانشگاه جامع مرکز استان / تثبیت جایگاه قطب علمی شمال شرق کشور در رتبه بندی جهانی وبومتریکس

در روزهای اخیر با انتشار نتایج آخرین رتبه بندی جهانی وبومتریکس که از معتبرترین و جامعترین پایگاه های رتبه بندی مبتنی بر ارزیابی وبسایت دانشگاه های جهان است، دو دانشگاه معتبر ملی در شهرستان سبزوار رتبه های قابل توجهی به دست آوردند که بار دیگر یادآوری جایگاه علمی و دانشگاهی این کهن شهر با عظمت خراسان و شمال شرق ایران بود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه هم دانشگاه علوم پزشکی سبزوار توانست در رتبه بندی جدید با 66 پله صعود در جمع 100 دانشگاه برتر ایران قرار بگیرد و هم دانشگاه حکیم سبزواری جایگاه مطلوب قبلی خود را ارتقاء ببخشد تا علاوه بر اینکه از 8 دانشگاه جامع مراکز استان های کشور پیشی می گیرد، همچنان شانه به شانه فردوسی مشهد به عنوان یکی از دو دانشگاه معین در خراسان رضوی، خوش بدرخشد.

در  مطلب پیش رو وضعیت دانشگاه حکیم سبزواری را در رتبه بندی جدید وبومتریکس بررسی می کنیم:

صعود سه پله ای دانشگاه حکیم سبزواری در جدیدترین ارزیابی وبومتریکس نسبت به سال گذشته باعث شد این دانشگاه  در بین ۷۱۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور( دانشگاه ها و موسسات وزارت علوم و وزارت بهداشت) جایگاه 66 را کسب کند.

بر اساس این رتبه بندی جهانی دانشگاه حکیم سبزواری بالاتر از ۸ دانشگاه جامع مرکز استان شامل زاهدان( دانشگاه سیستان و بلوچستان) قزوین(دانشگاه بین المللی امام خمینی)، بوشهر(دانشگاه خلیج فارس)، ایلام، گرگان، ، قم، بیرجند و بجنورد قرار گرفته است.

از طرفی دانشگاه حکیم در این رتبه بندی بالاتر از دانشگاه های الزهرا، شاهد، فرهنگیان و فنی و حرفه ای قرار دارد.

هنچنین رتبه دانشگاه حکیم سبزواری در قاره آسیا ۱۰۸۵ در بین بیش از ۱۵ هزار دانشگاه و موسسه است، این در حالی است که رتبه جهانی این دانشگاه نیز ۲۹۹۰ در بین ۳۱ هزار موسسه علمی است.

گفتنی است رتبه بندی جهانی وبومتریکس با بررسی بیش از 31000 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از 200 کشور جهان، آخرین نسخه خود (نسخه بتا) از رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را در بیست و هشتم ژانویه سال جاری منتشر کرد که رتبه اول تا پنجم از کشور ما به ترتیب متعلق به دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، امیرکبیر و شریف و با رتبه جهانی 349، 446، 580، 594 و 659 است.

لازم به یاداوری است وبومتریکس (Webometrics) از معتبرترین و جامع‏ ترین پایگاه‌های رتبه‏‌بندی مبتنی بر ارزیابی وب‏سایت‏ دانشگاه‏های جهان است. این سایت از سال 2004 و در هر سال دو بار در هفته‌های اول ژانویه و جولای هر سال اطلاعات را استخراج، تجزیه و تحلیل و اواخر همین ماه‌ها نتایج را منتشر می‌کند.

هدف اصلی وبومتریکس ارتقای گردش آزاد دانش دانشگاهیان برای افزایش معنی‌دار انتقال علوم تولید شده در دانشگاه‌ها به تمام جامعه بشری است.

photo_2021-02-15_14-14-52

 

photo_2021-02-15_14-14-51

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما